Laaddrukgrens overschreden

MacManiac78

Forumguru
Als je motor in noodloop gaat, dan juist NIET ermee gaan trappen. Tenzij je wil dat je turbo het snel begeeft. Als de motor in noodloop gaat, gaat hij veelal meer roeten. (Niet heel gezond voor je turbo.)

Roet wil je doorgaans BUITEN te turbo houden. Ook om die reden adviseer ik altijd de EGR dicht te laten zetten, deze softwarematig weg te laten schrijven en de roetkat te laten verwijderen. Als je dan toch een maatwerk chipje laat schrijven.... dan maar meteen goed.
 
als ie in noodloop loopt rijd ik zo voorzichtig mogelijk naar de eerste stop rond de 90 km per uur.
ik wil alleen uitvinden wanneer ie er precies in gaat??
verder laat ik de egr klep ieder jaar reinigen (preventief), bij de laatste grote beurt was ie niet echt vies volgens monteur.
wat zou dat kosten die klep weg te laten halen??
 

MacManiac78

Forumguru
1 dun plaatje (Als je de EGR wil laten zitten) of .... 1 (of 2) dik(kere) plaatje(s) staal (Als je de gehele EGR eruit wil hebben), via eBay te koop.

+/- 10€ stuk
En een tuning op maat. Prijs is motor, tuner en 'verwachting' afhankelijk.

Op den duur wel goedkoper dan periodiek de boel preventief te laten reinigen
 

turboturbo

Forumguru
EGR simpelweg afdoppen kan toch niet meer na bepaald type / bouwjaar? Krijg je toch foutmeldingen? Dacht dat die software matig ook weggeschreven moet worden (schijnt een tuner te kunnen)
 

Octavia32

Forumguru
Vind ik best heftig om met 140km/h het contact uit te zetten. Want hoe krijg je dan het lampje van de stuurbekrachtiging uit(want deze wordt pas goed als je helemaal naar links en helemaal naar rechts draait) pomp moet op druk komen.
 
Vanmiddag weer de noodloop reed nu 120 in 6 toen doortrekken 140 km de noodloop mmmmm echt snel aktie ondernemen :( nog geprobeerd met 30 km p uur uit te zetten en met koppeling aan maar dit lukte niet . Volgende week naar de garage .:(
 
Net weer noodloop , maar met het truukje uit en weer koppeling op (met 100 km per uur) en weer aan . Gereset werkt prima dat truukje . Moet echt snel een afspraak maken :(
 

MacManiac78

Forumguru
Even ALS-ALS..... Als het je EGR is..... en Als je hiermee door blijft rijden ben je je turbo om zeep aan het helpen.
 

skodaboy

Forumguru
wel ik ben echt benieuwd welke diagnose de garage gaat vaststellen.

de oorzaak kan van alles zijn...al blijf ik de mapsensor (zie post nr 12) verdenken..
 

MacManiac78

Forumguru
MAP ofwel LMM..... is ook te verwachten indd.
Mocht het de LMM (Lucht massameter) zijn.... plaats dan een Pierburg. (Zie eBay!)
 
Die is een paar weken geleden preventief schoon gemaakt met de grote beurt . Ik denk / hoop dat het de LMM is . Het gebeurt echt alleen rond de 140km uur flink gas erop en zachtjes oplopen tot boven de 140 niet . mijn logisch gevoel zegt dat er bij die toeren en snelheid en dus rijwind er te veel lucht binnenkomt . Maar ik ben geen monteur .

Verstuurd van mijn HTC One met Tapatalk
 

MacManiac78

Forumguru
Te veel lucht? Lucht is zuurstof..... dat is alleen maar goed. De LMM meet de hoeveelheid O2, luchtvochtigheid, luchttemperatuur etc. Meet je LMM niet goed meer..... dan meet het dus TE WEINIG en krijg je de storing.
 
Bovenaan Onderaan