Kofferbak lekkage Combi

Cordoba

Forumguru
Werkt fotoverkleinen.nl niet naar wens voor je?
Niet geprobeerd Peter: als ik met foto's bezig ben wil ik dat gewoon zonder internet verbinding doen. Voor mijn hobby (verzamelen van bierglazen) maak ik ook veel foto's, om mijn verzameling vast te leggen, en de bestaande catalogus te voorzien van beelden in kleur. Het vorige programma heb ik zo'n 8 jaar gebruikt, en voordeel van als je het programma gewoon op de laptop hebt, dat je geen ongewilde updates en 'verbeteringen' krijgt.

Joske

Forumguru
misschien ik niet helemaal aandachtig gelezen, maar is de achterruitsproeier al ter sprake gekomen als mogelijke boosdoener?

Betreft de D-stijl: idd 1 schroef en dan stevig trekken (zit wel vast op een 7tal punten)

S70-0240.png

Elmarrr

Actief lid
Ik heb ook al langer last van lekkage gehad, echter was het bij mij voornamelijk in de wasstraat. Lange tijd gedacht dat de ramen achter aan de rand niet dicht waren, maar het bleek vanaf het dak te komen. Onder de zwarte strip zitten gaten die normaal afgedicht zijn, maar dit was bij mij gaan lekken (zie foto).

Ik weet niet of het al opgelost is maar liever een tip teveel dan te weinig ;)

Foto van de gaten; ik kon zo in de kofferbak kijken (en het water liep langs de binnenkant van de B/C-stijl naar beneden (ik weet niet welke naam bij welke stijl hoort :tongue:))

Bijlagen

• IMG_3584[1].jpg
    IMG_3584[1].jpg
    484,3 KB · Weergaven: 87
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
@Elmarrr de A stijl is de voorste, en dan naar achter toe 'geteld' B, C, etc.

Die gaten in die goot, hoe komen die daar terecht? Zat er misschien een dakrail op die gedemonteerd is?

Rabbit61

Nieuw lid
Hallo allemaal ! Na onderzoek met simpele plantengieter water in het achterste deel van de daklijst laten lopen ( voor achterste zwarte steun dakdrager),en ja hoor meteen water in kofferruimte via onderrand luidspreker console. Afspraak gemaakt met garage Smit in Amsterdam (beste van Nederland),en zeer netjes en vakkundig verholpen voor schappelijke prijs (inclusief leenauto) !! Het probleem is de felsnaad van carrosserie waar dak en zijkant samenkomen .

Jeroenert

Actief lid
Hee, dank voor je tip! Ga ik binnenkort ook eens proberen. Dat is wel een plek waar je niet als eerste aan denkt ;)

Rabbit61

Nieuw lid
Ik had zelf er precies een emmer onder gezet,waar het drupte (onder luidspreker console),en met wat dekens gestut omdat het tijdens het rijden dan zou blijven staan....hielp goed want er zat na een flinke bui een halve liter in ,en hield zo doende de auto droog. Was om zelf te doen bang dat de daklijst niet onbeschadigd zou blijven,maar is geheel in tact gebleven,en garage Smid heeft dus expertise door mijn Fabia ! Gebruikte Poly-Max van Bison om de zaak goed dicht te krijgen,en lak in de kleur van de auto voor nette afwerking !

Laatst bewerkt:

Rabbit61

Nieuw lid
Helaas na goede maand verder is probleem ;welliswaar in mindere mate,maar toch teruggekomen...We gaan nu met carrosserie kit van 3M de zaak opnieuw aanpakken !

Bovenaan Onderaan