Koppelkromme 1.2 TSI 63 kW

Ik zou graag willen weten of de koppelkromme van de TSI 1,2 63kW net zo mooi vlak blijft bij toerentallen boven de 1500 toeren zoals dit het geval is bij de 77kW versie?
Grafiekjes van de 77 kW heb ik wel kunnen vinden maar niet van de 63kW, is iemand deze ooit tegengekomen?
 

piair1982

Forumguru
Ik heb ze gevonden, zal ze zsm als ik ze weer vind online plaatsen. Koppelkromme is iig ook net zo vlak.

160 Nm / 1500 - 3500 1/min
 
Volgens mij is het enige grote verschil tot hoever de max. koppel aanhoud in de hogere toeren.

De 63 KW heeft een max. koppel (160) tussen 1500-3000 toeren.
De 77 kW heeft een max. koppel (175) tussen 1550-4100 toeren.
 
toch rijd de 63 kw soepeler en minder schokkerig dan de 77 kw.

Kan best zo zijn, ik heb maar tweemaal gereden in de 63 kW proef gereden. Misschien is de 77 kW iets grover. Echter voor echte soepelheid moet je naar mijn mening diesel rijden.

Beetje offtopic van het koppel gebeuren af.
 
toch rijd de 63 kw soepeler en minder schokkerig dan de 77 kw.

Klopt, de 63 kW vind ik ook soepeler en minder schokkerig rijden als de 77 kW. Vorr mij als rustige soepele rijder is dit dan ook de beste keus.
Van de 77 kW vind ik dat het koppel er heel snel binnen een klein toerengebied in komen en dat maakt hem nerveus en schokkerig.
Ik heb er zelf niet in gereden maar volgens de dealer is dit effect in combinatie met DSG veel minder.
 
koppelkromme fabia combi greenline

Ik zou graag willen weten of de koppelkromme van de TSI 1,2 63kW net zo mooi vlak blijft bij toerentallen boven de 1500 toeren zoals dit het geval is bij de 77kW versie?
Grafiekjes van de 77 kW heb ik wel kunnen vinden maar niet van de 63kW, is iemand deze ooit tegengekomen?

Ik zoek mij kleurenblind naar een koppelkromme van de Fabia Combi Greenline.
Weet jij een link?? Dank.
 

GJS

Senior Member
Deze heb ik wel gevonden bij de TDI club in deze draad: http://www.tdiclub.nl/fpost671767.html

vergelijktdi.jpg


Misschien heb je hier wat aan.
 

piair1982

Forumguru
picture.php


63 kW ben ik nog aan het zoeken...
UPDAT: HELAAS NIETS GEVONDEN MAAR JE KAN JE HET VERLOOP WEL VOORSTELLEN VAN DE 63kW aan dehand van onderstaande gegevens.
Koppel (Nm/omw./min.)160/1500-3500 en bij 4500 trn max vermogen 63kW
 
Ik zoek mij kleurenblind naar een koppelkromme van de Fabia Combi Greenline.
Weet jij een link?? Dank.

Heb na een half uurtje zoeken deze gevonden,
Te vinden als je in Google drehmoment bluemotion tdi 1.2 invoerd en dan in de modus Afbeeldingen, daar staat hij als eerste
 

Bijlagen

  • 1.2 tdi koppelkromme.jpg
    1.2 tdi koppelkromme.jpg
    18,7 KB · Weergaven: 90

kcj

Actief lid
@vstromjuan en @sgl49 : dat is wel een grafiek voor een diesel (TDI).
Niet voor de TSI 63 kW.

Koen
 

kcj

Actief lid
Ha ja : voor de 2e keer het hele draadje gelezen.

Het begint met een vraag over een benzine en op een bepaald moment wordt er achter een koppelkromme voor een Greenline gevraagd (= diesel).
Heb me teveel gefocused op de vraag voor de 63 kW TSI.

Koen
 
Er is toch nog iets, wat ik niet begrijp.
Wellicht kan iemand dit voor mij verduidelijken.

De Skoda Fabia Combi Greenline 1.2 diesel heeft een maximum koppel van 180 Nm bij 2000 toeren per minuut.
Je ziet in de koppelkrommegrafiek(en), dat daarna, bij hogere toerentallen dus, het koppel terugvalt.

Nu had ik verwacht, dat dit niet zo zou zijn, omdat nu juist bij 2000 toeren de turbo inkomt.

Bij een TSI zie je ook dat het koppel, juist als de turbo inkomt, over een bepaald toerenbereik ( 2000 tot 3500 ong.) constant blijft.

Concreet:
Hoe komt het, dat bij het inkomen van de Turbo op 2000 toeren p/m, het koppel toch terugloopt?
Volgens mij niet logisch...
 

Gieliovd

Forumguru
Eigenschap van turbomotoren.

Een TSI motor is een motor met een mechanische compressor én een uitlaatgasaangedreven turbo.

Deze heeft dus een zeer vlakke koppelkromme.
 
@Gieliovd

Dus als ik dit goed begrijp, heeft de Fabia alleen een "uitlaat-turbo".
Als hij deze niet zou hebben, dan zou het koppel dus dramatisch zakken na de 2000 toeren....
 
Bovenaan Onderaan