Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Patron

Senior Member
Denk dat het oplucht :rolleyes:
Sommige dingen had je kunnen zien en is wennen, maar blijkbaar heb je een echte maandagochtend auto…

Succes met je zoektocht naar een vervanger en voorstellen in de meet & Greet wordt gewaardeerd

Rallye

Forumguru
Zie https://www.skodaforum.nl/forum/i/ongewild-automatisch-versnellen-vertragen.46998/

Voorspelling trajectverloop. Bijzonder nietszeggende naam voor de feauture. Hij voorspelt het verloop niet maar past de snelheid aan aan het verloop, dat hij natuurlijk wel kent. De nadruk in de naam ligt verkeerd.

Doet mij denken aan de sticker met “let op automatische deur” vroeger op kantoor. Het gevaar zat echter niet in de automatische functie, maar in het feit dat hij jouw richting op opende (automatisch, dat wel). De sticker had dus moeten luiden “let op je krijgt de deur automatisch tegen je snufferd”.

MikeyMan

Forumguru
Zie https://www.skodaforum.nl/forum/i/ongewild-automatisch-versnellen-vertragen.46998/

Voorspelling trajectverloop. Bijzonder nietszeggende naam voor de feauture. Hij voorspelt het verloop niet maar past de snelheid aan aan het verloop, dat hij natuurlijk wel kent. De nadruk in de naam ligt verkeerd.

Doet mij denken aan de sticker met “let op automatische deur” vroeger op kantoor. Het gevaar zat echter niet in de automatische functie, maar in het feit dat hij jouw richting op opende (automatisch, dat wel). De sticker had dus moeten luiden “let op je krijgt de deur automatisch tegen je snufferd”.
Volgens mij is het een combinatie van functies.

Als je automatische recuperatie aan hebt staan blijft ie harder afremmen voor bochten en rotondes. Ook als voorspelling traject verloop uit staat.

MikeyMan

Forumguru
Dat zou bijzonder zijn. Ben benieuwd naar de ervaring van anderen.
Voorspelling traject verloop is gekoppeld aan de cruise control.

De automatische recuperatie werkt ook op basis van het kaartmateriaal blijkbaar. En dat levert sterkere recuperatie op als je een bocht nadert.

MikeyMan

Forumguru
Maar als je voorspelling tracjectverlooo uitzet, zou ‘ie dat juist niet moeten doen, lijkt mij…?
De cruise control wel... Recuperatie blijkbaar niet. Dat is afhankelijk van de eigen instelling...

Op zich ook niet zo gek, de instelling traject verloop zit nota bene in het cruise control menu.

Laatst bewerkt:

EvilKnievel

Actief lid
Als je de CC op ACC zet en niét op travel assist en daarbij trajectverloop uit hebt staan, dan remt de auto niet voor bochten en rotondes etcetera. Ook niet op verschillende recuperatie instellingen.
Misschien zit het in het stukje travel assist?

Bertkodiaq

Nieuw lid
Gisteren weer wat nieuws meegemaakt.
Reed weg van huis en na ca. 2 km ineens harde piepen en rood display dat er geen bestuurdersactiviteit werd waargenomen en hij overging in noodstop. Als ik het allemaal zo snel goed kon lezen.

Was kort onderweg, denk ca. 2 km.
Reeds gewoon op normale 80 weg.
Niet harder dan 80/90 gereden.
Had hand aan het stuur.
Reed niet op cruise control.

De auto verloor snelheid en stuurbewegingen reageerde hij niet meer op.

Door "hardere" bewegingen aan het stuur te maken en paar keer vol gas in te drukken ging het weer over op normaal, maar schok me echt helemaal kapot. Denk dat mijn vrouw in paniek was geraakt.

Iemand hier ook ervaringen mee?

Bovenaan Onderaan