Koplampen altijd aan bij rijden

Ik rakel deze nog een keer op, omdat ik niet zeker weet of het nu wel of niet kan. Kan je via VAGCOM bij de Fabia uit 2012 nu instellen dat je de dimverlichting altijd aan hebt en de mistlichten/DRL uit? Zo ja, met welke code?

Noord26

Forumguru
Waarom zou je dat willen als er al dagrijverlichting op zit? Volgens mij heb je dan een andere schakelaar nodig met de stand automatisch er op.

Zoals eerder gezegd, wil ik dat omdat mijn vrouw niet ziet dat dit DRL is en dus 's avonds gaat rijden zonder achterlichten en voor alleen DRL. Best gevaarlijk...

wanderer

Senior Member
die is zeker blond?
maar zonder gekheid, als je niet weet waar de standaard bedieningsknoppen zitten cq deze niet gebruikt ben je een gevaar op de weg vergelijk het met je gebruikt een apparaat maar je weet niet hoe je die bij wisselende omstandigheden kunt bedienen....
briefje op het stuur plakken?

turboturbo

Forumguru
die is zeker blond?
Ik zie het anders redelijk veel: mensen die 's avonds met DRL rijden, achterlichten uit. Op goed verlichte snelwegen heeft niet elke bestuurder dit kennelijk door: dashboard verlichting staat aan (denk ik dan toch) dat is voor de doorsnee mens het referentiepunt (dus niet voor de gemiddelde bestuurder zoals hier op dit forum, die de moeite neemt om zich enigszins met autotechniek bezig houden)

Ridley

Forumguru
Dashboardverlichting staat uit als je alleen drl aan hebt, dus volgens mij blijft puntje van blond overeind staan :smirk:

wanderer

Senior Member
Ik zie het anders redelijk veel: mensen die 's avonds met DRL rijden, achterlichten uit. Op goed verlichte snelwegen heeft niet elke bestuurder dit kennelijk door: dashboard verlichting staat aan (denk ik dan toch)
mis: bij DRL is de dashboard verlichting NIET aan, tenminste niet bij de FGL

Bakkertje

Forumguru
Ik rakel deze nog een keer op, omdat ik niet zeker weet of het nu wel of niet kan. Kan je via VAGCOM bij de Fabia uit 2012 nu instellen dat je de dimverlichting altijd aan hebt en de mistlichten/DRL uit? Zo ja, met welke code?

Gewoon de knop op aan laten staan deed bij mijn O2 de truuk, werkt dat niet bij een F2?

Antera

Donateur
dat werkt net zo goed . in principe hoef je niet aan de lichtschakelaar te komen in de auto stand

Toch is het mij ook al paar keer overkomen. Dit heeft wellicht temaken met factor haast. Bij snel wegrijden had ik het zo snel niet door, moet ook zeggen dat ik blond ben. Wel iedere keer naar nog geen 5 km dit wel doorgekregen, al dan niet door ander verkeer. Maar dan kan het kwaad al geschiet zijn.
Ik las ergens dat de oudere Greenlines gewoon een schakelaar hebben in zekering kastje onder stuur, bij die van mij dus niet (okt 2010). Ook bij die truuk oom voor starten maar wel al contact knipperlicht 4 keer omhoog te doen heb ik het licht nog niet uit gekregen (dit las ik ook ergens op dit forum, weet ook niet of het bij de Greenline echt kan zo). neem aan dat het wel gewoon via dealer kan, maar eigenlijk wil het zelf gewoon kunnen doen, misschien afhankleijk van seizoen.

Zeg, even wat respect voor mij vrouw he :). Ze is donker-blond, heeft 2 universitaire graden en is gepromoveerd. Stuk slimmer dan ik, maar inderdaad, wij (op dit forum) interesseren ons meer voor auto's. Zij rijdt niet heel erg vaak of veel en rijdt al 10 jaar in auto's waarbij de dimlichten automatisch altijd aan staan, zoals in mijn eigen auto. Dit is de eerste auto die heel ouderwets een piepje geeft als je je lichten laat branden als je de motor uitzet.
ik begrijp dus wel goed, dat als je 2 kinderen in de auto moet zetten en erop moet letten en ziet dat de straat voor je verlicht is, je niet meteen denkt aan de lichten. Het gaat overigens meestal goed, maar vind het zo knudde dat dit niet gewoon werkt, zoals tegenwoordig in de meeste auto's. Hoe moeilijk is het om een relais erin te zetten om de verlichting uit te laten gaan ipv een piepsignaal... Zou het bijna zelf aanpassen, dus hoopte op een VAGCOM aanpassing, maar uit de reacties begrijp ik dat deze er niet op zit. Helaas!

MacManiac78

Forumguru
quote_icon.png
Oorspronkelijk geplaatst door mailman

NEE... dat kan niet. Als je de DRL's onklaar maakt wel.
Anders voer je standaard Stads- en DRL's en dat is APK afkeur.
Standraad Stadslicht aan kan wel, dimlicht niet.

Als de DRL's aanstaan, brand brandboard verlichting NIET.

Antera

Donateur
quote_icon.png
Oorspronkelijk geplaatst door mailman

NEE... dat kan niet. Als je de DRL's onklaar maakt wel.
Anders voer je standaard Stads- en DRL's en dat is APK afkeur.
Standraad Stadslicht aan kan wel, dimlicht niet.

Als de DRL's aanstaan, brand brandboard verlichting NIET.

dimlicht kan standaard wel aan gezet worden maar dan werken de achterlichten niet helaas

MacManiac78

Forumguru
Of.... je zet de bedrading van de stadslichten om naar de dimlichten en zet de parkeerlichten permanent aan. :laugh: Als je dan je dimlicht aanzet, zet je je stadlichten aan. Absoluut niet aan te raden natuurlijk... maar als je het ECHT echt wil.... dan is alles mogelijk. Waarschijnlijk is het per direct APK afkeur, omdat de schakelaar niet meer doet wat het moet doen.... mja... je zet de boel op waterdichte stekkers en je wisselt de boel weer om voor een APK. Het kan dus wel.... maar NIET middels VCDS. :regels:

Bovenaan Onderaan