kraak binnenkant deur

Remco,

ik heb exact hetzelfde euvel, aan de bijrijderskant. Denk dat ik binnenkort een afspraak maak want dit is naast het krakende dashboard echt teveel. Als er een oplossing voor is laat ik het weten, en voor al diegene met die zonnebril , nee het is géén zonnebril /forum/images/graemlins/1884.gif

Remco,

ik heb exact hetzelfde euvel, aan de bijrijderskant. Denk dat ik binnenkort een afspraak maak want dit is naast het krakende dashboard echt teveel. Als er een oplossing voor is laat ik het weten, en voor al diegene met die zonnebril , nee het is géén zonnebril /forum/images/graemlins/1884.gif

Erikje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Edwin</font><hr />

Ik hoor het ook bij mijn bijrijdersdeur; als ik er ter hoogte van het raam tegen de binnenkant aandruk (aan de kant van de gordel), is het geluid weg.

[/ QUOTE ]

Klopt, heb ik ook ! Zodra ik de bril uit de houder haal is de rammel/kraak weg. Echt heel vreemd omdat je zou zweren dat de kraak echt uit de bijrijdersdeur komt.

Huib

Lid
Ik heb sinds een week of twee ook last van dat gekraak, eerst gekeken of ik geen losse onderdeeltjes in de vakken had zitten (nee geen zonnebril). Later dacht ik dat het de speakers waren aan de rechterzijde, maar het blijkt dat het ergens in de rechterportier voor tegen het dashboardkastje zit. misschien dat deze tegen het kunstof van het portier schuurt/klemt...ik ga er in ieder geval voor terug want het is knap irritant

Ik hoor dit krakende geluid ook in de rechterdeur op slecht wegdek. En het is zeker niet de zonnenbril.
Heeft er al iemand een oplossing via dealer of anders gevonden??

Sinds kort hoor ik dat ook en op exact dezelfde plaats als hier geschetst (bijrijdersstoel rechts voor). Dacht ook eerst aan de boxen, maar zelfs met veel bass spelen die zuiver.
Volgens mij (wie ben ik?) is het de afwerking van de verluchtingsroostertjes (die plastieken klepjes kunnen nog al eens rammelen, daar zit immers altijd wat speling op). Had ik bij de Volvo ook. Vooral op slecht wegdek hoor je ze dan rammelen...
Voor de rest ben ik benieuwd om te horen van forumleden wat zij er inderdaad van denken en hoe zij het hebben opgelost.
Ik kan er wel mee leven, maar onbewust blijf je u er toch op fixeren en dat zou niet mogen...

Ik had dit ook. Mijn dealer heeft alle schroeven van het deurpaneel losgedraaid en daarna weer vastgedraaid. Kennelijk stond het geheel onder iets te veel spanning.

Jullie gaan dit niet geloven, maar bij mij bleek het de achteruitkijkspiegel te zijn die een beetje trilde door de resonantie van de motor... De spiegel trilt inderaad nogal snel vind ik. Hij staat niet echt stabiel.
Heeft even geduurd voor ik er achter kwam, want het leek eerst uit de rechterdeur te komen.
Gewoon even de spiegel gedraaid en verzet en het was verholpen.

Dat ga ik ook eens proberen. Al weet ik inderdaad bijna zeker dat het van de deur komt. Maar dat zei jij ook al. Proberen dus

LenK

Forumguru
Mijn brillenvakje heeft aan de onderkant een rubbermatje en aan de bovenkant een blokje schuim. Nog nooit een rammelende bril gehad.

Bijlagen

• Brillenvakje.JPG
    Brillenvakje.JPG
    32 KB · Weergaven: 35
Dat blokje schuim, heb je dat zelf aangebracht of was dat zo af fabriek?
Mijn O2 is splinternieuw en heeft het alleszins niet, wel dat rubberen matje van onder.

Mijn heeft gewoon dat standaard rubber matje, moet eigenlijk zeggen dat mijn zonnebril nooit rammelt (leg hem wel met de glazen naar beneden op het matje)
heb eerder last van krakende achterzetels

LenK

Forumguru
Dat blokje schuim, heb je dat zelf aangebracht of was dat zo af fabriek?
Mijn O2 is splinternieuw en heeft het alleszins niet, wel dat rubberen matje van onder.
Is dan door de 1e eigenaar aangebracht denk ik. Maar wat let je om het ook zo te doen.

sunnyboy

Senior Member
Om bij de topicstarter te blijven.
Zit bij mij een kraak in het deurpaneel van de bestuurder.
Op klinkerwegen rammelt/kraakt m'n portier idd.
Al div.xx teruggeweest, helaas nog niet verholpen.

Timothee

Actief lid
Hmmm...ik ben dus heel duidelijk niet de enige die hier last van heeft :)
Ik hoor ook als ik over een niet al te egale weg rijd een irritante kraak van rechtsvoren komen. Ik heb al eens tegen het dashboardkastje geduwd en aan de deur getrokken maar dat helpt niet. Ik heb echter wel het vermoeden dat het met de verbinding tussen deurpanelen en dashboard(kastje) te maken heeft. Het is in elk geval een knap irritant geluid want je gaat er automatisch op letten als je het eenmaal gehoord hebt.

Overigens trilt er rechts ook iets als ik 3FM op heb staan...tussen de spotjes rond de nieuwsuitzendingen zit altijd een vrij forse bassdreun. Dan trilt er wat en dat is ook nogal irritant.

Mijn voorruit is onlangs vervangen en daarmee is de binnenspiegel opnieuw gemonteerd tegen de nieuwe ruit...dat heeft helaas niets geholpen.

Timothee

Actief lid
Dat is inderdaad dé oplossing :)
Ik heb bijna altijd de radio aan dus ik hoor al die geluiden doorgaans niet. Maar als je een klein stukje rijdt en de radio niet aan hebt, dan word je soms toch wel verrast door alle rammeltjes en kraakjes die je normaal niet hoorde....en als je het eenmaal hoort, dan blijf je het horen en gaat het irriteren.

Overigens helpt het harder zetten van de radio juist niet tegen die rammel/dreun die ik hoor bij de 3FM tunes :)

Ik denk trouwens dat we niet mogen klagen...mijn ouders hebben een Peugeot 307SW en hoewel dat ding qua motorgeluid stukken stiller is dan mijn O2 (niet zo vreemd aangezien ze een benzine hebben en ik een diesel) zou ik helemaal gek worden van alle kraakgeluiden die je daarin hoort! Dat komt denk ik voor een deel ook door het grote glazen dak wat de constructie er niet steviger op maakt.
Mijn vader zegt altijd "zo lang je het nog hoort kraken, loopt ie nog" :)

Bovenaan Onderaan