Hmmm.. Ik vrees dat dit mij bekend voor komt.
Uit mijn versnellingsbak komt ook het "fietsdynamo" / zagen geluid als ik het gas loslaat in een lage versnelling. Daarnaast heb ik ook regelmatig het probleem dat ik de achteruitversnelling niet zonder kraken/tandenpoetsen kan inschakelen. Ja, ik trap de koppeling bij het achteruit schakelen helemaal in. Bij het opschakelen is 80% voldoende om te kunnen schakelen.
Vandaag heeft de auto een beurtje gehad en heeft men er naar gekeken. Bij het ophalen van de auto kreeg ik de mededeling dat men het probleem aan de importeur had voorgelegd. Naderhand werd ik gebeld met de mededeling dat dit geluid niet normaal was (met name het probleem met de achteruit versnelling) en dat er dat de versnellingsbak uit elkaar moet voor controle en eventuele reparatie!!!
Operatie staat voor komende week gepland.
Ik kan niet zeggen dat ik er erg blij mee ben, maar het word door de dealer uitstekend geregeld.
Mijn advies, ga even langs bij de dealer. Hoef je je in elk geval geen onnodige zorgen te maken.
p.s. ook mijn "familie" auto is voor mij alleen, en ik ben er nog steeds blij mee.
Groet,
Fabtdi