Kofferklep probleem...

SuperBartje

Forumguru
Het slot is binnen alleen de middelste bout nummer 6 wil met geen mogelijkheid los :( ondanks goede bits en verlengstuk. Zou haast zeggen dat er even een slagsleutel op moet om 'm los te schrikken


En nummer 22 bleek toch wat anders: een heeeeel klein wit clipje: ik moet de rubber dop op de hoek van de klep hebben
 

SuperBartje

Forumguru
Superbartje 1 - bout 0 :-) Ik heb 'm er zonet uit geboord.

Vervolgens het slot vervangen, probleem lijkt opgelost:
Slot opent niet meer spontaan, ruitenwisser werkt weer.
Ook de handbediening via nummer 9 doet het gewoon naar behoren.

Inmiddels 1x nummer 15 (ik vermoed dat dat de rubber dop is die ik nodig had) en 1x nummer 6 (ter vervanging van de kapotgeboorde bout) besteld, als die binnen zijn monteren, binnenkap er op en weer klaar.

Ik vermoed dat door het ontbreken van de dop nummer 15, dat de klep heeft kunnen trillen en dat daardoor de microswitch in het slot vroegtijdig kapot is gegaan (auto heeft nog net geen 140.000 gelopen).

Bedankt voor het meedenken allemaal.:thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

MoZe

Lid
Even een schop tegen een oud topic geven:

Ik had afgelopen winter dezelfde ellende en toen zijn in het voorjaar zowel de schakelaar als het slot (nummers 7 en 9 vervangen). Dat ging een poos goed, maar nu het herfst is (en dus vochtiger??) is de ellende weer begonnen.

Gisteravond daarom de bekleding losgetrokken en eens zelf gaan kijken. Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat ik de stekkers niet los krijg. :arghh:

Moet ik daar nog iets bijzonders voor doen, of is het gewoon een kwestie van iets zoeken wat meer grip heeft als het punttangetje dat ik gisteren beet had?

Na mijn gepiel van gisteravond lijkt de schakelaar in de klep trouwens helemaal niets meer te doen, maar de klep wil nog wel vanzelf open. Ik begin daarom een beetje richting een draadbreuk of massasluiting te denken...
 
Laatst bewerkt:

MoZe

Lid
Hij zit bijna tegen de klep aan, dus een foto maken valt niet mee.

Uiteindelijk met een waterpomptang het stekkertje van het handvat losgekregen. Geen palletjes of zo, gewoon stevig vastpakken en wrikken.

Nu die stekker loshangt blijft de klep dicht, dus het probleem lijkt wel in het handvat te zitten.
 

MoZe

Lid
Heeeele late reactie:

Het lijkt erop dat er water binnenkwam langs de achterruitenwisser. Dat viel vervolgens naar beneden en kwam dan via de draadjes in de contacten van de schakelaar terecht die in het handvat zit.

Ik heb uiteindelijk de draadjes opzij weggevouwen en een flink stuk ducttape eroverheen geplakt. Als er nu vocht op de draadjes terecht komt loopt dat netjes van het tape af en blijft de klep gewoon dicht.

Sindsdien nooit meer last van dit probleem gehad!

PS: Dit is ook gelijk een soort van afscheid, want ik heb de Octavia ingeruild. Vanaf eind volgende week staat er hier weer een Mazda voor de deur.
 
Bovenaan Onderaan