Krikpunten voor garagekrik FII Combi

Chatslet

Forumguru
OK, vanochtend auto laten uitlijnen en meteen even brutaal geweest en gevraagd of ik even mee mocht kijken. En, dat mocht. Was best interessant om te zien. De monteur heeft ook meteen onder de auto laten zien wat de juiste krikpunten zijn als je de auto niet op de velsranden wilt opkrikken. Uiteraard had ik de camera paraat :cool:

Links Voor
LinksVoor.jpg

Links Achter
LinksAchter.jpg

Rechts Voor
RechtsVoor.jpg

Rechts Achter
Rechtsachter.jpg

Krik onder de trekhaak was volgens de monteur not done bij de Fabia 2. Daar gaat de boel kapot van. Misschien handig om hier een stickey van de maken? Er gaan vast meer mensen met de zelfde vraag komen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Zijn dat remleidingen die ik dicht langs die achterste krikpunten zie lopen? Daar moet je wel voor uitkijken dan, zodat die niet per ongeluk afgeklemd worden...
 

Chatslet

Forumguru
Je zou haast denken van wel. Als ik het oed heb is er hier ook eens iemand geweest die zoiets onder een Jetti heeft gezet. Grote kans dat het universeel is.
 

Seal1

Nieuw lid
Bij het wisselen van de wielen van de FIII combi van mijn moeder zijn mij deze punten ook opgevallen. Ziet er hetzelfde uit als bij de FII.
Ik heb deze rubber doppen destijds ook onder mijn Audi A3 uit 1999 geplaatst en onder de Passat Variant (3B) van mijn ouders. Toen waren echter alleen nog maar de lage hardkunststof puggen die in de rubber dop moeten beschikbaar. Dat was toen het setje van de Audi TT, bestaande uit 4x 8N0 804 583 en 4x 8N0 803 855.
Eens kijken of ik voor de FIII het setje met de verhoogde hardkunststof plug kan regelen.
Bij mijn huidige A4 variant is de montage van die dingen helaas niet mogelijk. Daarvoor gebruik ik nu bij het wielen wisselen deze jackpad op mijn garagekrik: http://protechproducts.com/index.php?route=product/product&path=35_37&product_id=56

Gaat ook prima bij de FIII trouwens. Die heeft nog eens een lekker hoge felsrand die goed in die jackpad valt.
 

Chatslet

Forumguru
Die jackpad is gewoon een heel duur alternatief voor een blokje hout met een gleuf er in gefreesd.
 

Seal1

Nieuw lid
Precies, dat dacht ik ook toen ik de plaatjes zag. Dus zo'n blokje gemaakt van 10cm dik hout. Helaas is het aanzetpunt tegen de carrosseriebodem bij de A4 zodanig smal (tussen de felsrand en de plastic bodembekleding) dat het aanliggende houten kantje erg smal gemaakt moet worden. Dit komt de stabiliteit van die blok niet ten goede. Is een paar keer goed gegaan, maar op den duur begon het geheel zodanig te kraken dat ik het niet meer durfde te gebruiken. Toen maar door een vriend die in de VS werkt die jackpad laten meenemen.
Wellicht dat de houten blok oplossing bij de Fabia beter werkt omdat je de opstaande kanten naast de gleuf lekker breed kunt laten.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dus zo'n blokje gemaakt van 10cm dik hout. [...] op den duur begon het geheel zodanig te kraken
Wel op de richting van de houtnerf gelet?
In de lengterichting splijt hout immers veel makkelijker dan dwars op de nerf - dus bij zulke excercities altijd even goed kijken hoed het blokje belast wordt.
 

CDK

Forumguru
Werkt super zo'n blokje :jaja: 10 cm diameter, past perfect op de hefschotel van de krik :thumbsup: IMG_0526.JPG
 

Chatslet

Forumguru
Wel lullig als je daar zojuist de jackpot voor hebt betaald en je ziet ze ineens op ebay voor een paar euro...
 
Bovenaan Onderaan