kraak binnenkant deur

Remco28

Actief lid
Ik heb sinds kortvervelende kraakjes aan de binnenkant van de bijrijdersdeur.
Volgens mij komt het geluid uit de kaartenvak of de handgreep.
Je hoort het goed op slecht wegdek,dan gaat het snel kraken achterelkaar.
Heeft iemand van jullie dit ook geconstateerd?

octavio

Nieuw lid
Ik had kortgeleden bijna een soortgelijke post gedaan hier. Ook last van een kraakje dat zich ergens rechts in het vooronder leek te bevinden. Omdat dat doorgaans een leeg cd-hoesje, parkeerschijf of zoiets betekent, op zoek gegaan naar mogelijkheden. Na veel ergernissen bedacht ik me dat mijn zonnebril in het klepje tegen het dak aan zat, en dat bleek nota bene de boosdoener. Daarna weer heerlijk stil gereden.

Remco28

Actief lid
De deurrubbers zijn al ingesmeerd,dit kraakje is pas sinds kort.
Als ik een beetje duw of trek aan het kaartenvak,dan is dat hetzelfde geluid.
Volgens mij is dat echt het plastic.
Alleen op slecht wegdek hoor je het,wel irritant.
Ik denk alleen dat je hiertegen weinig kan doen.

dorstvlegel

Actief lid
Die rammel hoor ik ook af en toe. Bedankt voor de tip van de zonnebril. Alle losse spullen heb ik al opgeruimd. Ik dacht eerst dat het de gordel voor de passagier was. Deze vastgemaakt, geen oplossing.

In het weekend laat ik me een keer rijden zodat ik vanaf de bijrijdersstoel eens goed kan luisteren waar het exact vandaan komt.

bert

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
@grey1: Ik heb exact dezelfde ervaring ...

[/ QUOTE ]

Dit moet het euvel zijn. Heb mij zonnebril er ook niet meer liggen. Oplossing is een stukje stof tegen de bovenkant van het hemel plakken.

Remco28

Actief lid
Bert:bij komt het dus echt vanuit dat harde plastic,dus niet boven ofzo,voor de rest is mijn auto stil.

Dortsvlegel:laat het me ff weten als je weet,of als je het hebt gevonden?

Edwin

Lid
Ik hoor het ook bij mijn bijrijdersdeur; als ik er ter hoogte van het raam tegen de binnenkant aandruk (aan de kant van de gordel), is het geluid weg.

dorstvlegel

Actief lid
Hoi Remco,
Ik heb mijn zonnebril uit de "hemel" gehaald. Het geluid niet meer gehoord. Maar het rammelen was er niet constant. Ik blijf luisteren.

___JC___

Forumguru
Lekker verhaal... heb je een handig vakje voor je zonnebril gaat ie kraken!!
Blunder van Škoda...
/forum/images/graemlins/tongue.gif /forum/images/graemlins/tongue.gif /forum/images/graemlins/tongue.gif

octavio

Nieuw lid
ja, of je koopt een skoda-zonnebril, want al die krakende zonnebrillen... die moet je niet hebben natuurlijk.

Ik moet wel zeggen dat ik aan dat kraakje ontzettend het land had. Ik was echt bang dat skoda nu zijn ware gezicht liet zien, gelukkig niet. Daarna weer zeer tevreden verder gezoefd.

___JC___

Forumguru
Aha, het is geen fout van Škoda maar het ligt aan de brillen.
Een slimme manier om duizende Škoda zonnebrillen te verkopen dus!
/forum/images/graemlins/worshippy.gif /forum/images/graemlins/worshippy.gif /forum/images/graemlins/worshippy.gif

Ik heb dat ook vooral bij veel bas en inderdaad als je tegen de deur aandrukt wordt het minder. Rara wat is het? De popnagels die in de deur zitten, althans die het plaat materiaal bij elkaar houdt. Ik ben er al mee langs de dealer geweest (Spoint) en die hebben opnieuw popgenageld.
Toen was het voor even weg, nu is het weer terug... Kortom kan ik weer langs de dealer. Jammer dat er dus meer mensen last van hebben...

Remco28

Actief lid
Wat gijoe66(waar staat voor?)aanhaalt dat is precies dus wat ik bedoel.
Ik heb geen zonnebril in mijn klepje(want de kraakjes zijn dus ook niet boven mij).
Maar ik vind het plastic wat ze voor de deur hebben gebruikt wel wat goedkoop,vind ik wel jammer.
Als dat opnieuw popnagelen niet helpt,dan weet ik dat ik dat ook niet hoeft te doen.

dorstvlegel

Actief lid
Remco,
Zonder zonnebril hoor ik toch weer regelmatig de rammel in de linker deur. Meestal als ik over een klinkerweg rijd.
Is de deurbekleding er gemakkelijk af te halen ?

Frankie

Actief lid
als je nu wat zelfklevend vilt in dat bakkie plakt ben je van alle gedonder af. De eerste keer dat er bij geluid van de zb kwam heb ik ook ff zitten puzzelen /forum/images/graemlins/crazy.gif

Remco28

Actief lid
Dorstvlegel:ik weet niet of die binnenbekleding er makkelijk af te halen is,kun je beter laten doen volgens mij.

Bovenaan Onderaan