kofferbak opent alleen met middelste knop afstandsbediening

huubvanvugt

Forumguru
Hi allen,

Sinds kort werkt mijn kofferbakslot alleen nog via de middelste knop van de afstandsbediening. Hoe kan ik makkelijk erachter komen wat kapot is?

Het kan uiteraard de knop zijn waar je op de achterklep zelf drukt die het niet meer doet, of dat het slot kapot is en juist de knop achterop de klep werkt.

Iemand ervaring hiermee?

Afrit13

Forumguru
Op mijn Fabia III werkt de knop in de achterklep ook niet, (maar dat is een chinese versie met camera ipv de originele). Maar als ik de knop in de greep indruk hoor ik ook geen klik. En aangezien het slot wel werkt met de afstandsbediening... zal het dus niet het slot zijn, maar de knop.

Bij mijn vorige Fabia I heb ik wel eens gehad dat het slot stuk was. De knop in de greep klikte wel, maar het slot gaf geen kik.

Dus in jouw situatie zou ik zeggen dat de knop in de greep stuk is. Als je niet helemaal in Maastricht zou wonen, zou je mijn originele greep mogen gebruiken om te testen ;) Bekleding van de klep los trekken, stekkertje overzetten en testen.

Pindasaus

Forumguru
Ook als je de kofferbak ontgrendelt met de middelste knop van de afstandsbediening, heb je de knop op de achterklep zelf nodig. Alleen als je de knop op de afstandsbediening zo lang ingedrukt houdt dat de klep een stukje openspringt, hoeft dat niet.

Rallye

Forumguru
En ik begrijp dat de knop op de klep het dus niet doet. De topictitel is dus eigenlijk “Kofferbak opent niet met de knop op de klep”?

1983jeroen

Forumguru
Ik die handgreep zit ook maar een piepklein schakelaartje, dus kan me voorstellen dat die weleens stuk gaat.
Weet niet of die van een Octavia 3 hetzelfde is. Heb nog 2 van die handgrepen liggen thuis vanwege inbouwen camera. Als je ermee geholpen bent mag je er wel 1 hebben.

GertD

Actief lid
Je kan ook even de knop overbruggen, de stekker even van de knop doen en dan en draadje even tikken. Dan simuleer je een schakelaar.

Maar vermoedelijk is de knop op de auto stuk hoor.

huubvanvugt

Forumguru
Hi Allen,

Bedankt voor alle reacties! Ik ga voor nu gewoon een nieuwe knop bestellen (zijn toch maar 2 tientjes via winparts).

I will keep you posted.

huubvanvugt

Forumguru
Vandaag de nieuwe knop binnen, geïnstalleerd maar helaas.. hij reageert alsnog niet. Dan toch maar het slot vervangen?

Iemand ervaring hiermee (welk slot ik nodig heb/ hoe de achterzijde te demonteren zodat ik bij het slot kom)?

1983jeroen

Forumguru
Als het slot met afstandsbediening wel reageert lijkt me een draadbreuk vanaf de handgreep waarschijnlijker

GertD

Actief lid
Inderdaad. Kijk eens in de overgang van de koffer naar de auto of daar de draden nog goed zijn. Eventjes de rubber loshalen.
Het stekkertje van de knop was toch niet gecorrodeerd?

koni

Lid
@huubvanvugt

Hoi Huub,

Ik heb een gelijkaardig probleem. Achterklep opende enkel met middelste knop van de afstandsbediening, sinds ik de wagen overkocht eigenlijk. Nu werkt ook dit niet meer. Nieuw slot geprobeerd, geen reactie.
De knop op de klep lijkt me nog te werken, als ik hem uitmeet bij activeren.
Ik vroeg me af of je het hebt opgelost gekregen?

Ah ja, mijn kofferlampje geeft ook geen licht meer, ik heb nog niet gekeken of het eventueel het lampje zelf is.
Elke input is welkom ;)

Bovenaan Onderaan