koplampsproeier bevroren?

Toch heb ik de koplampsproeiers de afgelopen paar dagen meerdere malen dankbaar gebruikt. Vorige week met de hevige sneeuwbuien hoefde ik maar een paar keer te sproeien en ik had weer volop licht uit mijn koplampen en vandaag ( en ook de komende dagen als het weer gaat dooien) met alle opspattende blubber blijf je toch goed licht houden.
Overigens heb ik tot heden nog geen problemen gehad. De sproeiers gaan iedere keer weer keurig terug in de bumper.
Wel maak ik overdag dankbaar gebruik van de tip om even de koplampen uit te zetten als ik niet wil dat de koplampsproeiers aan moeten.

Rosinfield

† In Memoriam
Nou ik kan ze goed missen hoor, heb ruim 40 jaar zonder gedaan en het nooit als een gemis ervaren. Wel merkwaardig dat ze het bij jou wel zijn blijven doen. Misschien een kwestie van de mate van vorst. De mijne had vele koude nachten in Friesland doorgebracht (-15)

EdK

Forumguru
Of toch de soort van ruitenwisservloeistof !??
Als kip al als kwartel wordt verkocht bij de poelier
Wat is dan de samenstelling van de ruitenwisservloeistofondanks dat er -20C opstaat !?

Gieliovd

Forumguru
Toch grappig... als die dingen niet werken: dealer, garantie!

Bij mij zitten ze gewoon lekker lomp op de bumper ;)

Michel

Forumguru
@Ronnie: Bij mijn Octavia keert één van de spoeiers niet meer automatisch terug, nadat alle sproeiers bevroren waren geweest. Ik moet één van de sproeiers nu iedere keer met de hand terugduwen. Staat er bij het kopje "ontluchten" iets over vermeld, want ik heb bij mijn auto het idee dat er lucht in het systeem zit waardoor de sproeier niet meer terug wil keren?

Ronnie

Forumguru
Ik denk persoonlijk dat er een braampje in de cylinder zit ofzo, de sproeier wordt door waterdruk naar buiten gedrukt en door een trekveer weer naar binnen gehaald.
Ik denk dat er een nieuwe op moet......

Rosinfield

† In Memoriam
Bij mij zijn ze beide weer keurig teruggekeerd in de bumper. Laat ze daar voorlopig maar lekker zitten, want daar voelen ze zich nu veel prettiger.

xahc

Nieuw lid
Mocht je een cheap oplossing zoeken, -werkt prima-:

Men neme: drie delen spiritus, een deel allesreiniger (liefst niet gekleurd), afvullen met zes delen water.

Succes!

Een radicale oplossing is, net als bij bevroren brievenbussen, de sproeier in de mond te nemen en deze te ontdooien, het zijn harde tijden.

Bovenaan Onderaan