Koeling motor 1.6 tdi

Chrisjemol

Forumguru
Mijn superb 1.6tdi met 1400 kilo caravan aan de kogel, 4-tjes erin en belading berg op (9%) met 37 graden buiten (70 km/h dikke toeren in 3 om omhoog te komen) en airco aan had ook dat de kvs het rood in dook.
Bij serieuze klim zag ik de koelwater temp omhoog lopen. Bij vlak of neergaand zakte de temp netjes
Heb 1x toen hij echt rood in ging meteen boven stationair met kap open stilgestaan

Naast de klim met caravan nooit ergens last van gehad met de auto
Hoor dit ook vaker dus ga er wel vanuit dat als hij écht moet werken dat hij de boel niet gekoeld krijgt

De touran 2.0fsi met zelfde caravan en bepakking met 3e versnelling zelfde klim met 35 graden buiten bleef star op 90 graden staan. Dit koelsysteem is blijkbaar wel afgemeten op zijn gebruik

hemi24

Forumguru
@Chrisjemol : of niet alle koelopeningen waren bij jouw S2 open, dit is hier op dit forum specifiek voor de S2 diesel veelvuldig besproken tussen 2014 en 2016 dacht ik? Dat waren ook nog de EA-189 motoren met 105pk…

octavia-diesel

Nieuw lid
Ik heb 3x 1.6 tdi alle 3 hadden dit probleem 105 pk t/m 115 pk.
Alleen de touran met 90pk had geen last.
Ik had meer gehoopt voor upgrade/ modificatie

Chrisjemol

Forumguru
@Chrisjemol : of niet alle koelopeningen waren bij jouw S2 open, dit is hier op dit forum specifiek voor de S2 diesel veelvuldig besproken tussen 2014 en 2016 dacht ik? Dat waren ook nog de EA-189 motoren met 105pk…
Had gecheckt maar geen openingen mogelijk in de wielkuipen. Ze waren helemaal dicht iig
Was idd een 2014 105pk maar wat ik ervaarde was precies wat ts had dus ik zou er niet vanuit gaan dat er perse wat mis is

Bovenaan Onderaan