Knal Stream

HOi allemaal,

Ik heb dus hetzelfde fenomeen ook al een paar keer meegemaakt. Je schrikt je inderdaar rot. Het lijkt telkens alsof je ergens tegen aangereden bent.
Ik sluit me aan bij SnoopiCombi: bij mij lijkt het telkens ook voor te komen als ie in achteruit staat (en dus PDC aan).

PS. Ik heb altijd lichten aan (automatische stand), radio (stream) aan, plus PDC (bij inschakelen achteruit).

Heeft er iemand al een oplossing of moet ik telkens de radio uitzetten bij afzetten van de motor ? (begin dit wel
vervelend te vinden. Mijn andere grote zorg is dat mijn airbag failure lampje hypergevoelig is aan vocht. Telkens als het eens geregend heeft, spring het airbag alarm aan, en het gaat niet meer af.....)

Octavia_II

Actief lid
Helaas heb ik vandaag ook vernomen dat een Octavia met een audience radio dit euvel ook heeft!:(

Erger nog dit is gewoon "op te wekken".:eek:1

Zet je radio uit wacht een aantal seconden (dan pas is ie echt uit), druk op de aan/uit knop, maar laat deze NIET los!

Na een seconde of 10 een harde knal!
407.gif

Niet leuk natuurlijk of je moet je passagiers aan het schikken willen maken.
blush.gif

Laatst aan dealer gemeld. Had nog nooit die klacht gehad...

Anyhow, ze hebben de radio opnieuw gecodeerd en nu zou het opgelost moeten zijn.

Tot vorige week
1439.gif

Auto is vandaag officieel 2 jaar in bezit en nog steeds is er geen afdoende oplossing gevonden voor die radio. Ik begrijp er niets van. Heb idd ook al 10 sec menu knopje ingeduwd gehouden waardoor je signaalsterkte kan bekijken. Zelfs bij full range nog geen helder signaal.Kan je nagaan wat dat geeft als hem maar de helft van signaalsterkte geeft. Ook heb ik de indruk dat hij niet automatisch bij slecht signaal een sterkere frequentie opzoekt (dat leek mij toch voordeel te zijn bij RDS, niet?). En ja, ik heb alle toeters en bellen ingeschakeld waarmee hij dat wel zou moeten doen. Ik geraak ten einde raad....
407.gif

Sorry voor het kickje....
Heb gisteren een afspraak gemaakt voor de eerste 30.000 beurt en heb de knal-problemen nog eens onder de aandacht gebracht. Degene die mij telefonisch te woord stond zei dat hiervoor een software update beschikbaar was en die zouden ze uitvoeren....
Zodra dat gebeurt is (14-12-2006) zal ik de nieuwe versienummers doorgeven....

Mistraller

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Gevaarlijke_Gek</font><hr />

Sorry voor het kickje....
Heb gisteren een afspraak gemaakt voor de eerste 30.000 beurt en heb de knal-problemen nog eens onder de aandacht gebracht. Degene die mij telefonisch te woord stond zei dat hiervoor een software update beschikbaar was en die zouden ze uitvoeren....
Zodra dat gebeurt is (14-12-2006) zal ik de nieuwe versienummers doorgeven....

[/ QUOTE ]
probeer dan voor de grap ook eens een mp3 ceedeetje
wink.gif

DeVisdude

Senior Member
Klopt het dat er sinds kort mp3 ondersteuning is voor de stream?? Want volgens mij heeft de verkoper een tijdje geleden tegen mij verteld dat alleen de audience mp3 af kan spelen...
Dat zou fijn zijn, want ik heb nu een stream besteld in de veronderstelling dat ik alleen cd af kan spelen
smile.gif

@Mistraller: Je hoort van me... Maar volgens de receptionist had het kunnen lezen van MP3 CD's met de hardware te maken en niet met de software. M.a.w. een software update gaat (vermoedelijk) niet helpen... (maar ik zal het toch effe testen...
winkie.gif
)

@DeVisdude: Volgens mij moet het de Streams vanaf modeljaar 2007 mogelijk zijn om mp3 CD's af te spelen...

Mistraller

Senior Member
Ik geloof het ook niet hoor, want voor een mp3tje heb je een vlottere processor nodig voor decoderen. Aan de andere kant, doe ik er nu een mp3 ceedeetje in dan ziet ie wel dat er data op staat. In elk geval krijg je dan een andere melding dan bij een onleesbare disk.

Helaas, helaas...
Vandaag is de auto naar de garage geweest voor de 30K beurt....
Hoewel was aangegeven dat er een firmware update zou plaatsvinden, is er (in mijn ogen) niets gebeurt....
Zit nog steeds met
Main: 17.0.0.0
Front: 17.0.0.0
CD Mech: 00.66
Options: M7 DBG

DeVisdude

Senior Member
Ik ben me intussen ook al 2 keer de klere geschrokken door een luide korte knal.
De mijne herstart zichzelf daarna meteen. Dit kan niet goed zijn.

DeVisdude

Senior Member
Ik ben vandaag even naar de dealer geweest voor een bevestigingshaakje van de achterbak-afdek-hoes.

Toen ben ik meteen even begonnen over de knallen die ik heb ervaren.
Ze hadden er nog nooit van gehoord en vonden het erg vreemd. Zonder morren hebben ze een nieuwe besteld.
Ik heb meteen even de slechte ontvangst aangehaald, en die gaan ze bij het inbouwen van de nieuwe meteen "optimaliseren" als nodig.

Ben tot zover zeer tevreden over mijn Dealer in Gorichem.

BOLESLAV

Nieuw lid
Geknal Stream

Sinds het begin dat ik mijn Octavia II rijd (juli 2006) heb ik dat knallen een aantal keren meegemaakt met de Stream radion. Altijd met een zelf opgenomen cd.. Na een nachtje slapen was het euvel altijd verdwenen. Dus weinig aandacht aangegeven. Er zat vandaag weer een eigen cd in en bij het starten geen knal maar een melding 'NO CD'. De display van de radio blijft zichtbaar maar er komt geen geluid meer uit. De cd laat zich niet verwijderen. Iemand een idee? Het blijft een #$@*%^& radio.

Heb inzake de knallen nogmaals contact gehad met de dealer. Of er al nieuws was.... Zijn reaktie:

"Tot mijn spijt moet ik bekennen dat wij tot op heden geen verdere informatie hebben ontvangen over een oplossing voor het probleem.
Met toestellen van een latere generatie hebben wij echter nog geen problemen gehad. Mijn voorstel zou zijn indien de problemen met
het huidige toestel voortduren om het toestel te vervangen voor een nieuwere versie. Deze versie is echter niet geschikt in combinatie met uw Icelink voor de Ipod."

Zit nu een beetje te twijfelen....
Het liefst zou ik een nieuwe Stream willen. Dat zal er dan één zijn met MP3 ondersteuning. Maar of het probleem daarmee is opgelost???
Aan de andere kant vind ik de iPod als "CD-wisselaar" ook wel heel erg prettig. 't Zou ook nog eens zonde zijn van de investering.
Wat zouden jullie doen?

En daarnaast, kan één van jullie aangeven of de Icelink echt niet werkt op een nieuwe Stream?

tuppertrut

Nieuw lid
Ik heb tijdelijk een Stream met MP3 in mijn twee weken oude Skoda. Gisteren op de autoweg ook een luide knal, radio springt uit en herstart gelijk weer. Schrok me wild. Ben bij als ie binnenkort wordt vervangen door een HD3BT.

Gisteren bij den dealert geweest om mijn nieuwe Stream in ontvangst te nemen... (zie hierboven)
Helaas ben ik met mijn oude Stream weer vertrokken want er bleek een software update te zijn waarmee in ieder geval het knallen opgelost zou zijn.
De update is ongeveer een week geleden aan de dealers uitgeleverd.
De specs van mijn Stream zijn nu:
Main: 18.0.0.0
Front: 18.0.0.0
CD Mech: 00.66
Options: M7 DBG

Dus heb je last van de knallen.... naar je dealer!!

L-X

Lid
Ik heb mijn Octavia nu 3 weken, ik heb dit met mijn Stream (af fabriek) na een week 1x gehad, onder het rijden 's ochtends (word je wel wakker van :eek:). Na de knal was er geen geluid meer uit te krijgen (Radio uit-/aandoen etc). Na 's middags de auto weer aan te zetten voor de terugreis deden de speakers het weer gewoon, sindsdien tot mijn tevredenheid.

Bij de dealer in Emmen langsgereden (had de afspraak die ochtend toch al gemaakt), maar die had er niet eerder van gehoord en kon er bij werkende speakers ook niets aan nakijken.

BOLESLAV

Nieuw lid
Dit heb ik ook gehad (zie eerder bericht). Ik ben bij de dealer geweest en het is een bekend euvel. Er is een software update beschikbaar en dan ben je er vanaf. Je auto moet dan even een kwartiertje aan de diagnoseapparatuur en dan wordt alle software up to date gebracht. Bij mij is dat ook gebeurt en daarna ben je er voorgoed vanaf. Succes!

Bovenaan Onderaan