koelvloeistof verbruik 2.0 TDI

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: KMA</font><hr />
Ik hoop niet dat cilinderkoppen al na 120k versleten kunnen zijn.

[/ QUOTE ]

Erger nog, na ruwweg 90K had ik dit probleem al. Zo lang rij ik er al mee rond. Men zegt nu dit pas te hebben geconstateerd nu het blok uiteen is geweest. Ik kan als leek niet beoordelen of dat zo had moeten zijn... De auto is hiervoor al een keer daar geweest. Inclusief zaterdag en zondag ben ik de auto vanwege dit euvel domweg 7 dagen kwijt !! /forum/images/graemlins/frown.gif

Frankie

Actief lid
morgen is het dan echt zover. Vandaag belde de garage om te laten weten dat de cilinderkop pas na enen binnen was en ze e.e.a. niet op tijd in elkaar kregen. Heb auto vrijdag gezien, motorruimte zag er ERG leeg uit. Behalve accu en onderste gedeelte van t blok (keek zo op zuigers) was alles eruit.. Maar morgen is ie dan klaar:

- nieuwe cilinderkop
- nieuwe bandjes voren
- grote 120.000km beurt
- nieuwe ditributieriem
- nieuwe waterpomp
- nieuwe olie !! /forum/images/graemlins/smile.gif
- nieuwe stengel ivm CC
- EINDELIJK update Stream....

Oops, bij zoveel dingen kan er natuurlijk wel makkelijk iets zijn misgegaan... /forum/images/graemlins/crazy.gif fingers crossed

Frankie

Actief lid
oké, nog ff een korte update dan. Volgens mij is het probleem EINDELIJK gefixed !! Ik ben heel voorzichtig geweest en heb even gewacht sinds 23 mei toen ik de auto na vijf dagen eindelijk terugkreeg voordat ik mijn conclusie hier postte.... Eerste dagen en kilometers meteen alweer zenuwen.. Koelvloeistof reservoir was overmatig gevuld na reparatie en na enkele dagen daalde het peil alweer /forum/images/graemlins/confused.gif Gelukkig is e.e.a. nu stabiel.. Heb weliswaar pas ruwweg 1500Km gereden, maar heb niet meer hoeven bijvullen !! Heb sinds nog geen probs gehad en ze hebben toch wel 70% van de motorruimte leeggehaald bij die "operatie".. Maar goed... eind goed-al goed dus (maar ff niet denken aan tikken airco, kraken deuren, tochten achterruitje, etc etc /forum/images/graemlins/smile.gif )

Remco28

Actief lid
Ik constateerde vandaag ook dat mijn koelvloeistof niveau te laag is(net onder min).
Ik krijg echter geen melding.
Hoe zijn ze bij jou achter de oorzaak gekomen,want het was toch je koppakking?zat er ook wat smurrie ofzo bij de oliedop?
Mijn auto heeft pas 19000km gelopen(1.6mpi)
Ik heb geen lekkaged e.d. kunnen constateren,vind dit heel vreemd.

Frankie

Actief lid
mijn verbruik bleef hoog. Dealer dacht koppakking. Bij demontage hiervan en controle van de kop bleek dat deze laatste een scheur vertoonde (zie berichten boven). Maar mijn auto verbruikte op een gegeven moment echt zo'n beetje een liter op iedere 1000Km. Ik zou t wel ff in de gaten houden als ik jou was. Een direct vergelijk is volgens mij niet mogelijk omdat we een totaal andere motor in de auto hebben !!

succes nog..!!

H

HeerlijkHelder

Ik hou mijn hart vast als ik dit allemaal lees. Hopen dat dealer Utrecht er wat beter mee omgaat.

ougie

Forumguru
Vorige week bij de 60000 km beurt 1 litertje erbij, volgens boekje was dat de 1e keer van bijvulling.

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: HeerlijkHelder</font><hr />

Ik hou mijn hart vast als ik dit allemaal lees. Hopen dat dealer Utrecht er wat beter mee omgaat.

[/ QUOTE ]

De Meern bedoel je? Of is er inmiddels een Soda dealer in Utrecht?

H

HeerlijkHelder

Hij heet Skoda Utrecht. Stukje De Meern hebben we geannexeerd
smile.gif

Gisteren onderzoek gehad en ergens in het 'gasklephuis'?? was een haarscheurtje. De hele bende daar wordt vervangen. Geen idee wat het is..

Bovenaan Onderaan