Komt er een O2 of toch een Passat

Ik ben toe aan een neiuwe lease auto. Op dit moment staat de Passat bovenaan mijn verlanglijst met de O2 op een stevige tweede plaats. Verder geen alternatieven kunnen vinden.

De dealer wees me op dit forum dat ik inmiddels aan het bekijken ben. Zal nog wel wat vragen gaan stellen denk ik zo. Na natuurlijk de zoekfunctie gebruikt te hebben.

Erikje

Actief lid
als je de passat en O2 met elkaar vergelijkt dan is de passat altijd duurder (zowel qua catalogusprijs en leasebedrag). Voorbeeld: een Skoda Octavia 2.0tdi elegance dsg aut (31500) kost bij 20K km en 60 mnd 650 ex. De Volkswagen Passat (model 2005) 2.0tdi comfort dsg (39600) kost dan 725 ex. (zie www.directlease.nl). Kostentechnisch is een O2 altijd een betere keuze. Maar goed, autorijden is meer dan kosten maken...

Daarnaast is de Skoda O2 veel betrouwbaarder dan welke VW dan ook. De ruimte in de O2 is m.i. vergelijkbaar met de Passat, ook achterin. De besturing van een Passat is bijvoorbeeld nogal vaag (zie ook de Autoweek Tevredenheidstrofee, vergelijk 'm maar eens met de O2...)

PS ik heb uiteindelijk voor de O2 gekozen omdat:
1) de kosten icm het uitrustingsniveau incl. audio/video toeters en bellen door geen enkele vergelijkbare auto gehaald wordt
2) de O2 er gewoon goed, simpel en strak uitziet
3) ik niets te maken wil hebben met de belabberde VW-dealers
4) ik sowieso nooit in een VW zal rijden, het is een principekwestie (ik weet, geen sterk argument maar auto's worden uiteindelijk toch vooral op gevoel gekozen)

Reizende

Actief lid
Ik heb op hetzelfde punt gestaan.
Alleen was bij mij de vraag: Passat 1.9 TDI comfortline of O2 2.0 TDI Elegance mét meerdere opties..
Keuze was zeker snel gemaakt nadat ik in beide auto's had gereden. Ik wist het wel... Succes met je keuze!

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Als je voor de O2 kiest heet ik je van harte welkom /forum/images/graemlins/yeah.gifen als je voor de Passat kiest heb je een mooie auto die denk ik net zo goed is maar hier niet thuis hoort /forum/images/graemlins/grin.gif

Sterkte met je keuze en ga een paar keer in bijde auto's rijden dan merk je vanzelf welke je hebben wil.
Als je het op dit forum vraagt krijg je altijd als antwoord dat je voor de O2 moet gaan.
Lijkt me duidelijk.

Marcel

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
De dealer wees me op dit forum dat ik inmiddels aan het bekijken ben.

[/ QUOTE ]

Goh, vooruitstrevende dealer!

Erikje

Actief lid
klopt, een uitgebalanceerd oordeel zul je hier niet vinden, maar daar zijn we dan ook niet voor /forum/images/graemlins/bye.gif

Octaviarijder

Actief lid
Ik vind niet dat wij geen uitgebalanceerd oordeel kunnen geven. Dat de meeste hier voor de Octavia hebben gekozen heeft ook te maken met het feit dat het een heel verstandige keus is en niet alleen omdat we allemaal zo gek waren op Skoda.

Erikje

Actief lid
@Octaviarijder, maar op een gegeven moment wordt het steeds lastiger om negatieve punten van de O2 te zien en postitieve punten van andere auto's. Althans, dat merk ik zelf !

Droopy

Actief lid
Het gras bij de buren is toch altijd groener?

[/ QUOTE ]
Komt omdat daar meer sh*t op ligt

Hoppe

Lid
Mijn OII combi wordt geleverd op 02-01-2006 ter vervanging van een Mercedes C200. Ik heb de Merc al in geleverd en rij nu de komende maand een 1,5 jaar oude passat 1,9TDI 98 KW. Mijn advies koop de Skoda, ik vind de passat erg nerveus in alles. Gas geven is wiel spin, iedere beweging aan het stuur is reactie ook al was het maar een kuchje, iedere hobbel voel je, de dode hoeken zijn enorm, de binnenspiegel heeft alleen een dim stand, wat ik ook probeer ik zit K..., je stuur arm moet in het handvat liggen wat hoger bij het raam glij je van de deur af, kort om ik vind de Passat rond uit K... Voor je bijtelling is er maar 1 keus en dat i is de OII. Ik ben niet erg bevooroordeeld wat Skoda betrefd, heb tot nu toe enkel Merc's gehad, de bijtelling heeft mij op andere gedachten gebracht en in het nieuwe stelsel zal een lagere auto waarde alleen nog gunstiger zijn. Conclusie:
Financieel, koop een skoda, Rationeel, koop een Skoda Emotioneel, koop een Merc, ben je eigenwijs koop de Passat.
Joe

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Maar je schrijft dat het een 1.5 jaar oude Passat is en dat is niet het nieuwe model. Lijkt me niet een eerlijke vergelijking.

Marcel

Laus

Actief lid
het nadeel van de nieuwe passat vind ik dat ie zo LOMP groot oogt. Dat staat dan los van alle andere rationele dingen en is persoonlijk. Maar wat is dat ding lomp. Met een dikke bodykit kun je er wel een hele gave kar van maken...

en als je de passat neemt, dan minimaal 18" velgen want met kleinere bandjes is het ontzaglijk lelijk.

Bedankt voor de eerste reactie /forum/images/graemlins/laugh.gif

Ik kom hier ook niet voor jullie mening met betrekking tot de keuze Passat of O2. Alhoewel ik verbaasd zou zijn als jullie uiteindelijk advies toch een Passat zou zijn /forum/images/graemlins/grin.gif

Via dit forum wil ik kijken wat voor leuke opties er op een O2 kunnen. Mijn voorkeur ging uit naar de Passat, maar de laatste dagen wint de O2 behoorlijk terrein. Hoofd reden is de prijs die dus veel gunstiger is dan bij de Passat.
Hieronder staat de voorlopige samenstelling van mijn eventueel toekomstige O2:
2.0 TDI Elegance in Combi uitvoering Kleur zwart
- alarm
- ESP + Hill Hold Control
- Extra opbergvak kofferruimte
- MaxiDOT display
- pakket voor Jumbobox
- Netafscheiding
- Xenon
- Auto. dimmende spiegels
- Stoel + spiegels met geheugen
- Park Distance control
- Warmtewerendglas
- klein lederpakket
- 17" velgen, sportstoelen en onderstel

Zo is hij al aardig compleet. toch heb ik nog wel wat vragen/twijfels die ik in het O2 onderdeel van het forum zal stellen.

Die is veel hoger...sterker nog bij de Passat heb ik dus opties weggelaten om het verschil niet NOG groter /forum/images/graemlins/crazy.gif te maken. Die heeft bijvoorbeeld geen xenon en stoelen met geheugen. Ik weet het de O2 krijgt meer en meer voordelen . /forum/images/graemlins/smile.gif

CoSko

Nieuw lid
het nadeel van de nieuwe passat vind ik dat ie zo LOMP groot oogt. Dat staat dan los van alle andere rationele dingen en is persoonlijk. Maar wat is dat ding lomp. Met een dikke bodykit kun je er wel een hele gave kar van maken...

[/ QUOTE ]

Dus eigenlijk moet je een lompe dikke auto opleuken met lompe dikke bumpers en lompe dikke dorpelverbreders en zo om er een minder lompe bak van te maken? Grappige methode... /forum/images/graemlins/1761.gif

Grey

Lid
Tsja, keuzes, keuzes...

Ik ben kortgeleden van baan veranderd en heb mijn O2 zelfs over laten nemen. Ik heb alles bekeken, beklopt en bevoeld. Gerekend tot ik een ons woog (dat laatste is niet helemaal waar).

aan de ene kant de skoda voor 28500 in elegance uitvoering met alles erop en eraan (niet eens extra opties, behalve radio en klein leerpakket) en als alternatieven bijv de volvo s40/v50 die in vergelijkbare uitvoeringen al snel 7000 euro duurder waren (en kleiner), de passat nog duurder en idd wel wat lomp ogend (als auto rijden emotie is, wil je ook geen passat), de 407, idem qua prijs en opties.

er gaat geen dag voorbij, dat ik niet denk dat skoda geen hartenwens is voor mij, maar ik ben een bijzonder tevreden berijder gebleken.

Ik ga dus geen 7000 euro extra bijtelling pakken en dito eigen bijdrage voor een logo-tje. Het zou echt een zijn stap terug zijn geweest om een andere (vergelijkbare) auto te nemen. (Had ik de keuze gehad voor een nieuwe bmw 320d, had ik ook niet hier op het forum geweest, moet je maar denken.

Bovenaan Onderaan