Laadkabel

Rob.nl

Lid
Hoi allen.

Wat vragen over t laden van mn binnenkort op te halen EERSTE semi EV ofwel Octavia IV. Wil n kabel aanschaffen om te laden aan n openbare paal. Dealer gevraagd, rond de 350 euro....oeffff. Kabel van Voldt, 5 meter, meen rond de 160 euro. Best n verschil. Maar zijn deze kabels ok, ofwel kan dit vertrouwd gebruikt worden of raden jullie mij aan te houden aan de dealer zn aanbeveling? Ofwel....wie gebruikt welke kabel?? Nog beter, welk merk??

Dank weer...

Gr Rob

Rob.nl

Lid
Lijkt mij ook maar.......ben niet zeker. T is geen nieuwe wagen, maar op zich eens met jou mening. Zit 1 bij om hem via de wcd op te laden.

EdK

Forumguru

hemi24

Forumguru
Ga voor een Mennekes of soortgelijk merk kabel; die kun je overal wel krijgen en hiervoor hoef je niet naar de dealer…

Lijkt mij ook maar.......ben niet zeker. T is geen nieuwe wagen, maar op zich eens met jou mening. Zit 1 bij om hem via de wcd op te laden.
In NL werd ‘ie standaard met de 230 laadkabel geleverd, losse kabel voor laadpaalaansluiting moest je als accessoire bijbestellen.

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Als je de paal verder weg hebt staan kan 8 meter ook handig zijn…
O4 iV laadt toch maar met één fase? Dus in principe is 3 fase 11kW al ”overkill”.

Rob.nl

Lid
Ik kan in de buurt een ik meen 3 fase kabel overnemen. Zelden gebruikt. Kan toch gewoon gebruikt worden? Of levert dit nadelen of zelfs gevaar op?

EdK

Forumguru
Kun je gewoon gebruiken en als je dan de volgende EV hebt en een 3fase omvormer dan kun je gewoon verder gebruiken

Bovenaan Onderaan