Kogel is door de kerk het vervolg van ex yeti rijder model 2010 1.8 tsi

Zespri

Forumguru
T was ook mistige zullen we maar denken .... :maakmegek:


Ja ik ben ook benieuwd hoe die ons zal bevallen...
 

Bijlagen

  • upload_2015-8-26_1-38-44.png
    upload_2015-8-26_1-38-44.png
    1,3 MB · Weergaven: 17

turboturbo

Forumguru
al eens mee gereden?

Nee hoor - maar ik lees er telkens positieve verhalen over. En het opgegeven verbruik schijnt realistisch(er) te zijn vergeleken met veel downsize motoren :)

Wellicht dat het gewicht en/of de weerstands coëfficiënt niet helemaal optimaal zijn bij deze wagen...?
 

Zespri

Forumguru
De 2 ltr 160 pk is in zijn awd versie was trager in de oude versie , dit komt alleen door de verplichte automaat waar die aangekoppeld was. De nieuwe versie heeft een aangepaste automaat die stukken beter is . Als je dan de versie neemt die ik heb gekozen 2,5 liter met 195 pk een stuk sneller en gewoon lekkerder om mee te rijden.

De discussie van een turbo versie of geen turbo versie speelde bij niet zo grote rol.

Waar ik naar keek was ik wilde een benzine motor( (ik rij te weinig voor diesel) en die moet minimaal(1700 kg) hetzelfde kunnen trekken als mijn vorige auto de yeti 1,8 tsi 4x4 ( handbak)

Het rare is dat vrijwel alle downsize benzine motoren met 4x4 van renault, Nissan, ford, Mazda, BMW , Mercedes, audi, vw en zooi Koreanen gekoppeld worden aan automaten.

Die combinatie met automaten , benzine en 4x4 aandrijving en dan nog de wens dat de wagen 1700 kg kan trekken laat een heleboel autos afvallen.

Zodoende kwam ik op Mercedes , Mazda, Ford.

Toyota is wel een positieve uitzondering echter sorry ik voel me daar echt te jong voor :pardon:

BMW, Audi en vw werd te duur bovendien de nieuwe modellen laten nog even op zich wachten

Citroen C4 Catus zou direct tot een echtelijke scheiding leiden en dus geen optie:maakmegek:


Renault heb ik nooit vertrouwen in gehad en dus was bij voorkeur uitgesloten.

Nissan had ik meer van verwacht maar valt gewoon tegen mag niet zoveel trekken

Ford Kuga is een mooie auto maar valt gewoon erg tegen in ruimte, navigatie scherm en trekkracht .
Mercedes GLA 250 is een super mooie wagen maar is te klein en wat achteraf ook bleek te duur bij de inruil

Mazda CX-5 heb ik beide benzine motoren uitgeprobeerd en kwam tot de conclusie dat 2,5 liter , 195 pk GTM uitvoering de opvolger van de Yeti word. Bovendien de dealer in Groningen staat goed bekend, en gaf mij vertrouwen in de toekomst.

De reden dat ik geen Skoda weer heb genomen is door mij eigen slechte ervaringen met de dealer en ook importeur (vindt dat deze hun klanten laten stikken) en ik wilde wat anders.

Misschien dat ik over jaar ...of vier weer een skoda koop maar nu niet . :pardon:

Ik blijf het wel een geniale auto vinden die Yeti


En dus nu het nieuwe avontuur met de Mazda CX 5

:cheers:
 

Kogamyata

Senior Member
De 2 ltr 160 pk is in zijn awd versie was trager in de oude versie , dit komt alleen door de verplichte automaat waar die aangekoppeld was. De nieuwe versie heeft een aangepaste automaat die stukken beter is . Als je dan de versie neemt die ik heb gekozen 2,5 liter met 195 pk een stuk sneller en gewoon lekkerder om mee te rijden.

De discussie van een turbo versie of geen turbo versie speelde bij niet zo grote rol.

Waar ik naar keek was ik wilde een benzine motor( (ik rij te weinig voor diesel) en die moet minimaal(1700 kg) hetzelfde kunnen trekken als mijn vorige auto de yeti 1,8 tsi 4x4 ( handbak)

Het rare is dat vrijwel alle downsize benzine motoren met 4x4 van renault, Nissan, ford, Mazda, BMW , Mercedes, audi, vw en zooi Koreanen gekoppeld worden aan automaten.

Die combinatie met automaten , benzine en 4x4 aandrijving en dan nog de wens dat de wagen 1700 kg kan trekken laat een heleboel autos afvallen.

Zodoende kwam ik op Mercedes , Mazda, Ford.

Toyota is wel een positieve uitzondering echter sorry ik voel me daar echt te jong voor :pardon:

BMW, Audi en vw werd te duur bovendien de nieuwe modellen laten nog even op zich wachten

Citroen C4 Catus zou direct tot een echtelijke scheiding leiden en dus geen optie:maakmegek:


Renault heb ik nooit vertrouwen in gehad en dus was bij voorkeur uitgesloten.

Nissan had ik meer van verwacht maar valt gewoon tegen mag niet zoveel trekken

Ford Kuga is een mooie auto maar valt gewoon erg tegen in ruimte, navigatie scherm en trekkracht .
Mercedes GLA 250 is een super mooie wagen maar is te klein en wat achteraf ook bleek te duur bij de inruil

Mazda CX-5 heb ik beide benzine motoren uitgeprobeerd en kwam tot de conclusie dat 2,5 liter , 195 pk GTM uitvoering de opvolger van de Yeti word. Bovendien de dealer in Groningen staat goed bekend, en gaf mij vertrouwen in de toekomst.
De reden dat ik geen Skoda weer heb genomen is door mij eigen sle
chte ervaringen met de dealer en ook importeur (vindt dat deze hun klanten laten stikken) en ik wilde wat anders.

Misschien dat ik over jaar ...of vier weer een skoda koop maar nu niet . :pardon:

Ik blijf het wel een geniale auto vinden die Yeti


En dus nu het nieuwe avontuur met de Mazda CX 5

:cheers:

Maar met die Mazda dealer weet je het toch ook nog niet of staat die heel goed bekend? 10 Dealers en allemaal verschillend. Voor zover mij bekend is Mazda 'n merk met zeer weinig problemen. In de begin 80e jaren, toen ik Mazda 323 reed, hadden ze veel problemen met vering enwaren het OLIEmannen. Maar da's allemaal opgelost. Japanners en ook Koreanen leren snel. Succes!
Joop.
 

Zespri

Forumguru
Nou geen Skoda meer in huize Zespri.....:nono: maaaaaaaaaar ja we zijn dus nu echt begonnen aan onze Mazda avontuur..:tegek:



:ot: pilletjes en spuiten denk dat er echt eens hulp gezocht moet worden .... waar is tante Mies die weet wel raad:pieker:


:cheers:
 

Zespri

Forumguru
Hoi

Ik had vanmorgen ook mail van Skoda:


Wij hebben doorgekregen dat er een wijziging heeft plaatsgevonden in uw autobezit. Om er zeker van te zijn dat wij u in de toekomst juist informeren, willen wij u verzoeken naar www.verrassendskoda.nl te gaan en uw gegevens waar nodig aan te passen.

Hartelijk dank voor uw medewerking! Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u deze aan ons kenbaar maken via de contact button op www.verrassendskoda.nl (zie onderaan).

Vriendelijke groet,
VerrassendSKODA

Er kwam een vragenlijstje met alleen vragen ja of nee geen andere smaakjes en vervolgens ben geen lid meer van de site. Wel zeggen ze je te gaan op de hoogte houden van alle skoda nieuws oftewel nu wordt je slachtoffer van SpAm geloof ik:lezen:


Overigens ook mailtje van de dealer zelf..

Waarin ze betreuren dat ik deze stap heb gemaakt..

Afijn liefde gaat niet dieper dan mijn portemonnee vermoed ik ...


En dus is dit het einde van SKODA verhaal wat mij betreft.



Ik stop dus dan ook , Ik wens u alle veel plezier met jullie wagens , het forum en alle andere zaken wat jullie ondernemen.

Bedankt , het gaat u goed

:cheers::bloemen::thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan