Koplamp pitten vervangen hoe?

langlekker

Nieuw lid
Mistlampen schijnen anders dan gewone lampen en zijn bedoeld om, zoals de naam zegt, te gebruiken tijdens mist. Er is een reden dat deze alleen aan mogen bij minder dan 200m zicht (vóór).

Heb je in het boekje al opgezocht hoe het lampje vervangen moet worden? Of gegoogled.

En tot slot zou het fijn zijn je even voor te stellen in de meet&greet
Het is de laatste tijd nogal mistig in Friesland.
En ik ga er vanuit dat ik met mistlampen aan veiliger en beter zichtbaar ben dan met slechts 1 brandend dimlicht.

Ik heb geen boekje bij auto.

En heb mij al voorgesteld.

Pindasaus

Forumguru
Ik meen me te herinneren dat er long life-lampjes in de Fabia met projectorlampen gaan, omdat je ze niet zo makkelijk wisselt.
Een boekje kan je downloaden van de website van Skoda.

Captain Hook

Forumguru
Het is de laatste tijd nogal mistig in Friesland.
En ik ga er vanuit dat ik met mistlampen aan veiliger en beter zichtbaar ben dan met slechts 1 brandend dimlicht.
't Is niet alleen in Friesland mistig hoor, dat geldt voor een groot gedeelte van NL. ;)
En nee, je bent zeer zeker niet veiliger en beter zichtbaar met 2 mistlampen en 1 dimlicht.
Het lichtbeeld van je mistlampen is totaal anders dan van je reguliere dim-/grootlicht. Daarom heten het ook mistlampen...:unsure:
Ik heb geen boekje bij auto.
Zoals iemand anders al aangaf, de complete gebruiksaanwijzing kun je zo downloaden bij skoda.
en daarin staat b.v. bij de Fabia II keurig beschreven hoe je zelf de lampjes vervangt...

Een maand lang in dit donkere jaargetijde zonder fatsoenlijk functionerende verlichting rondrijden? :wavecry:
Je gaat naar een willekeurige winkel die H7 lampjes verkoopt (zelfs de Action heeft ze), voor een paar euro ben je klaar. Je download het boekje, je steekt er even wat moeite en tijd in, en voila; je hebt weer functionerende verlichting!
Zo moeilijk is dat toch niet?

Bovenaan Onderaan