J@N
Lid
Mijn fabia 1.9 tdi (237000 km) geeft al zolang ik hem heb m.n. in de winter melding van een te laag koelvloeistofreservoir. Soms moest er echt iets bij, soms kwam het niveau na even rijden weer op het goede peil (of na even openen van de dop) Nu is het zo dat ik de laatste maanden af en toe echt een scheut koelvloeistof moet toevoegen. Aangezien het reservoir nogal nat/ roze is denk ik aan (of hoop ik op :crazy een lek reservoir/ dop. Ook omdat er soms bij het vullen vloeistof wegloopt door het plastic lipje aan de zijkant van het reservoir. Nu lees ik vaak als eerste poging tot oplossen van het koelvloeistofprobleem het vervangen van het reservoir. Ik vraag me af hoe vaak dit ook leidt tot een oplossing van het het probleem. Zijn er mensen bij wie echt het reservoir het probleem was?
Ik heb kortgeleden de waterpomp (met distributieriem) laten vervangen, dit loste niets op. Er komt geen witte rook uit de uitlaat. Er zit geen olie in de koelvloeistof en ook geen smurrie bij de olie. Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb kortgeleden de waterpomp (met distributieriem) laten vervangen, dit loste niets op. Er komt geen witte rook uit de uitlaat. Er zit geen olie in de koelvloeistof en ook geen smurrie bij de olie. Alvast bedankt voor het meedenken!