Kw/weitec/ap schroefset

fiestaman

Forumguru
Ipv van de eibach veren, zou ik dan toch maar een schroefsetje zetten.

Nu is mijn vraag:welke?

Ik wil er ook geen 1000'den €'s aan uitgeven. Dus ik denk dat kw afvalt (1200€ kwam deze)

Vroeger met kw en weitec gereden, redelijk tevreden van. Weitec is nu ST geworden trouwens.
Nu kwam ik ook uit bij AP schroefsets. Heeft er daar iemand ervaring mee?

Ik wil geen stuiterbak hebben, liefst nog beetje comfort.
En AP zou onderdeel van KW zijn

Ik zou zeggen shoot en post jullie bevindingen :jaja:

CDK

Forumguru
AP schijnt best goed te presteren, volgens mij rijd een maat van @s-line er mee en dat beviel prima als ik me goed herinner.....

peterrapid

Forumguru
Juist oppassen voor België AP goedkeuring voor de autokeuring is veel moeilijker te krijgen of KW, kwestie van kwaliteit weet ik het niet.

fiestaman

Forumguru
Wat betreft de goedkeuring is het toch de garage die ze plaatst die de papaieren moet geven. Dus dit zo normaal in orde moeten zijn.(hoop ik)

Moest ik die van de passat 3c nemen, dan komen de papaieren niet overeen, dus keuring zal niet lukken denk ik.
Maar dacht dat ook die van skoda superb tot 65mm gaat? Of heb ik dan zo slecht gezien? dacht van 45-65mm

Had jij niet eerst KW s-line? ZOja, hoe komt het dan qua omschakeling?

Noord26

Forumguru
Zou 45mm niet voldoende zijn dan? Ik ben ook wel benieuwd naar een vergelijk tussen AP en KW..

peterrapid

Forumguru
Toch al gehoord dat garage ze monteert maar papieren niks en dan moet er een herkeuring van het hele voertuig gebeuren ... Nu je moet het navragen bij je garage die zal wel weten hoe of wat maar zeker zorgen dat je papier met goedkeuring GOCA hebt.

Antera

Donateur
Helaas is het in Belgie met dit soort zaken helaas niet makkelijk.

Ap verlaagt idd maar 40/45mm maximaal KW tot 60mm en dan is er altijd nog wel iets schroefdraad over voor maar aan de achterzijde zit je dan wel op de max.

s-line

Forumguru
Mijn KW dempers waren nu weer lek!
Eerst in het begin een kraak/knars in de demper,meer voorkomende klacht! Nu weer dit,ik ga hem reviseren met koni of bilstein dempers. Bij kw zijn ze nu ook overgestapt op gewoon gevulde dempers en geen patronen meer,waren te vaak klachten mee. De oude kw sets hadden vroeger ook koni dempers dat ging veel beter. Dus vandaar dat ik nu voor tijdelijk op AP rijdt, had mijn collega nog liggen van zijn Passat.

s-line

Forumguru
Zou 45mm niet voldoende zijn dan? Ik ben ook wel benieuwd naar een vergelijk tussen AP en KW..
Ik vind 40 mm voor een schroefset echt te weinig! Kan je net zo goed een vaste set nemen. En een superb "lees alle skoda's" staan standaard zo hoog op hun poten,dat een verlaging van 40mm in mijn ogen lijkt of dat de auto nauwelijks verlaagd is. Eerder zoals hij eigenlijk standaard uit de fabriek zou moeten komen,net als de andere VAG auto's.
Maar om terug te komen op de AP set, hij rijdt prima en is eigenlijk vergelijkbaar met de kw set van mij, allebei zijn ze ook ingekort. Het enige is dat de AP achter veren iets langer zijn en iets dikkere windingen hebben waardoor hij wat stugger aanvoelt en wat hoger staat. Dus heb ik achter gewoon de kw veren weer gemonteerd!:nailbiting:

Skodatek1

Forumguru
@fiestaman AP rijdt prima hoor, nadeel alleen is dat ze niet lager gaan dan 60 mm, daarom heb ik ook gekozen voor nog kortere veren. (zie mijn topic O2 met AP schroefset)
Wilde eigenlijk eerst ook KW, maar ik dacht ga AP gewoon een keer proberen.
Gewoon doen ;)

fiestaman

Forumguru
Ternet een ap setje besteld. Hij zegt dat ze lager gaat als 40mm, hetgeen op papier staat. Kw,weitec,ap zijn allemaal dezelfde poten of lengte, dus 60mm moet wel te halen zijn.

Ik ben benieuwd!

s-line

Forumguru
Ternet een ap setje besteld. Hij zegt dat ze lager gaat als 40mm, hetgeen op papier staat. Kw,weitec,ap zijn allemaal dezelfde poten of lengte, dus 60mm moet wel te halen zijn.

Ik ben benieuwd!
Als ik op de site kijk en superb invul staat er toch echt.. 15mm tot 40mm bij een superb.
En de nummers zijn ook heel anders op de doos dus.... de poten zijn wel indenthiek maar de veren zijn anders , dus denk ik niet dat je 60 mm gaat halen!

fiestaman

Forumguru
Als ik op de site kijk en superb invul staat er toch echt.. 15mm tot 40mm bij een superb.
En de nummers zijn ook heel anders op de doos dus.... de poten zijn wel indenthiek maar de veren zijn anders , dus denk ik niet dat je 60 mm gaat halen!
Inderdaad, staat tot 40mm, dat zei ik ook. Hij zegt dat het toch lager zal gaan. Hij lost het wel, i hope!

Bovenaan Onderaan