Fmoon
Forumguru
Ik heb wat zitten rond zoeken maar kan niet echt een verklaring vinden. Bij mijn 2.0 TSI blok staat in koude toestand mijn koelvloeistof eigenlijk altijd op het min streepje. Bij draaiende motor tussen min en Max, eigenlijk precies in het midden. Nu heb ik in koude toestand eens dat min level naar het midden gebracht enkele maanden geleden, tot mijn verbazing was ik gister even alles aan het checken onder de motorkap voor de aanstaande vakantie en stond dat level in koude toestand weer op de min en draaiend weer precies in het midden. Nu zat ik te denken, ik heb hem in koude toestand dus bijgevuld, zou die rijdend er wat uitgooien in de overdruk omdat het dan teveel zou zijn als je rijd? Ik meen te weten dat het uitzet en het bij warme motor altijd voller is dus dat die stationair voller is dan in koude toestand is logisch. Heb meteen maar even alles goed bekeken maar zie en ruik verder geen lekkage, ooit in het verleden is de waterpomp al eens vervangen maar toen was het expansievat ook leeg en was er duidelijk lekkage.
Wat zal ik nou doen voor de vakantie? Weer beetje bijgooien of zo laten?
Wat zal ik nou doen voor de vakantie? Weer beetje bijgooien of zo laten?