Koplamp Retrofitting

Wesly

Senior Member
Om andere topics niet te vervuilen heb ik hierover een nieuw topic aangemaakt.
Mijn bedoeling is om twee nieuwe koplamp units, de goedkoopste versie, van de O3 te retrofitten (aanpassing achteraf) met projectors en Led DRL (verplichte verlichting voor overdag). Ik wil waarschijnlijk 4 projectors gaan gebruiken ook wel genoemd een quad projector opstelling.

Hiervoor gebruik ik:

1 koplamp unit links
1 koplamp unit rechts
1 set flexibele Led DRL tube's van 60 cm per stuk
2 sets H1 mini 6.0 projectors
4 ballasten type 'snel opstarten'
4 xenon lampen van een nader te bepalen type

Wesly

Senior Member
Vandaag heb ik de DRL Led tube's binnengekregen en heb deze even gefotografeerd om een indruk te krijgen.

apuvebed.jpg

Ook heb ik er 1 naast een 33-640 TL lamp gelegd om een vergelijk te kunnen maken van de kleur, zo'n TL is 4000k en ik schat dat de Led tube's qua kleur dus neigen naar de 6000k wat op zich goed kan icm xenon's van zo'n 5000k

dy5uze9e.jpg

Laatst bewerkt:

Skodahunk

Nieuw lid
Ben wel benieuwd wat zo'n project nou eigenlijk kost, heb zelf een ABL met halogeen omdat Xenon te duur was dusss hou ons op de hoogte van je vorderingen.

Wesly

Senior Member
En mij was het op moment van aankoop 1400 euro niet waard. Bovendien begint mijn auto zo'n beetje mijn hobby te worden dus het is ook een soort vrijetijdsbesteding te worden :)

ertromp

Forumguru
Echt een leuk project! Op andere forums in het buitenland ook nog niet gezien de oplossing die je voor ogen hebt.
Ben reuze benieuwd naar het eindresultaat :thumbsup:

s-line

Forumguru
Als je eenmaal xenon gehad heb wil je niet anders meer! Ik zelf laat bijv. liever navigatie vervallen, wordt het er ook niet uit gejat en gebruik het eigenlijk nooit en anders zit het wel op de telefoon.

cali05

Forumguru
@Wesly weet je al hoe je de koplampunits uit de auto krijgt? Moet de hele bumper eraf of kun je die er makkelijk uit krijgen. Ik wil de koplampen ook laten retrofitten maar laat het doen door retrofitlab, alleen moet ikzelf of een naburige garage de lampunit laten demonteren.

Gieliovd

Forumguru
Gelieve dit topic schoon te houden van lease budget/prijs geneuzel.

Leuk man, ik volg met interesse! Afgelopen dagen gemerkt dat ik xenon ook echt mis! Maar ik ga dit niet in mijn lease-wagen bouwen, voor een privé auto echt leuk!

Wesly

Senior Member
Hier een kleine update. Ik heb de koplamp units inmiddels binnen en heb bij 1 het glas er alvast afgehaald. Standaard zitten de led DRL's onderlangs maar ik denk dat ik bij mijn units deze bovenlangs ga plaatsen omdat dit naar mijn idee een meer agressieve look geeft.
ImageUploadedByTapatalk1389303325.850972.jpg
ImageUploadedByTapatalk1389303346.504418.jpg
ImageUploadedByTapatalk1389303373.783543.jpg
ImageUploadedByTapatalk1389303397.232471.jpg

VWim

Forumguru
Je maakt er dus verlichte wenkbrauwen van?

Leuk project, ga je de spiegels nog matzwart spuiten? Dat lijkt me nog wel een goed idee namelijk.

Bovenaan Onderaan