Korte voorstelling

Dirkmk1

Senior Member
Al een tijdje (4 jaar) maak ik gebruik van dit forum en het forum van mij. Omdat ik op dit moment niemand anders blij kan maken met mijn privacy shades en hondenrek (ivm posten/verkopen op de bazaar) hierbij een officiële korte voorstelronde:

Ik heb al jaren diverse VAG producten in mijn bezit (gehad), o.a. een '76 Golf 1, '84 Polo, '83 Transporter Caravelle, '70 Kever 1300, '96 Golf 3 1.6, '01 Golf 4 1.8T, '00 Golf 4 GTI, '03 VW Bora variant 1.8T, '12 Skoda Superb II Combi etc etc. Ook met volle tevredenheid gereden in een Volvo V40 T4 met wat aanpassingen zoals verlaging, compleet 3" uitlaatsysteem, ook een fijne auto.

Verder ben ik woonachtig in het Brabantse land, nabij de Parel van het Zuiden.

Mijn tweede Skoda ga ik deze week ophalen, een Superb III combi Style BNS 1.6 tdi in Jungle Green.

De eerste Skoda (2012 1.6 TDI greenline, geen typeaanduiding, andere uitlaatpijpjes):

IMG1678.jpg




IMG1683.jpg


IMG1701.jpg


IMG_3331_zpsxsawrxcl.jpg


En de laatste:

IMG_2216_zpsbyemzbji.png
 

turboturbo

Forumguru
Welkom! Aan je autoverleden te zien, ben je niet vies van een beetje vermogen :) Valt dat met die Greenline dieseltjes een beetje te uit te houden?
 

Dirkmk1

Senior Member
Welkom! Aan je autoverleden te zien, ben je niet vies van een beetje vermogen :) Valt dat met die Greenline dieseltjes een beetje te uit te houden?

De oude Golfjes AGU 20VT hadden een chipje gesoldeerd en de huidige Bora AUM 20VT heeft een VAG techniek kuurtje gehad. Heerlijke blokjes met idd een beetje vermogen. Niet heel spannend.

Wat betreft het vermogen van de huidige greenline en straks greentech.... ik weet wat er aangekocht is. Duidelijke keuze.
Maar het is zeker uit te houden, te hard rijden kan je er alsnog mee doen en ik mis het vermogen soms alleen met invoegacties op de Autobahn. Het is gewoon een locomotief die op stoom moet komen. Als de gang erin zit is de 1.6 tdi een heerlijk blok.
 
Bovenaan Onderaan