Krassen gemaakt :o

guillaupa

Senior Member
Ik beschuldig zeker niet de dealer. Ik ben dan ook niet zeker waar her van komt.
Het kan mijn schuld zijn of die van de dealer. Dat is natuurlijk het probleem niet ;)
Ik kijk eens op het forum. Bedankt cordoba

Ook nog het proberen waard: vaseline.
Dat heb ik gebruikt om krassen op een computer monitor (led/lcd) weg te werken.
De vaseline vult de krasjes microscopisch op en het overtollige kun je weg vegen.

Joske

Forumguru
:ot: @MaxiDot
damn, jij hebt een vermoeiende avatar :laugh:

betreft de vaseline.. die kende ik niet. Maar gaat dat blijven zitten als je de volgende keer je scherm (in dit geval) poetst? Of maak je dat scherm nu al 2 jaar niet meer proper? :D

guillaupa

Senior Member
Ik maak alvast mijn scherm niet meer proper, om nog meer krassen bij te maken :nono::maakmegek: Grapje.
Maar het wordt met watjes hoor ...
Ik kan het eens proberen. Heb hier vaseline in een potje voor aan de lippen, van je eigen mond vel te verstaan :pardon:
Het wordt dus eerst eens met klein beetje dreft. Niet beter? Dan smeur ik er lekker vaseline op om dan de rest af te kuisen en dan zien we wel.

Jee13

Forumguru
schone microvezel met beetje dreft oid is ook prima op display mee schoon te maken, om te kijken of het aanslag of vettigheid is die streep

wel altijd schoon doekje pakken, weet niet of je eerst je dorpel met het doekje had gedaan en daarna je display

spul van meguiars is waarschijnlijk Plast X, met een licht polijstmiddel haal je ook krasjes van je display en kan je gewoon handmatig, hoef je teller er niet uit te halen. Wel opletten dat je niet heel hard duwt ivm schuren van het display

Het scherm maak ik inderdaad niet meer echt schoon.
Maar meer dan een beetje stof komt er niet op en dat veeg je met een zachte droge doek zo weg.
De vaseline zit in de krassen en dat blijft er in zolang je niet met andere schoonmaakmiddelen je scherm behandeld.
Een nadeeltje is wel dat als het scherm uit staat je dan een (vet) vlek ziet, maar die is weg (niet zichtbaar) zodra het scherm aan staat.
Ik heb vaseline gebruikt vanwege de transparantie/doorzichtigheid van het product en het is vrij onschuldig (en goedkoop).

Joske

Forumguru
dat moet je altijd doen bij het poetsen ;)

laat het product zijn werk doen of laat de machine zijn werk doen. (igv machinaal polijsten)

guillaupa

Senior Member
Goed, ik laat jullie deze avond of morgen al iets weten wat het poetsen met dreft heeft opgebracht en erna misschien met de meguiars plastiX of ik laat het zo.

EfEr

Actief lid
Voor het polijsten van krasjes op kunststof het ik al een paar keer met veel succes "tandpasta" gebruikt. Aanbrengen met een zachte pluisvrije doek of wattenschijfje en zachtjes zonder druk rondjes over de kras maken. Deze tip heb ik zelf gekregen van een fotograaf om krasjes van het display van het fototoestel te verwijderen. Erg doeltreffende en ook nog eens goedkope oplossing.

Bovenaan Onderaan