Kopen octavia station van 2010

Hallo allemaal
Ik ben van plan om een octavia station van 2010 te kopen zijn er nog aandachtspunten waar ik op moet letten voor aankoop
Gr Ton

miles

Senior Member
Ton, zoek je een Octavia op benzine of een diesel? Automaat of schakel?
Zet even je voorkeur op een rijtje, dat adviseert wat makkelijker

ertromp

Forumguru
Vanaf 2009 heb je de zogenaamde Octavia 2 Face Lift.
Leverbaar in verschillende uitvoeringsniveau's zoals Tour, Ambition, Elegance of de sportieve RS.
Elegance Business Line is de meest luxe uitvoering veelal voorzien van Xenon met meedraaiende lampen.
Betreffende benzine motoren 4 stuks, 1.2TSI, 1.4TSI, 1.8 TSI of de 2.0 TSI.
Let bij aankoop erop of eventueel de nokkenasketting en/of kettingspanner reeds vervangen is.
De automatische bak DSG is een super bak om mee te rijden vooral als de een TVS kuurtje heeft gehad. Anders wil het koppelingspakket nogal snel slijten en kome je voor dure kosten te staan. Zorg voor garantie! Voorbeelden genoeg hier van personen die en zo'n TSI al dan niet uitgerust met DSG hebben aangeschaft en vrij kort na aanschaf met allerlei problemen geconfronteerd werden.
Zelf rijdt ik naar volle tevredenheid een 1.4TSI Elegance uit 2010 met nu (pas) 55.000km op de teller. Overigens wel motorisch getuned en de DSG geoptimaliseerd door TVS Engineering.
Als ik nu weer voor de keuze zou staan had ik een 1.8 TSI genomen.
Succes met je zoektocht en houd ons op de hoogte

CDK

Forumguru
Toch zou ik niet zo snel een Seat kopen, ik weet niet exact wat dat is, maar van binnen vind ik ze ook vrij saai....

ertromp

Forumguru
Toch staat het totaalplaatje me best aan van de Leon. Neem bijvoorbeeld de LED techniek. Wanneer zou die bij Skoda komen. Of die mooie kuipstoelen? Maar betreffende het dashboard heb je absoluut een punt @Corné de Kluijver :D. De buitenkant vind ik absoluut niet saaier dan een O3 :D

Blackokkie2

Forumguru
Dat vond ik ook van het vorige model Leon, de dashboards waren zo leeg, tenzij je de meest luxe uitvoering had. De huidige ken ik niet goed genoeg om te oordelen.

CDK

Forumguru
@ertromp, daar ben ik het dan weer helemaal mee eens, maar zo'n dashboard moet voor mij ook netjes zijn. Dan maar met leder laten overtrekken ;)

ertromp

Forumguru
Maakt niet uit. Op de 1.2 zijn meer nokkenasketting problemen geweest en op de 1.4 wil de nokkenasversteller wel eens voor problemen zorgen.
De 1.4 is natuurlijk weer wat krachtiger tegen een iets hoger verbruik.
Als je dan gaat kiezen zou mijn persoonlijke voorkeur de 1.4 zijn :D

Rallye

Forumguru
Mocht je toch voor de 1.8 gaan, probeer dan afspraken te maken over welk olieverbruik normaal is. Een collega van mij heeft slechte ervaringen hiermee. Een 1.8 TSI gekocht zonder garantie, die bleek 1 liter olie op 750 kilometer te gebruiken. Een zwak punt van sommige 1.8's.

Cordoba

Forumguru
welke motoren zijn de beste de 1.2 of de 1.4

Dat is denk deels ook afhankelijk hoe je 'm gaat gebruiken: veel snelweg kilometers, of juist veel binnen de bebouwde kom en veel filekilometers, ga je er bijv. ook een caravan mee trekken, dat zijn zaken die je bij de keuze van het meest geschikte motorblok wel mee moet nemen.

CDK

Forumguru
Oja, dat is de octavia niet natuurlijk!:pieker:
het dashboard van een sportieve Octavia RS of de chique Elegance ziet er toch echt netter, luxer en beter afgewerkt uit IMHO, maar het hangt af van je prioriteiten, in vind een instapper Octavia ook super saai, dat ben ik met je eens.

Bovenaan Onderaan