Koplamp Retrofitting

Wesly

Senior Member
@SkodaManiak
Gewoon wrikken met een grote schroevendraaier, ik denk dat het met verwarmen wel makkelijker zal gaan alleen is mijn oven hier te klein voor
@VWim
Ik vind persoonlijk de reflectoren juist mooier staan in het chroomkleur, maar wat is er zo belangrijk aan het zwart maken hiervan VWim?

Wesly

Senior Member
Inmiddels een beetje geëxperimenteerd met de led strips. Ik moet alleen het glas van de RAW iets gaan aanpassen om ervoor te zorgen dat de strip niet knel komt te zitten tussen het RAW glas in de behuizing en het buitenste glas van de koplamp unit:

ImageUploadedByTapatalk1389385534.236236.jpg
ImageUploadedByTapatalk1389385599.883611.jpg

Wesly

Senior Member
@RoelF
Je hebt gelijk, het reflecteert in het koplamphuis. Ik zit er ook aan te denken om dunne diffuse plexiglas buisjes aan te schaffen en deze dmv verwarmen in de glooiende vorm te buigen zoals de flexibele strips nu in de unit lopen, dan kan ik daar de ledjes (welke nu in de rubber strip zitten) doorheen laten lopen en word afplakken aan de achterzijde met een aluminium tape een stuk makkelijker

Wesly

Senior Member
Inmiddels het binnengelaagd van de RAW aangepast zodat de ledstrip er vrij bovenlangs kan. Ik twijfel nog steeds wat te doen met de reflectie van de Led's in het koplamphuis. Het is wel apart en als ik het volledig wil afschermen zal ik idd een zwarte strip achter de Led's moeten plaatsen. Maar dan blijft nog steeds het feit dat het een reflectie unit is en dat hij dus niet zwart is, dat zou hij wel moeten zijn als je echt de focus op alleen de strip wilt krijgen.
ImageUploadedByTapatalk1389522558.969803.jpg
ImageUploadedByTapatalk1389522575.906712.jpg

serum

Forumguru
Binnenkant toch zwart maken? je kan bepaalde soorten verchroomd plastic dmv textielverf zwart chrome maken.

Je zou dit wellicht kunnen testen op een onzichtbare plek.

Aan de andere kant; als straks de projectoren erin zitten mis je al een fundamenteel stuk zilver chroom.
Ik bergijp niet helemaal wat je hebt gedaan, maar de laatste foto ziet er in mijn beleving prima uit? (hoewel er ook wat meer licht in de kamer lijkt te zijn)

Denk je niet dat je je gaat ergeren aan de verticale lijnen in de reflectoren?

Antera

Donateur
Zijn dit de eerder bestelde ledstrips? En zijn deze echt fel? Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet in het donker

Wesly

Senior Member
Ik heb vanmorgen een H1 projector kit met 5000k xenon besteld bij retrofitlab. Zodra er nieuws is dan laat ik het weten maar ik wil dit niet te overhaast doen zodat het er niet uitziet. Ik ga deze week ook nog even langs de modelbouw winkel voor een spoilertje om over de led strip te plaatsen zodat deze alleen naar voren schijnt. Ook ga ik de mogelijkheid bekijken om er een quad projector van te maken, dus 2 projectors per lamp-unit ;)

VWim

Forumguru
Als je dat gelijkertijd aan zou hebben met dimlicht dan heb je een lekkere bak licht op je auto. Misschien het onderzoeken waard om te zien of dat is toegestaan...

Bovenaan Onderaan