Kodiaq II

A-Kodiaq

Actief lid
Dus die rode doorlopende strip tussen de achterlichten krijg je alleen als je extra licht pakket neemt? Heb zelf de business edition PHEV besteld met opties Panorama/ Akoestiek pakket / 360 graden parkeerhulp
Ik had hier ook eerst geen rekening mee gehouden, toch maar het Light & View pakket toegevoegd want dat achterlicht vind ik wel chique! Heb op dit moment een Business line PHEV in de offertefase bij de leasemaatschappij.
 

jesse_s93

Forumguru
Die rode strip is wel (deels) verlicht als je het light & view pakket besteld @HalloBuurman. Makkelijk gezegd heb je dan een bijna complete C en zonder dat pakket stopt hij aan de onderzijde bij de kofferklep en is de rode strip een zwarte strip.

Plaatje bij het praatje:

Skoda-Kodiaq-2024-1280-cb.jpg
 

RonKar

Nieuw lid
Ik vind dit persoonlijk echt een designblunder van grote klasse van de Skoda engineers. Heb er nu spijt van dat ik het extra lichtpakket niet heb besteld. De Business Editie die ik bij de dealer heb gezien tijdens de introductieweken had de rode strip wel terwijl deze ook geen extra lichtpakket had. Allemaal een beetje vreemd.
 

ertromp

Forumguru
Het extra lichtpakket verandert niets aan de functionaliteit van de strip in de achterklep. Je krijgt alleen een horizontale licht strip in de grill vóór en full LED achterlichten met dynamische richtingaanwijzers. De verlichting heeft de concerngenoot VW met de Tiguan toch beter voor elkaar maar hangt ook een prijs aan

DB2023AU01317_web_1600.jpg
 

RonKar

Nieuw lid
Jammer genoeg gaat het “betere” altijd naar VW…
Daar moet je dan ook fors extra voor betalen bij de Tiguan. Hij is toch altijd zo'n dikke 4000 euro duurder. En je krijgt ook nog eens een kleinere auto daarvoor. En echt veel luxer vind ik de Tiguan nu ook weer niet. Zeker niet in het interieur. Maar, smaken mogen gelukkig verschillen.
 

RonKar

Nieuw lid
Gevoeligheid van de sensoren is inderdaad beetje overdreven. Gisteren ook al soort van noodstop bij achteruit rijden. Bij de Enyaq was dat al gevoelig, bij de Kodiaq nog wat meer lijkt het.
Sensoren geven al rood signaal terwijl er nog genoeg ruimte is.
Misschien iets om hier een apart topic van te maken aangezien ik het veelvuldig hoor. Ben dan ook wel benieuwd hoe Skoda hier mee omgaat. Lijkt me inderdaad heel erg oncomfortabel als je iedere keer een soort noodstop hebt.
 

Theboss

Nieuw lid
Toen de Kodiaq geïntroduceerd werd klopte er niets van de configuraties en liet de kennis bij de dealers ook te wensen over.
Veel auto's hadden wel de rode reflector maar niet de verlichte gril. Tijdens één van mijn bezoeken aan de dealer gaf deze aan dat de lichtstrip in de auto nog niet werkte omdat het nog een prototype was, toen ik het licht aanzette bleek die het wel gewoon te doen.
Ook over de zilverkleurige D stijl bleek veel onduidelijkheid, uiteindelijk bleek deze deel uit te maken van het chroompakket. Het winter pakket had eerst ook een verwarmde voorruit en die was ineens weer verdwenen uit de specificatie. Je kon echt zien dat Skoda de auto met de nodige haast geïntroduceerd heeft en vanaf dat moment alleen de specificaties maar aan het aanpassen is.
Om op die rode reflector strip terug te komen, dit is inderdaad een ontwerp flater want die zwarte strip bij de basis en Tour Edition verdiend zeker niet de schoonheidsprijs.
 

HalloBuurman

Nieuw lid
@Theboss Bedoel je nu dus dat je gezien hebt dat de gehele strip van links naar rechts verlicht was?

Voor wat betreft de verwarmde voorruit. Ik heb deze wel in mijn winter pakket zitten. Mijn auto is besteld direct op het moment dat de dealer kon configureren. Auto heb ik ook als sinds eind mei.
 

Theboss

Nieuw lid
Nee hoor, ik bedoelde de lichtstrip in de gril, je zag dat het de gril van het light pakket was.
De rode reflector is slechts gedeeltelijk verlicht, niet helemaal en dat is natuurlijk een gemiste kans. Zullen wel handige rakkers mee aan de slag gaan verwacht ik
 

khalid1983

Nieuw lid
Nee hoor, ik bedoelde de lichtstrip in de gril, je zag dat het de gril van het light pakket was.
De rode reflector is slechts gedeeltelijk verlicht, niet helemaal en dat is natuurlijk een gemiste kans. Zullen wel handige rakkers mee aan de slag gaan verwacht ik
Misschien alleen voor de Sportline?
Hier hebben ze het over een LED strip:

Alleen op de foto zie je geen licht...
 

RonKar

Nieuw lid
Ik heb de Kodiaq in Bronxgould, zonder LED matrix. Ik dacht dat ik de anders gekleurde strip vervelend zou vinden. Vind het in het echt reuze meevallen. Vind het wel een designblunder van Skoda. Had dan de strip rood gemaakt zonder lampjes. Was net zo duur geweest maar wel mooier.
 
Bovenaan Onderaan