Koppelingspedaal blijft hangen na reparatie Master en nemer koppelingscilinder.

Hallo Forumleden,

Wij rijden met plezier al een aantal jaar Skoda Octavia(3) 2016 tot heden hebben we op slijtage dingen niets aan de auto gehad (100000km) Helaas hadden we vorige week een groot probleem op vakantie in Zuid Duitsland. op de laatste dag van de vakantie kreeg ik de koppeling niet meer terug in zijn oorspronkelijk stand. dus de auto moest afgesleept worden naar een Skoda dealer. na 4 uur wachten op de ADAC en een korte nacht ben ik in de ochtend naar de dealer gegaan die aangaf (snelle check) dat gever/master cilinder van de koppeling kapot was en dat er 3 a 4 dagen zou duren om dit te maken i.v.m. drukte. voor de naar huis rit een huurauto genomen en gisteren ben ik de auto weer gaan ophalen naar een 6 uur treinreis.

Zie hieronder kosten voor reparatie.

Op de naar huis rit (6 uur) leek het in eerste instantie goed te gaan alleen voelde de koppeling erg ligt aan. Maar naar ongeveer 1 uur rijden met wat files merkte ik dat de koppeling bleef hangen of langzaam terug kwam. Zodra ik bij de verkeerslicht stond en in de 2 wilde gaan moest ik de koppeling snel met me voet eruit halen om in ieder geval in 2e versnelling te komen.

Dit probleem gebeurd op de rit naar Nederland 6 keer.

tussendoor op de snelweg werkte de koppeling trouwens weer normaal, dit gebeurd vooral van 1 naar 2 versnelling. de Rit naar huis heb ik probeert zo min mogelijk te schakelen want ik had geen zin om in Duitsland ergens wederom te overnachten.




1730453364158.png
 

gehaktbal

Forumguru
Lijkt me dat de cilinders dan niet helemaal goed ontlucht zijn. Ook afhankelijk van file rijden (dus meer hitte), kan bij slechte ontluchting de werking verslechteren. Been there, done that.

Wel een peperige rekening zeg. 'batterie laden': 22 euro? kee dan....

Komt er op neer dat ze dus voor 1216 euro 2 koppelingscilinders vervangen hebben en het ontluchten mogelijk niet helemaal goed uitgevoerd hebben. Is dit door een officiële dealer gedaan?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Oef, €1200 voor het vervangen van een koppelingscylinder, das een flink bedrag. En dan nog alles extra kosten die je had omdat t in Duitsland was (hopelijk ben je daarvoor verzekere?).
Goede kans idd dat er niet goed ontlucht is, ze te zuinig zijn geweest met de remvloeistof, óf het probleem toch ergens anders zit.
 
.....Komt er op neer dat ze dus voor 1216 euro 2 koppelingscilinders vervangen hebben en het ontluchten mogelijk niet helemaal goed uitgevoerd hebben. Is dit door een officiële dealer gedaan?
ja is via een officiele Duitse VW Skoda, SEAT en Cupra dealer gedaan. Wilde geen risico nemen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oef, €1200 voor het vervangen van een koppelingscylinder, das een flink bedrag. En dan nog alles extra kosten die je had omdat t in Duitsland was (hopelijk ben je daarvoor verzekere?).
Goede kans idd dat er niet goed ontlucht is, ze te zuinig zijn geweest met de remvloeistof, óf het probleem toch ergens anders zit.
De rekening viel tegen. bij de ANWB hebben we alleen sleepkosten die vergoed worden de rest moeten wij betalen. Ik probeer via de reisverzekering nog iets te halen, geen idee of dit een succes word.
 
Bovenaan Onderaan