kraak rugleuning achter

Fabia

† In Memoriam
Dat van de rugleuning komt mij bekend voor. Dat is ook een tijd lang een irritante kwaal geweest bij de Fabia. Werd daar echt gestoord van. Heb toen de bevestiging ingetapt en dat hielp. En later bij de dealer de bevestiging beter laten instellen. Gelukkig heeft de huidige generatie er geen last van.

LenK

Forumguru
Mijn O1 had hier ook last van. De sluiting (metaal op metaal) aan een kant van de achterbank leuning was de oorzaak.
Een beetje smeren van die sluiting was (tijdelijk) afdoende.
Na een paar maanden kwam het weer terug, maar het was steeds simpel te verhelpen dus.

SmurfForLife

Actief lid
Inmiddels heeft mijn O2 er ook last van gekregen.

Ook mijn eigen tip er op los gelaten maar zonder succes.

Ook de klink van de leuning ingetaped, ook geen succes.

Andere suggesties inmiddels bekend?

Trol

Lid
Mijn autoradio is in reparatie (waarschijnlijk overleden na het aansluiten van een vervangende Tomtom permanent docking kit) en daarom rijd ik nu dagelijks 75 kilometer w-w zonder geluid over de speakers. Ik dacht dat het stil zou worden, met hooguit contact met mijn alter ego. Maar wat blijkt, er zit een duidelijk hoorbare kraak/trilling in de rugleuning van de achterbank,

!!! schuin tegenover de bestuurdersplaats (om discussies over links of rechts te voorkomen). !!!

Ik heb dan toch liever stilte /forum/images/graemlins/crazy.gif. Ik vermoed dat het te maken heeft met de vergrendeling van de rugleuning of met de bevestiging van de gordelrolautomaat. Herkent iemand deze klachten en zo ja, heeft die persoon een oplossing voor mij (behalve de aanschaf van een nieuwe autoradio)? Alvast bedankt.

Groet,

JettaFreak

Achter de passagierszetel dus? ;) Oke sorry ik ben al in feeststemming.

Tallguy

Forumguru
Als je de search even gebruikt...ik heb vorig jaar daar iets over geschreven. het lijkt erop dat de "kraak' ahw veroorzaakt wordt door de sluiting van de achterleuning in het slot. Als je dealer dat eens lekker invet zou het weg moeten zijn.
Het verbaasde mij ook, want ik dacht zeker te zijn dat een "kraak" niets te maken kon hebben met een sluiting, maar toch was het zo.

JettaFreak

Actief lid
Nu ik deze post in zijn geheel doorlees, valt mij op dat ik de oplossing voor het probleem in mijn auto vergeten heb te posten. Hier komt ie dan.

1. Neem een busje teflonspray;
2. Haal de betreffende rugleuning uit de vergrendeling;
3. Spuit met de teflonspray in het slotmechanisme in de rugleuning;
4. Klink de rugleuning vast;
5. Haal de rugleuning uit de vergrendeling;
6. Herhaal stappen 4 en 5 (ongeveer 4 maal), maar sluit af met stap 4;

Het slot is nu behandeld met smeermiddel. Door stappen 4 en 5 te herhalen heb je grote kans dat de teflon zich in het slotmechanisme heeft verspreid en daardoor kraakjes weet te voorkomen. Af en toe rijd ik met de radio uit. En ook nu hoor ik geen kraakjes van de achterbank. Eerste en laatste keer dat ik de teflonspray heb gehanteerd was overigens rond juli/augustus 2006. Succes ermee !

Groet,

JettaFreak

Timothee

Actief lid
Bij mijn O2 lijkt het probleem spontaan te zijn verdwenen. Het valt me in elk geval niet meer op en dat deed het voorheen wel. Sprayen met Teflon o.i.d. doe ik liever niet aangezien ik de Graham Achat lichte bekleding heb :)

Ik erger me wel nog altijd aan die krakende rubbers van de ophanging. Het is weliswaar een heel stuk minder nu het warm weer is, maar wanneer ik bij mijn flat de oprit op kom draaien, dan hoor ik zowel voor als achter van alles kraken...net alsof de hele carrosserie tordeert!

SmurfForLife

Actief lid
Inmiddels teflonspray gebruikt en de kwaal is aan de linkerkant geheel weg.

Alléén rechts blijft af en toe terugkomen. Blijf zo nu en dan maar eens sprayen in de sluiting.

Hopenlijk binnekort helemaal kraakvrij.

Kraakje in de achterbank!

Heb hetzelfde in de 2.0 tdi BE (geen sportonderstel). Ben er nog steeds niet achter wat het is. Voor de rest : 12000km gereden in 2 maanden. Geen klachten. Wat een dijk van een auto.
Heerlijk !

LeJo

Lid
Probeer de rubberen "steun", waar de achterbank tegen "leunt", eens wat uit te draaien... Bij Fabia lukt dit. De bank zou trillen in de sluiting, met deze rubberen stop uit te draaien, zet je de achterbank iets verder weg van de achtersteun waar de achterbank normaal gezien op 'rust'. Als je snapt wat ik bedoel...
Dus de achterbank naar voren klikken en dan zit daar normaal gezien een rubberen stop, deze iets uitdraaien, achterbank terug inklikken en opnieuw gaan rijden om te proberen.
Hopelijk zijn jullie hier iets mee.

Greetings.

Okki

Donateur
Ik heb er inmiddels ook last van, zal ook de teflon-truk proberen (kan dat met WD40?).

Heb ook een kraak bij de versnellingspook. Weet nog niet of het het plastic eromheen is of de console.

Zoeken, zoeken....:945:

Okki

Donateur
Ben overigens ook nog langs de dealer geweest. Deze had 'nog nooit' van de kwaal gehoord.

Radio harder en je hoort er inderdaad niets van. De middenconsole kraakt ook nog steeds. Lijkt met warmer weer wel erger te worden. Al los gemaakt en gesprayed, maar nog geen resultaat.

Bovenaan Onderaan