Laatste optiecheck

030

Forumguru
Ik sta op het punt een 14%'s OIII Combi te bestellen. Nog een paar laatste vragen die ik even niet zo 1-2-3 mbv de zoekfunctie kon vinden:

1. Rokerspakket (EUR 20)- heeft iemand daar een foto van? Ik rook niet, maar bij andere merken kan de asbak dan als extra opbergvakje functioneren.
  2. Travel Pakket (EUR 1770) - op dit moment heb ik al de Columbus en Lane assist aangevinkt, maar met dit pakket komt daar de verkeersbordenherkenning en grootlichtassistent bij? Maw; ik ben nu (CL 1100+ LA 350) 1450 kwijt. Waardoor dus de laatst genoemde opties 320 euro zijn? Klopt deze beredenering?
  3. Tot slot; zijn er nog leuke/handige/mooie accessoires die ik niet moet vergeten. Tot dusver heb ik een afneembare trekhaak en de 18 duims Turini velgen.
Overige Todo:
  1. Auto verlagen
  2. Zwarte Skoda logo's voor en achter (zijn deze standaard te koop of moet je zelf wat maken/)
  3. Sonniboy's (eerst even afwachten of Sunset voldoende is)
  4. Zwarte grill - misschien een RS grill of een aftermarket exemplaar
Volgens mij is het meeste nu wel gedekt?

Verkeersbordenherkenning en grootlichtassistent kun je toch via VCDS aan (laten) zetten als je Columbus en Lane assist hebt?

DJ'83

Lid
Tja, leuke/handige/mooie accessoires. Keuze genoeg, ligt er ook een beetje aan wat je wilt uitgeven. Ik vind zelf de leer/alcantara, speakerset en de standkachel super accessoires waar ik iedere dag plezier van heb!

Succes met kiezen, wordt sowieso een mooie auto!

jfk104

Actief lid
Voor de Greenline wordt er met name met pakketten gewerkt toch. Kun je de lane assist los kiezen? Columbus iig wel.

Indien wel los te kiezen zou ik ervoor kiezen om verkeersbordenherkenning aan te zetten in VCDS zoals Ronny zegt en 300 euro in de zak te houden. Voor die 300 euro zou ik dan DAB, Maxidot en stoelverwarming nemen. (+ 100)

Persoonlijk zou ik het lichtpakket missen maar snap dat dat een optie is die er qua prijs inhakt.

MartijnW

Actief lid
Rokerspakket voor extra opbergvakken is zinloos. Er zitten genoeg opbergvakjes in dus je hebt de asbak niet nodig als opbergvak. Ik vraag me overigens af wat er vervalt als je een rokerspakket kiest of krijg je een losse asbak in een bekerhouder in de middenconsole?

Ik heb zelf alleen de Columbus zonder lane assist en grootlichtassistent. Ik heb echter wel voor het lichtpakket gekozen en daar ben ik superblij mee. Zoveel meer licht door de xenon-lampen.

030

Forumguru
Misschien goed om de gehele lijst even te posten:

Affabriek
  1. Stoelverwarming op de voorstoelen en achterbank
  2. Leder/stof bekleding
  3. Sunset
  4. Navigatie Columbus
  5. Licht pakket
  6. Safety pakket
  7. Functie pakket
  8. DAB
Accessoires:
  1. Lichtmetalen velgen: 18" Turini velgen
  2. Trekhaak afneembaar
Daar zou nu dus bijkomen:
  1. Lane assistent
  2. Technology Pakket

Vergeet het dynamicpakket en panoramadak niet

Check! Heb ook meteen even een vinkje gezet bij DSG en ACC. Werkt prima tesaam.

Ik vind zelf de leer/alcantara, speakerset en de standkachel super accessoires waar ik iedere dag plezier van heb!

Heb nu leder/stof, puur omwille van de Elegance stoelen.

Standkachel?! Dat is al jaren een natte droom, ik wist niet dat die ook als accessoire geleverd kan worden. Ik klim meteen even in de pen naar de dealer, tnx!

Verkeersbordenherkenning en grootlichtassistent kun je toch via VCDS aan (laten) zetten als je Columbus en Lane assist hebt?

Goeie! Geen Travel Pakket dus.

Persoonlijk zou ik het lichtpakket missen maar snap dat dat een optie is die er qua prijs inhakt.

Check, die was al aangevinkt, maar omdat het een no-brainer was niet in de openingspost vermeld.

Ik vraag me overigens af wat er vervalt als je een rokerspakket kiest of krijg je een losse asbak in een bekerhouder in de middenconsole?

Pcies, dat was ook mijn eigenlijk vraag.

Ik heb zelf alleen de Columbus zonder lane assist en grootlichtassistent. Ik heb echter wel voor het lichtpakket gekozen en daar ben ik superblij mee. Zoveel meer licht door de xenon-lampen.

+1!

MartijnW

Actief lid
@030 Waarom kies je niet voor de OIII combi greenline BL, daar zitten veel van de opties die je nu als optie kiest toch al op ?

Edit: Ah er is natuurlijk verschil tussen de 2013 en 2014 versies wat standaarduitrusting betreft

Laatst bewerkt:

030

Forumguru
Ehm, goede vraag, maar dit is een GL/BL. Die opties die ik hier beschrijf kunnen worden aangevinkt in de configurator. Of is die ook bij Skoda niet altijd even actueel?

wwter

Lid
volgens mij klopt de configurator inmiddels wel. Enkele weken geleden zaten daar nog storende fouten in vwb de GLBL. Ik zou altijd de meest recente prijslijst downloaden, voor de zekerheid.

En over de columbus: 1100 euro EN 6,70 euro per maand extra bijtelling, voor basically alleen maar een groter beeldscherm dan het al aanwezige amundsen systeem..... belachelijk toch?

En krijg je echt betere stoelen als je leder/stof aanvinkt?

wwter

Lid
er lijken een paar stiknaden anders te lopen dan bij de normale stoelen, maar is de ZIT ook daadwerkelijk anders?

in eerdere topics hierover is hier eigenlijk ook nooit uitsluitsel over gekomen. Het is duidelijk dat ze iets andere buitenste stiknaden hebben, maar onderhuids kan het best wel hetzelfde zijn?

wwter

Lid
ik zie inderdaad dat het stiksel anders loopt. Dit laat de stoel anders ogen, maar de vorm van de stoel, zijwangen e.d. lijkt mij 100% identiek. Ook in dat topic helaas niemand die beide stoelen heeft geprobeerd.

hberg

Actief lid
Kan optisch zijn maar heb het idee dat de half lederen stoelen op schouderhoogte breeder ogen en dus anders zijn maar blijft gissen vanaf zo'n plaatje. Mijn dealer had het ook alleen over andere bekleding en heeft niks laten vallen over een andere stoel.

Zouden ze toch moeten weten en dus ook aanprijzen dan lijkt mij...

030

Forumguru
Het lijkt mij dat ze geen kopie gaan creeren van een Elegance stoel? Kortom, als de stoel er op lijkt zal het hem wel zijn.

@DJ'83 dank voor de tip van de standkachel! Dealer is met een prijsopgaaf gekomen en is een nieuwe offerte aan het maken.

lugolux78

Forumguru
Dynamic pakket met achteraf leer inbouw?
Ik heb gehoord en gelezen dat de elegance stoelen op langere ritten niet helemaal goed zitten.
Maar ligt volgens mij ook aan de lengte en instellingen en is persoonlijk.

Leer achteraf is 1850 EUR maar dan zonder bijtelling.
Dynamic = 350 EUR

Bovenaan Onderaan