Even een update van mijn kant over het wel en wee van de RAM
Ondertussen ben ik 10 maanden en 14000km aan het RAMmen en dat bevalt gelukkig nog steeds heel erg goed.
Niet geheel zonder problemen helaas, maar geen issues die de auto of de dealer aan te rekenen zijn.
Zo had ik al vrij snel een lichte lekkage bij het 3e remlicht / cargolight, veroorzaakt door 2 los zittende schroeven die de tintman vergeten was aan te draaien, kan gebeuren en was eenvoudig te verhelpen zonder blijvende zichtbare schade.
Ook had ik in de herfst van vorig jaar een dode accu, helemaal geen leven meer er in, na wat online zoekwerk bleek er een slechte serie accu’s op de markt gekomen te zijn in RAM’s van modeljaar 2020. E.e.a. is perfect opgelost door Mopar Truckshop uit Schiedam en vergoed door mijn dealer in Almelo.
Naast de al eerder gemelde tuning (vooral uitgevoerd om de eco-modus / cylinderuitschakeling uit te zetten om de nokkenas te sparen) heb ik vorige week eindelijk de RAM AirFlow laten plaatsen, dat is een OEM CAI van Mopar, officieel niet geschikt voor straatgebruik volgens de sticker op de doos
Geeft een wat rauwer geluid en dat kan ik wel waarderen. Of het qua performance een toegevoegde waarde heeft weet ik niet, want er is nog geen moment geweest waarop ik vermogen te kort gekomen ben.
Al met al ben ik nog steeds enorm blij met de stap die ik gezet heb na al die jaren VAG. Top auto qua comfort en beleving, elke meter is genieten geblazen en dat met een ongeblazen motor
Hieronder nog een paar plaatjes bij het praatje.