Kunstof ring homokineet

milanseegers

Forumguru
@Ted mi zit deze ring 'verscholen' in de naaf, recht onder de sensor die vanuit de fusee naar beneden steekt, en is niet zichtbaar aan de buitenkant..?

Ik zou hem er sowiezo niet tussen uit slopen en lekker laten zitten. Lijkt me sterk dat deze kunststof ring het geluid veroorzaakt.. Ik heb wel eens een aanlopende hoes gehad (behoorlijk stug kunststof) en die hoorde je totaal niet.. Krik de voorzijde eens op en probeer het wiel te draaien.. Hoor je het dan ook?

...ik zou nog even verder zoeken; versnelkingsbak/dif, wiellagers, banden?

Ok. Bedankt allemaal. Ik weet zeker dat heyt geluid uit de wielnaaf komt. Niet uit de bak. Ik ga woensdag bij de garage langs om het te laten uitzoeken. Ben benieuwd. Misschien toch het wiellager. Of toch de ring die aanslijt in de naaf. We gaan het zien.

Cordoba

Forumguru
Kenmerk van versleten/kapot wiellager: bij een bocht verandert het geluid, bijvoorbeeld bij een bocht naar links luider (bij rechterlager) en bij een bocht naar rechts veel minder (of precies andersom, als het kapotte lager aan de ander kant zit).

kunststofring is voor de ABS die de rotatie snelheid registreert!

Dat klopt ben ik nu achter.....ik heb dinsdag een afspraak bij de garage. Dus ik heb de ring er tussen weg geknipt. Was toch al beschadigd! Het geluid is er nog steeds. Er zit behoorlijke speling op de homokineet. Ik laat het wiellager en homokineet vervangen. Weet iemand welke lager en homokineet ik moet hebben? Als ik op carpartsdirect kijk staan er zoveel soorten op.

milanseegers

Forumguru
Wiellager EN homokineet vervangen?? Dat hoeft denk ik echt niet...

Bespaar je zelf een hoop onnodige kosten:
Heb je om te beginnen zoals ik eerder adviseerde de naafmoer aangedraaid?? Deze trekt de homokineet verder het lager in! Kan de speling en geluid verhelpen..

Daarvoor heb je als ik me niet vergis een 12 kantige Dop voor nodig maat 34. Als je deze niet hebt kun je de garage eerst even vragen! Bespaart een hoop kosten..

Vervolgens achterhalen waarom deze naafmoer is losgeraakt en desnoods vervangen. Deze Borgt zich zelf met metalen lipjes, deze raken bij losdraaien verbogen.

Wiellager EN homokineet vervangen?? Dat hoeft denk ik echt niet...

Bespaar je zelf een hoop onnodige kosten:
Heb je om te beginnen zoals ik eerder adviseerde de naafmoer aangedraaid?? Deze trekt de homokineet verder het lager in! Kan de speling en geluid verhelpen..

Daarvoor heb je als ik me niet vergis een 12 kantige Dop voor nodig maat 34. Als je deze niet hebt kun je de garage eerst even vragen! Bespaart een hoop kosten..

Vervolgens achterhalen waarom deze naafmoer is losgeraakt en desnoods vervangen. Deze Borgt zich zelf met metalen lipjes, deze raken bij losdraaien verbogen.

Ha, sorry, weer te snel getypt. Ik wil de homokineet en wiellager bestellen. De garage waar ik altijd kom gaat dan op dat moment kijken of beide nodig zijn of niet. Kan altijd weer retour. speling is voelbaar wanneer je aan het wiel draait. Als ik dan de as tegenhoud voel ik duidelijk de speling. As kan niet verder aangedraaid worden, heb ik al geprobeerd.

Spierings

Forumguru
Als er echt speling op het wiel zit zal er niks mis met de homokineet zijn.. Die moeten van de as moet altijd vervangen worden ivm het borgen..

Maakt hij ook geluid als je hem rond gooit?

De garage vind het geen probleem als je je eigen spullen mee neemt? Persoonlijk zou ik het als garage niet willen, er is ook zoveel rommel op de markt....

milanseegers

Forumguru
@Jelle d terugsturen is inderdaad handig., mochten de delen niet nodig zijn.

Wat betreft wat je moet bestellen; SKF heeft mooi materiaal als het gaat om lagers e d. Weet niet of deze in jouw webshop te verkrijgen zijn. Zou wel merk spul bestellen; het zijn essentiële onderdelen.

@Spierings mijn garage/vakman vind het prima als ik mijn eigen spullen mee Neem. Daar tegen over staat natuurlijk een goed uurloon. Garantie op de producten zelf is natuurlijk niet aan de orde, maar mocht er toch iets mis zijn met de montage dan heb ik er vertrouwen in dat we er samen wel uit komen..

Ik heb het laten checken.... Wiellager is kaduuk. Stofhoes is toch ook gescheurd. Kosten incl montage 225,-

Top! Zit die kunstofring daar ook bij die je eruit hebt gesloopt :tegek:?

Incl ring. Was gewoon een stofkapje

Nu een ander probleem....heel klein gaatje in de carterpan

Ik heb het dicht gesmeerd met locktite. Lijkt goed te gaan!

Bijlagen

• loctite 3450_enl.jpg
    loctite 3450_enl.jpg
    25,4 KB · Weergaven: 16
Bovenaan Onderaan