peperskoda
Forumguru
Mooie wagen. Daar ga je gegarandeerd een hele hoop plezier aan beleven(zelfs al is het geen Skoda........)
al eens mee gereden? ik vond de 2 liter 160 pk (benzine) echt bijzonder traag...SkyActive motoren FTW
al eens mee gereden?
De 2 ltr 160 pk is in zijn awd versie was trager in de oude versie , dit komt alleen door de verplichte automaat waar die aangekoppeld was. De nieuwe versie heeft een aangepaste automaat die stukken beter is . Als je dan de versie neemt die ik heb gekozen 2,5 liter met 195 pk een stuk sneller en gewoon lekkerder om mee te rijden.
De discussie van een turbo versie of geen turbo versie speelde bij niet zo grote rol.
Waar ik naar keek was ik wilde een benzine motor( (ik rij te weinig voor diesel) en die moet minimaal(1700 kg) hetzelfde kunnen trekken als mijn vorige auto de yeti 1,8 tsi 4x4 ( handbak)
Het rare is dat vrijwel alle downsize benzine motoren met 4x4 van renault, Nissan, ford, Mazda, BMW , Mercedes, audi, vw en zooi Koreanen gekoppeld worden aan automaten.
Die combinatie met automaten , benzine en 4x4 aandrijving en dan nog de wens dat de wagen 1700 kg kan trekken laat een heleboel autos afvallen.
Zodoende kwam ik op Mercedes , Mazda, Ford.
Toyota is wel een positieve uitzondering echter sorry ik voel me daar echt te jong voor
BMW, Audi en vw werd te duur bovendien de nieuwe modellen laten nog even op zich wachten
Citroen C4 Catus zou direct tot een echtelijke scheiding leiden en dus geen optie
Renault heb ik nooit vertrouwen in gehad en dus was bij voorkeur uitgesloten.
Nissan had ik meer van verwacht maar valt gewoon tegen mag niet zoveel trekken
Ford Kuga is een mooie auto maar valt gewoon erg tegen in ruimte, navigatie scherm en trekkracht .
Mercedes GLA 250 is een super mooie wagen maar is te klein en wat achteraf ook bleek te duur bij de inruil
Mazda CX-5 heb ik beide benzine motoren uitgeprobeerd en kwam tot de conclusie dat 2,5 liter , 195 pk GTM uitvoering de opvolger van de Yeti word. Bovendien de dealer in Groningen staat goed bekend, en gaf mij vertrouwen in de toekomst.
De reden dat ik geen Skoda weer heb genomen is door mij eigen sle
chte ervaringen met de dealer en ook importeur (vindt dat deze hun klanten laten stikken) en ik wilde wat anders.
Misschien dat ik over jaar ...of vier weer een skoda koop maar nu niet .
Ik blijf het wel een geniale auto vinden die Yeti
En dus nu het nieuwe avontuur met de Mazda CX 5
warme of koude olie?enwaren het OLIEmannen.
Moeten mensen hun pilletjes frequenter slikken......Soms he .......