Krakend dashboard

ja hoor ik heb weer een nieuw kraakje. Mijn dashboard kraakt als het buiten wat kouder is. Naarmate je langer rijdt en de verwarming warmer wordt gaat het beter maar als het onder nul is kraakt het dashboard bij accelereren en bij nemen van een snelle bocht. Wanneer hij ook even geluid maakt is bij het nemen van zo'n richel in de snelweg, bijvoorbeeld bij de aansluiting van de snelweg op een viaduct (zo'n metalen rand).
Iemand ook deze ervaring??

higgy

Forumguru
Serieus bedoeld: rij eens een stuk met je dashboardkastje open en luister dan of het zich nog voordoet. Zo niet: oorzaak in dashboardkastklepje.

Pim

Lid
Is gedeeltelijk ook de prijs die je betaalt voor 17" en sportonderstel. Iedereen kent de voordelen, als nadeel wordt alleen altijd het effect op rug en kont genoemd, maar "hangende" onderdelen als dashboard en deuren krijgen er ook van langs, hoe meer kms, hoe erger het wordt.

is onacceptabel. Heb hiervoor een Alfa 156 gereden, verlaagd. Zelfs deze maakte na 4 jaar minder geluid dan mijn Skoda.

oh ja, het kraakt bij de aansluiting op de voorruit. En laten we niet overdrijven met de 17" en het sportonderstel, het is geen "franse vering" maar zó verschrikkelijk stug is het nou ook weer niet. Neem een Audi met sportonderstel, dat is kneiterhard (maar GEEN rammel of kraakgeluiden). Dus ik vind dat je dat van een Skoda ook moet kunnen verwachten.

K

konehead

Geen sportonderstel zelfde euvel:

Bij koud weer en koud interieur een knak/kraak bij het optrekken en remmen, kuil in de weg etcetera. Na 10 minuten geen last meer van. Ik heb het idee dat het achter de bobbel bij het stuur zit op het dashboard. Heb over 2000km de 60.000 beurt, ik zal het euvel dan ter inspectie overdragen aan mijn dealer (voordat de garantie afloopt)

Beetje jammer.

sunnyboy

Senior Member
Bij mij kraakt het dashboard aan de linkerkant als het koud is. Ook hoor je de voorwielophanging kraken.
Is na een tijdje over.
Ik stoor me er niet meer aan.
Ben nog altijd best te spreken over m'n octavia.
Voorbeeldig weggedrag, voldoende vermogen. Aanvaardbaar brandstofverbruik. Heel veel ruimte. Goede stoelen.
Goed doseeerbare remmen etc. etc.
Behalve wat krakende deurrubbers en tijdelijke dashboardkraakjes geen problemen mee.

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Sunnyboy: Behalve wat krakende deurrubbers

[/ QUOTE ]

Ik heb van mijn dealer “Spezial-Gleitmittel” (voor alle VW merken) gekregen en alle deurrubbers mee ingesmeerd en alle kraakjes zijn weg.
Dit alleen voor de auto gebruiken! /forum/images/graemlins/laugh.gif

VEEJAY

Forumguru
Als mijn dealer met een potje glijmiddel aan komt lopen dan ren ik de zaak uit /forum/images/graemlins/winkie.gif

higgy

Forumguru
Ik hou sindsdien m'n sleutels goed vast bij de dealer. Stel je voor dat ik ze laat vallen en op moet rapen... /forum/images/graemlins/smile.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Als mijn dealer met een potje glijmiddel aan komt lopen dan ren ik de zaak uit /forum/images/graemlins/winkie.gif

[/ QUOTE ]

En als het nu eens een lekker ding is? /forum/images/graemlins/wink.gif

Als je de naam, uh vergeten bent is dit het nummer: G 052 172 A1

sunnyboy

Senior Member
... /forum/images/graemlins/489.gif /forum/images/graemlins/aangenaam.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/uitlachen.gif

VEEJAY

Forumguru
Ben al een keer genaaid door de dealer, nee het was niet leuk! /forum/images/graemlins/winkie.gif

ougie

Forumguru
Jongens, jongens, ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar je moet waarschijnlijk nog veel leren. Ik ben 47 jaat oud, heb 27 jaar mijn rijbewijs en heb inmiddels mijn 14e auto, bij zo'n 14 dealers gekocht. Jullie weten hoe autohandelaren zijn. Dus na 14 keer genaaid te zijn schiet je hooguit in de lag, als er een met een potje glijmiddel voor je staat. Niet zo kinderachtig dus. /forum/images/graemlins/1884.gif

Na alle uitglijders, even terug naar het subject /forum/images/graemlins/winkie.gif

Ik hoor ook wel eens kraakjes aan het dashboard als de auto koud is. Als de auto warm is, ook van binnen, dan zijn ze weg. En dus geef ik er niets om. Is dit niet gewoon omdat materialen wat stijver worden als het koud is, en daardoor eerder gaan kraken?

Karstieman

Forumguru
Ik denk dat je gelijk hebt Bruce.
Het kraken is natuurlijk wel afhankelijk van de gebruikte kunststof, maar ik vind het niet storen.

ougie

Forumguru
Ik heb veel verschillende auto's gereden, voornamelijk duitsers en Japanners. Beiden hebben geen slechte naam v.w.b. degelijkheid. Nu rijd ik dus een Tjech, en ik moet zeggen dat hij nergens voor onder doet. Op wat kraakje van de schokdemping (in begin) na, geen enkel vreemd geluidje. Niet op elk slakje zout leggen, gewoon ontspanne rijden en genieten van de NIET duurbetaalde luxe om je heen. /forum/images/graemlins/smirk.gif

Wiseguy

Actief lid
hmmm.... heb ook een sportonderstel met 17" LMV maar geen last van kraakjes tot nog toe. Rijd er toch flink mee door, de km's vliegen op de teller in ieder geval. Ik zal er nog eens goed op letten.

heb al heel wat auto's gehad en bij deze vindt ik het voor het eerst storend. Nogmaals, vind het onacceptabel maat begrijp dat ik daar alleen zo over denk. Case closed wat mij betreft /forum/images/graemlins/bye.gif /forum/images/graemlins/bye.gif

Bovenaan Onderaan