Knal Stream

Ik hoorde daarnet een luide knal in de boxen vlak na het starten van de wagen vóór de CD begon te spelen...wat zou dit kunnen zijn ?

Ik ook!
Misschien zijn er nog meer mensen met dit probleem.
Kunnen we niet een overzichtje maken met daarin de software versie van de Stream en wanneer we denken dat het optreed.
Je zou haast zeggen dat het structureel is... /forum/images/graemlins/confused.gif
Ik zal vanavond in ieder geval de software versie ophalen....

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Gevaarlijke_Gek</font><hr />

&lt;snip&gt;
Je zou haast zeggen dat het structureel is... /forum/images/graemlins/confused.gif
&lt;snip&gt;

[/ QUOTE ]
Ik heb er geen last van...

Swiebertje

Nieuw lid
Ik heb het ook regelmatig, een doffe dreun, ik denk dat het te maken heeft met leaving home/coming home. Vorige week had ik een storing met een cd. De Stream radio gaf aan "no cd", terwijl er wel 1 in zat. Radio uit, aan maakte niets uit. Pas nadat ik de verlichting had uitgeschakeld!!!!!(doffe dreun) herkende de stream de cd weer. Iemand van jullie ook toevallig altijd de verlichting aan!!

dorstvlegel

Actief lid
Ook ik heb al enkele keren meegemaakt dat de stream met een harde knal uitgaat en dan na enkele seconden gewoon weer begint te spelen. Je schrikt je rot! /forum/images/graemlins/smiley29.gif

Ik heb idd altijd de lichten aan....

Overigens, ik heb net even gekeken welke software d'r in de Stream zit: (zie ook dit draadje...)
Main: 17.0.0.0
Front: 17.0.0.0
CD Mech: 00.66
Options: M7 DBG

Ik heb geen Comming home functie , en had ook mijn lichten niet aan. Daar denk ik dus niet dat het aan ligt. Hij stond wel in achteruit (dus was het geluid gedempt voor de parkeersensoren), en er moest een CD beginnen spelen , die enkele seconden later begon dan normaal. Mijn Octavia is pas dit jaar gemaakt , dus denk ik dat het een redelijk moderne software-versie is.

heeft met de voeding icm de interne versterker te maken probeer een rechtstreekse continu plus te trekken als het dan over is zit er een storing in de multiconnector [eurostekker]

vroeger kwam hier het mee joelen op het mototoerental ook vandaan

Ik had het vanmiddag voor het eerst!

Heb een Ocavia II, met compleet soundsystem af fabriek, dus met de af fabriek ingebouwde versterker onder de stoel.
Na een gezinsuitje zet ik de auto weer aan en klinkt er een dof geluid.
Vervolgens zie ik wel de CD informatie op de display, ook het nummer dat gewoon loopt, maar geen nekel geluid meer over de speakers.
Ook de tuner is niet te horen, maar wel te zien.
De pieper van de verlichting werkte sinds kort alleen bij stadslicht.... en niet bij het aanlaten van de gewone lampen..
Wat is er loos? Morgen moet ik met de auto naar Denemarken... dat is 6 uur zonder muziek!!!!

StefanO

Nieuw lid
De mijne heeft ook een keer geploft... schrok me kapot. Auto was toen net een maandje oud (half feb 06 gekregen). Nadien nooit meer voorgekomen (maar draai weinig cd's en rijd niet vaak met lichten aan). Zal er eens op letten...

Ik heb dit ook twee keer gehad, en je schrikt je inderdaad kapot. Ik had toen NIET de verlichting aan volgens mij, waarschijnlijk wel de (Stream) radio. De verklikker van dimlicht is inderdaad kapot nu. De verklikker van stadslicht werkt nog wel. Gisteren heb ik bij de dealer laten instellen dat dimlicht ALTIJD aan staat indien contact aan is (ik ga zaterdag naar noorwegen, daar is dagverlichting verplicht, vandaar). Echter, de dashboard verlichting is in stand O uit, dus zet ik hem toch weer op dimlicht. Als je dan de auto verlaat en afsluit gaat het dimlicht geheel UIT gaat na de ingestelde coming-home-tijd! Dat is dus een mooie bijkomstigheid: verklikker voor dimlicht niet meer nodig!

Groeten

F3rry

Nieuw lid
Had hier in het begin ook regelmatig last van. Contact aan en dan Plof uit de speakers, daarna begon de radio gelukkig wel gewoon te spelen. Ik gaf daar toen niet zo veel om totdat een keer, contact aan en Plof gevolgd door tik tik tik tik etc. en de radio ging dus niet meer aan. In beeld verscheen wel iets van Error reading CD en niets hielp. Zelf na het uitzetten (contact) van de auto bleef het getik uit de speakers komen. Ik heb dit toen uiteindelijk zelf opgelost door ongeveer 10 seconden de aan/uit knop ingedrukt te houden. Schijnbaar reset dat ding (er verscheen 'Restore' in beeld) waarna het getik ophield en de radio weer begon te spelen.

Ik vermoed dat e.e.a. te maken heeft met een spanningspiek waar de radio nogal gevoelig voor is. Ik zet nu de stream radio uit(standby) voordat ik het contact uitdraai en pas weer aan nadat ik het contact weer aan heb gezet. Sindsdien nooit meer last gehad van tikjes of plopjes uit de speaker.

Bij mij doet het probleem zich meestal voor als er een CD in de Stream zit en ik de wagen in achteruit schakel (PDC) nog voor de CD begint te spelen.

Sinds ik wacht om in achteruit te schakelen tot de CD begint te spelen, heb ik dit probleem niet meer gehad.

heb wat nagezocht de stream heeft waarschijnlijk een dubbele versterker en dus ook twee voedings ingangen ,dit is te herkennen aan de splitter bij de eurconnector, bij het aan zetten van de stream neemt de verbruiker bij de meeste van jullie de cd speler te veel stroom af voor dat de uitgangen open geschakeld worden[lees muziek laten horen].

ik kan bij mijn mfd de startvolumes afzonderlijk instellen dus van de cd en de radio en natuurlijk de navi.

misschien helpt het dit volume heel laag te zetten

dan word dus iedere keer bij het uitzetten van het contact deze waarde genomen bij opnieuw inschakelen.

om te controleren of het geluid door de versterker geproduceerd word kun je een blok batterij op de plus en min van de speaker aan sluiten hoor je nu het zelfde geluid dan denk ik dat dat jullie probleem is.

op de duitse navi site lees je niets slechts over de stream of broertjes ervan.

het is immers gewoon een blauwpunkt.

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: superrrrrrb</font><hr />

het is immers gewoon een blauwpunkt.

[/ QUOTE ]

Een Visteon bedoel je...

Ik heb het probleem ook met de NEXUS, bij mij is het wel geen luide plof, eerder een "zachte" krek /forum/images/graemlins/smile.gif ... Wellicht ook wel omdat mijn radio nooit luid staat....

Ik maak wel een paralel aan het verhaal van Snoopy_combi... het doet zich ENKEL voor als er een CD in mijn lader zit én ik sta al in achteruit geschakeld (PDC actief) als ik het contact aanzet...

Mau

Lid
Ik ga em vrijdag ophalen, mn O2. Dus gemaakt een week of 8 geleden. Ik doe jullie verslag beste mensen.. ik zal oordopjes vragen aan de verkoper..haha.

Bovenaan Onderaan