Darkside
Forumguru
Zelf heb ik een 1.2 TSI met DSG uit 2010. En dat is een heerlijke combinatie.
Als je je kunt beheersen is hij nog zuinig ook. En als je dat niet kunt komt je nog goed mee met het verkeer.
De 105 pk is in mijn ogen prima voor nederland en zelfs met volle bepakking en dakkoffer naar frankrijk doet hij het goed.
De 1.4 (122pk) is natuurlijk wat prettiger. En volgens mij valt het daadwerkelijke verbruik tov de 1.2 in de praktijk wel mee. Omdat als je iets wilt opschieten in de 1.2 hij wat "kort ademig" is en je meer toeren -> meer verbruikt moet maken.
De distributie ketting is idd een aandachtspunt en er zijn ook veel verhalen over dure DSG reparaties.
Bij mij doet de DSG het na 140.000 km nog uitstekend. En is de ratel van de ketting ook al verholpen.
Ik heb verder weinig klachten met deze heerlijke combinatie dan dat ik een probleem met de oliedruk heb gehad. En hij de laatste 20.000km meer olie verbruikt dat de 120.000 km's daarvoor.
Verder denk ik dat je sowieso een mooie, ruime en heerlijke reiswagen zult krijgen.
Als je je kunt beheersen is hij nog zuinig ook. En als je dat niet kunt komt je nog goed mee met het verkeer.
De 105 pk is in mijn ogen prima voor nederland en zelfs met volle bepakking en dakkoffer naar frankrijk doet hij het goed.
De 1.4 (122pk) is natuurlijk wat prettiger. En volgens mij valt het daadwerkelijke verbruik tov de 1.2 in de praktijk wel mee. Omdat als je iets wilt opschieten in de 1.2 hij wat "kort ademig" is en je meer toeren -> meer verbruikt moet maken.
De distributie ketting is idd een aandachtspunt en er zijn ook veel verhalen over dure DSG reparaties.
Bij mij doet de DSG het na 140.000 km nog uitstekend. En is de ratel van de ketting ook al verholpen.
Ik heb verder weinig klachten met deze heerlijke combinatie dan dat ik een probleem met de oliedruk heb gehad. En hij de laatste 20.000km meer olie verbruikt dat de 120.000 km's daarvoor.
Verder denk ik dat je sowieso een mooie, ruime en heerlijke reiswagen zult krijgen.