Kromme remschijven?? Pon geeft fout eindelijk toe!

yeah.gif
Er is al veel over geschreven over de kromme remschijven. Voor iedereen die zo zeker wist dat het aan het remmen lag, nou daar ligt het dus niet aan. Pon heeft een O2 met kromme remschijven onderzocht. De meetklok gaf inderdaad kromme schijven aan. Vervolgens nieuwe schijven gemonteerd maar ook deze slingerden. Het bleek dat de naaf slingerde. Ik begon net aan mijn 4e setjes schijven maar nu worden het dus nieuwe naven. Gaat morgen gebeuren. Wat had dit een onkostenpost voor de dealers kunnen schelen want een aantal zaken hebben zij betaald omdat Pon geen toestemming gaf. Ik zelf ben nu een jaar aan het lijntje gehouden en heb telkens gezegd er is een andere oorzaak want het kan niet aan het remmen liggen. Wie lukt het om na 2000 km de schijven krom te krijgen, en dat 4 keer achter elkaar. Maar goed Pon heeft het nu toegegeven dus heb je kromme remschijven, laat de naven vervangen, en wel gratis natuurlijk, en claim gelijk de keren dat de remschijven onder betaling zijn vervangen. Succes.
 

Okki

Donateur
Gefeliciteerd met dit resultaat.

(ps. dit postje had in het bestaande topic geplaatst kunnen worden)
 
Daar vond ik het te belangrijk voor. Er zijn zoveel mensen ten einde raad met hun remschijven en het gevoel in de steek te zijn gelaten dat het me beter leek dit even wat op te laten vallen.
 

Okki

Donateur
Snap ik, ik kijk echter altijd naar welke berichten nieuw zijn en lees die. Dus ook 'mutaties' op oude berichten. Maakt e.e.a. wel overzichtelijker.

Maar je hebt gelijk: dit bericht had eigenlijk zelfs in hoofdletters moeten staan.
 

ad5000

Actief lid
Pfoeh een importeur die toegeeft dat hij fout is... rij nu nog een Ford, maar daar gaat alles van een leien dakje hoor (not)
1439.gif


Feli met het resultaat (hoop dat ik er straks zelf geen last van krijg
722.gif
)
 

Ad_O2

Lid
Zo zie je maar dat forums zo toch hun kracht hebben.
Ik ben blij met je behaalde resultaat en doorzettings vermogen, en hoop dat velen die hier (helaas) last van hebben er baat bij mogen hebben!

Top job!!!!
473.gif
 
Zonet de auto opgehaald bij de dealer. Zo ondertussen rij ik weer in een bijna nieuwe auto. Het volgende is er vandaag allemaal gedaan, let op, op kosten van PON deze keer !!!! en de garantie is net 2 weken afgelopen.

Na 1.5 jaar wachten is er een software update gedaan vanwege het tikken van de Airco onder het dashboard in de buurt van het dashboardkastje. Ook is er iets mechanisch vervangen.

Remschijven zijn vervangen (nu 4e keer)
De slingerede wielnaven zijn vervangen
Wiellagers zijn vervangen
Fusee pennen zijn vervangen
De wieldraagarmen zijn gedemonteerd en afgesteld
En iets met de ABS sensoren, wat weet ik niet meer
Ook bleek de H7 los in de koplamp te zitten

En als service is de auto gewassen met nog een presentje.

Ja dat maakt weer veel goed maar toch blijf ik met gemengde gevoelens zitten. Had de dealer niet eerder Pon voor het blok moeten zetten en meer moeite voor mij moeten doen. Ze waren wel altijd behulpzaam maar ik bleef wel met een oncomfortabele auto rijden. Of deed de dealer juist erg zijn best maar is Pon de echte oorzaak? Nou wie het weet mag het zeggen, ik ben er nog niet helemaal uit.

Maar al met al is dit toch wel even netjes opgelost.
473.gif
 

ougie

Forumguru
Skodahobby ik heb meerdere topic van jouw gelezen over jouw remschijf problemen, over hoe en wat je merkte tijdens het remmen, perfect dat het nu is opgelost. Ik heb een vraagje, hoorde je ook vreemd geluid tijdens het rijden, als je de rem niet gebruikte. Ik hoor namelijk al een tijdje een schommelend geluid tijdens het rijden, in de frequentie van de wielomloop. De dealer gaf aan dat het aan de achterbanden ligt en bood mij aan ze te vervangen. Dit heb ik niet gedaan omdat je bij de dealer dubbel zo duur uit bent als bv Profile. Volgende week ga ik op pad voor 4 nieuwe slofjes en hoop van dit (rol)geluid af te zijn.
 
Ja heb ik ook gehad. Als het Continental Banden zijn die in 2005 zijn gemonteerd dan heb je pech, deze banden hebben last van cupping. Een soort van zaagtandprofiel, op den duur wordt het steeds erger en gaan de banden stampen en wordt je helemaal gek in de auto. Er zijn 2 mogelijkheden, de eerste is banden laten vervangen, ik kreeg 50% korting uit coulance, want tenslotte is dit een fabrieksfout en bekend bij de dealers. Een andere mogelijkheid is de banden te laten slijpen, er gaat maar een paar tiende van het ongelijke profiel af maar ze zijn daarna weer superstil. Dit is niet mijn ervaring maar er is een draadje over geweest.

Succes.
 

Okki

Donateur
Ging dat om Conti Premiumcontact?
Bij mij zat er ook een rare hobbel in en de bandenleverancier merkte bij controle op dat de banden inderdaad niet geheel rond waren.
 

Skombi

Actief lid
Re: Kromme remschijven?? Pon geeft fout eindelijk

Nu hetzelfde met de krakende rubbers graag ..
 
Re: Kromme remschijven?? Pon geeft fout eindelijk

Okki, helaas weet ik het type band niet meer, ze zijn gewisseld en wat de dealer ermee heeft gedaan weet ik niet. Er zitten nu weer Conti's op maar die hebben het probleem van cupping veel minder volgens mijn dealer.

Skombi, Bij mij hadden ze de wieldraagarmen inclusief lagers en rubbers vervangen en de kraak was lange tijd weg. Helaas hij was na een paar maanden weer terug. Ze hebben gisteren wel de wieldraagarmen gedemonteerd maar wat ze nu hebben gedaan weet ik niet. Eerst maar eens afwachten of het nu wegblijft. Overigens alle handelingen om de kraak er uit te krijgen inclusief de draagarmen waren gratis.

Voor alles geldt wel, de aanhouder wint uiteindelijk, mijn auto heeft nu totaal 12 dagen bij de dealer gestaan, nu PON toe heeft gegeven dat er een fabrieksfout in zit neemt de dealer mij ook weer serieus. Voelt toch wel prettig.
 

Remco28

Actief lid
Skodahobby,wees blij dat het bij jou nog goed gekomen is.
Als ik er geen last meer van krijg(omdat ze zijn afgedraaid)kan ik de oorzaak hoe dit komt niet achterhalen.
Als er bij mij geen oplossing komt(al wordt er alleen maar naar gekeken)dan was dit dus mijn laatste skoda.
 

Ad_O2

Lid
Kromme schijven krijg je echt niet zomaar.
Totale opsomming van oorzaken wat we nu hebben concluderen:

- Krommen naven
- Rem cups / cylinders die vast zitten
- Remklauwen die niet goed gelijnd staan t.o.v. de schijf
disc.gif
 

Remco28

Actief lid
Ja klopt id,maar als je zelf overal achteraan moet dan is dat knap waardeloos.
Denk dat ik een familielid(goede advocaat)zijn licht even op laat schijnen.
 
Ik weet wel iets meer imiddels. De naven van een bepaalde serie O2's slingeren maar een paar tiende mm. Dit is een echte fabrieksfout. Een remschijf is veel groter in omtrek en deze zal daardoor aan de buitenkant, grootste omtrek dus, wel een mm kunnen slingeren. Dit is erg veel voor een remschijf.

Dat Pon het nu toegeeft maakt het voor jouw dealer ook makkelijker om toestemming te krijgen voor vervanging van jouw naven. Ik denk dat jouw auto van dezelfde 2005 serie is als die van mij. Blijf er niet mee rijden want voor de banden is ongelijkmatig remmen ook niet goed. En Pon betaald nu echt alles.
 
Bovenaan Onderaan