Koelvloeistof loop leeg

turboturbo

Forumguru
Dat moet anders behoorlijk stinken en een vette aanslag geven (tenminste, als de airco uit blijft) met deze winterse temperaturen.
Dat kan je haast niet missen.
 

Allieg82

Nieuw lid
Heb sinds februari 2017 een skoda fabia 1.2 tdi greenline uit 2011. Stond 107.000 op de teller. Nu staat er 124.500 op de teller en is opeens mijn koelvloeistof bijna op. Gisteren ong 120km mee gereden. Was er niks en na een nachtje stilstaan is bijna het hele reservoir leeg. De waterpomp?
 

TinusPlotseling

Senior Member
bij mijn Fabia is toen ook de waterpomp vervangen toen ik hetzelfde euvel had, maar er kunnen meerdere oorzaken zijn geloof ik... gr Martijn
 

Allieg82

Nieuw lid
Ondertussen zijn we een poosje verder. Is mijn koelvloeistof systeem 1x kort en 1x een hele nacht onder druk gezet zonder ook maar 1 druppel velies. Er is ook nergens in de motor een spoor van lekkage te zien.

Ondertussen gaat er 0.5 liter koelvloeistof doorheen bij 400 km

Nu heeft de garage het idee dat het de EGR klep is. Ze hebben een soort slangetje gemonteerd waardoor er geen koelvloeistof meer naar de EGR gaat. Nu ff afwachten of de lekkage daar zit, volgens hun.

Stel dat de lekkage bij de EGR zit, kan ik hem dan via te tunen buiten spel zetten en zo kosten besparen? Las net zoiets bij het onderwerp EGR.

Mvg Albert
 

ABruintje

Senior Member
Ondertussen zijn we een poosje verder. Is mijn koelvloeistof systeem 1x kort en 1x een hele nacht onder druk gezet zonder ook maar 1 druppel velies. Er is ook nergens in de motor een spoor van lekkage te zien.

Ondertussen gaat er 0.5 liter koelvloeistof doorheen bij 400 km

Nu heeft de garage het idee dat het de EGR klep is. Ze hebben een soort slangetje gemonteerd waardoor er geen koelvloeistof meer naar de EGR gaat. Nu ff afwachten of de lekkage daar zit, volgens hun.

Stel dat de lekkage bij de EGR zit, kan ik hem dan via te tunen buiten spel zetten en zo kosten besparen? Las net zoiets bij het onderwerp EGR.

Mvg Albert

Als het toch je EGR is dan zou dit kunnen maar dan moet je de koeling ook omleiden net zoals de garage nu doet.
Anders blijft hij lekken.

Dus dan hoef je alleen de omleiding te maken en laten wegschrijven.

Maar ik zou het vreemd vinden als het toch de EGR is, je zegt dat hij onder druk niet heeft gelekt ?
Als de EGR toch lekt is zou hij onder druk ook moeten lekken.
 
Bovenaan Onderaan