Krakend dashboard

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
heb al heel wat auto's gehad en bij deze vindt ik het voor het eerst storend. Nogmaals, vind het onacceptabel maat begrijp dat ik daar alleen zo over denk. Case closed wat mij betreft /forum/images/graemlins/bye.gif /forum/images/graemlins/bye.gif

[/ QUOTE ]

Ik ben het wel met je eens. Een auto moet kraakvrij zijn en anders moet het opgelost worden. (na even tellen) blijkt de O2 mijn 11e auto te zijn en ik heb er nog nooit 1 gehad die kraakt, maar ze waren wel allemaal allemaal van het VW concern...

Ook eens. Hoort niet te kraken of te piepen. Kijk rammelen of piepen doet er altijd wel wat als de auto flink beweegt, al zijn het je sleutels of iets in het kastje. Maar standaard krakende dashbordonderdelen lijkt me onacceptabel. Ik heb er geen last van, al hoewel.... soms is het het klepje bovenop wat wel eens mee wil resoneren als ik volgas optrek....

Frankie

Actief lid
Ik heb het probleem ook. Komt domweg door onderdelen die zich gaan zetten door de temperatuurverschillen. Met name als het koud is en als ik de verwarming flink aan heb lijkt het alsof er een zak chips in het dashboard zit /forum/images/graemlins/smile.gif De boel is koud en niet ieder onderdeel zet evenveel of even snel uit als het warmer wordt.. Volgens mij kun je daar weinig tot niets aan doen. slordig wel ja !!

Timothee

Actief lid
Hmm...hopelijk heeft mijn toekomstige O2 daar geen last van want ik kan erg slecht tegen rammeltjes en kraakjes in het interieur. Mijn Opel Astra uit 2004 (nieuwe model) heeft er gelukkig nog geen last van na dik 80.000km. Hopelijk blijft mijn O2 ook zo lang kraakvrij.

Frankie

Actief lid
keep on dreaming !! /forum/images/graemlins/smile.gif je krijgt er nu standaard het volgende bij:

- set nieuwe koplampen
- zak ophangingsrubbers met spray
- 10 liter teflon spray (oa vor je dashboard:-))
- 100 liter koelvloeistof
- set nieuwe zijruitjes voor windgeruis

Dus je kofferbak ligt meteen vol met aal die rommel !!

LenK

Forumguru
- set nieuwe koplampen <font color="red">Wegens vochtprobleem?</font>
- zak ophangingsrubbers met spray <font color="red">Waarvoor deze?</font>
- 10 liter teflon spray (oa vor je dashboard:-)) <font color="red">Lekker glijen..</font>
- 100 liter koelvloeistof <font color="red">De jouwe drinkt het nog steeds?</font>
- set nieuwe zijruitjes voor windgeruis <font color="red">Alleen hatchback?</font>

Frankie

Actief lid
- set nieuwe koplampen <font color="red"> Wegens vochtprobleem? </font> : blijkbaar, ik heb ze niet.
- zak ophangingsrubbers met spray <font color="red"> Waarvoor deze? </font> : krakende wielophanging. Heb ik wel :-/
- 10 liter teflon spray (oa vor je dashboard:-)) <font color="red"> Lekker glijen.. </font>
- 100 liter koelvloeistof <font color="red"> De jouwe drinkt het nog steeds? </font> jazeker :-/
- set nieuwe zijruitjes voor windgeruis <font color="red"> Alleen hatchback? </font>

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: EL_Fonz</font><hr />

oh ja, het kraakt bij de aansluiting op de voorruit.

[/ QUOTE ]
Op het duits forum staat dat het kan liggen aan het rooster onder de voorruit (gitter). Er schijnt eeen gemodificeerd exemplaar gemonteerd te moeten worden om deze knakker weg te krijger.
Kon alleen niet opmaken of het het rooster binnen of buiten was, maar ik neem aan binnen.
Maar dat rooster is geen ding om er even uit te halen. Ik denk dat het meteen breekt als je het probeert los te wrikken.

Frankie

Actief lid
bij mij komt het kraken echt niet alleen van dat "Gitter" in het db. Ik ben van mening dat het o.a. de ventilatie kanalen zijn die vanwege de temperatuursverschillen gaan "zetten" en van zich laten horen !!

Bovenaan Onderaan