Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

wdejong32

Actief lid
toch best wel bizar voor een auto van ca 50K en daarbij komt dat heel veel dingen waar ik problemen over lees op het vorige model kodiaq WEL goed kon functioneren,,,,zoals sensoren , navigatie wegvallen , noodstops , totale uitval... enz

als het nou is met het elektrische gedeelte wat nog vrij jong is en ook nog in ontwikkeling oke,,,

dit weerhoud mij enorm om NU een nieuwe te kopen eerlijk gezegd

Herkenbaar. Ik heb af en toe ook spijt als ik die berichten lees dat ik niet een rav4 phev heb besteld, maar gezond verstand zegt ook dat je niet perse die problemen krijgt. De 12K euro verschil maakte o.a. mijn keuze op de kodiaq. Maar als ik volgende week mn auto ophaal en blijk weinig tot geen problemen te hebben, ben ik superblij met mn keuze. Zo heb ik ooit franse auto's afgezworen na mn 307 ervaringen, en toch zijn er legio mensen blij met hun franse auto. Alles is relatief.
Prive zou ik nooit een nieuwe auto kopen. Maakt niet uit welk merk. Naast een vrouw is iets met wielen altijd een slechte investering.

De octavia iV heeft ook problemen gehad.
een vergelijkbaar topic zoals dit loopt nu op iets meer dan 100 pagina’s sinds maar dat is sinds januari 2021.

dit topic is al op 1/3e daarvan in 6 maanden tijd.., dat zegt toch wel iets.. dus als ik hier zo mee lees: ik zou m ook laten staan ja..

EvilKnievel

Actief lid
Nope... Instelling cruise control heeft er niets mee te maken. Travel assist is onderdeel van de cruise control. Acc of ta maakt geen verschil.
Héél bijzonder dit... bij mij maakt het namelijk wel degelijk een verschil of je TA of ACC aan hebt staan. Op ACC modus wordt er niet geremd voor rotondes etc.
Heb de eco assist overigens uit staan. Misschien heb jij een bijzondere bug feature in je auto zitten :D

ebu

Nieuw lid
Morgen een nieuwe poging bij een andere dealer.
Problemen met in P schieten van de bak bij in/uitparkeren blijft met enige regelmaat terugkomen en alle andere hulpsysteem meldingen met name in de vroege ochtend (dauw, vorst?)
Daarnaast was de vorige keer geen olie vervangen terwijl hij het de dag na de software update aangaf dat het nodig was.

MikeyMan

Forumguru
Héél bijzonder dit... bij mij maakt het namelijk wel degelijk een verschil of je TA of ACC aan hebt staan. Op ACC modus wordt er niet geremd voor rotondes etc.
Heb de eco assist overigens uit staan. Misschien heb jij een bijzondere bug feature in je auto zitten :D

Dit gaat over een situatie waarbij er geen ingeschakelde cruise control is.

Gaat puur om de hoeveelheid recuperatie.

Als een instelling van de cruise control effect zou hebben bij uitgeschakelde cruise control zou het pas een bijzondere bug zijn.

MarcelV

Nieuw lid
Update: auto staat inmiddels al 3 weken bij de dealer wachtend op een bèta versie uit Tsjechië welke het leegloop probleem zou moeten verhelpen. Lijkt wel een Windows computer :) In de tussentijd een VW Tiguan, is echt wel een betere auto achteraf bekeken.

Morgen een nieuwe poging bij een andere dealer.
Problemen met in P schieten van de bak bij in/uitparkeren blijft met enige regelmaat terugkomen en alle andere hulpsysteem meldingen met name in de vroege ochtend (dauw, vorst?)
Daarnaast was de vorige keer geen olie vervangen terwijl hij het de dag na de software update aangaf dat het nodig was.
Misschien dat het helpt, bij mij gebeurd dit in P schieten ook weleens maar enkel als ik de gordel niet om heb om de auto even te verzetten.

A-Kodiaq

Actief lid
Update: auto staat inmiddels al 3 weken bij de dealer wachtend op een bèta versie uit Tsjechië welke het leegloop probleem zou moeten verhelpen.

Ben benieuwd wanneer de update beschikbaar is. Ik mocht hem wel weer meenemen maar ben ook in afwachting van de update en zou een belletje krijgen als het zover is.

ebu

Nieuw lid
Misschien dat het helpt, bij mij gebeurd dit in P schieten ook weleens maar enkel als ik de gordel niet om heb om de auto even te verzetten.
Nope... altijd gordel om en recht op de stoel. Met dat soort antwoorden probeerde de dealer zich er inderdaad vanaf te maken, maar met de gordel om gebeurt het dus ook. Ook het antwoord van de dealer dat het gewoon niet kon, heb ik inmiddels kunnen afwimpelen met een filmpje van wat er gebeurt.

hemi24

Forumguru
@ebu : geeft de auto verder ook geen melding als deze spontaan in de P-stand schiet?
Het is bijvoorbeeld ook geen noodrem vanuit de cross-traffic functie?

ebu

Nieuw lid
nee, geen andere melding. gewoon vanuit R ineens in P. De eerste keer vaak met een schok als de auto al langzaam rolt. Daarna schiet hij na D of R selecteren weer in P zonder dat er een mm gereden is

ebu

Nieuw lid
Is er dan niet iets mis met de schakelaar op het rempedaal, of met de ABS pomp/unit…?
Tja, als ik het zou weten zou ik het de dealer vertellen ;)
Maar nu je de ABS pomp/unit noemt.... ik heb regelmatig als ik achteruit inparkeer en de hendel van D naar R zet, een soort remmomentje voel en heel kort een 'krrrr' hoor, net alsof ABS ingrijpt. Weet niet of dit met het andere te maken heeft, maar who knows....

hemi24

Forumguru
Ik zou het maar eens aankaarten bij je dealer; krijg het idee dat de monteurs daar niet zo bedreven (en gedreven) zijn in het systematisch opsporen van storingen!

Ik neem aan dat jij wel altijd netjes de rem gebruikt voordat je van rijrichting veranderd…?

Darks

Nieuw lid
Levering van onze Kodiaq sportline is ook uitgesteld, eerst april, dan mei en nu verwacht men eerder juni.

Zou dit te maken hebben met de problemen die ze er (nog) niet uit krijgen?

Bij de bestelling (januari) was de dealer nog optimistisch over de levertijd

Bovenaan Onderaan