Na een jaar probleemloos te hebben gereden (een keer een APK en een beurt) ging een aantal weken terug opeens het koelwater lampje branden. Meteen een geschikte stopplaats opgezocht, en de motorkap open. Inderdaad, het koelvloeistof pijl zat onder het minimum (bijna een cm.). Na het opendraaien (wat niet best is als het nog warm is, stond ook nog onder druk), liep het reservoir weer wat voller. Uiteindelijk naar huis gereden (zonder lampje), en 's avonds bijgevuld.
2 weken later zelfde probleem, en weer ongeveer een halve liter bijgevuld. Daarna een week later hetzelfde probleem. Nadat ik 3x per week bij had moeten vullen (wegens tijdgebrek doorgereden..........) was de maat vol, en heb ik de auto naar mijn contactpersoon/monteur gebracht die alle reparaties etc. bij mijn auto doet.
Aangezien ik 2 jaar geleden ook al problemen heb gehad met een koelvloeistof lekkage (radiateur etc. vervangen), heb ik in de tijd wel in de gate proberen te houden of er na het parkeren iets onder de auto lag. Dit was niet het geval.
Vervolgens de oliedop eens open gedaan, en daar trof ik de wel bekende "white sludge" aan. Ik ging dus eigenlijk er van uit dat de koppakking lek was (white sludge, koelvloeistof verdwijnt, af en toe een lichte brandlucht in de auto).
Dus, de auto naar de monteur gebracht. Vandaag kreeg ik een telefoontje: Hij kan niets vinden, dus de koppakking leek nog in orde, en hij heeft de boel onder druk gezet en geen lekkage. Ik ben ten einde raad...wat zal er aan de hand zijn met mijn Fabia?!?
2 weken later zelfde probleem, en weer ongeveer een halve liter bijgevuld. Daarna een week later hetzelfde probleem. Nadat ik 3x per week bij had moeten vullen (wegens tijdgebrek doorgereden..........) was de maat vol, en heb ik de auto naar mijn contactpersoon/monteur gebracht die alle reparaties etc. bij mijn auto doet.
Aangezien ik 2 jaar geleden ook al problemen heb gehad met een koelvloeistof lekkage (radiateur etc. vervangen), heb ik in de tijd wel in de gate proberen te houden of er na het parkeren iets onder de auto lag. Dit was niet het geval.
Vervolgens de oliedop eens open gedaan, en daar trof ik de wel bekende "white sludge" aan. Ik ging dus eigenlijk er van uit dat de koppakking lek was (white sludge, koelvloeistof verdwijnt, af en toe een lichte brandlucht in de auto).
Dus, de auto naar de monteur gebracht. Vandaag kreeg ik een telefoontje: Hij kan niets vinden, dus de koppakking leek nog in orde, en hij heeft de boel onder druk gezet en geen lekkage. Ik ben ten einde raad...wat zal er aan de hand zijn met mijn Fabia?!?