Lak scheurtjes en PON problemen

dendek

Lid
Nou het is zover , mijn faab vertoont lak scheuren op het dak .
Bij de dealer geweest en die neemt contact op met de PON , nu kan het allemaal gerepareed worden maar dan moet ik wel mee betalen ...!!!
de auto is net 4 jaar en nog geen 30.000 op de teller , de lak garantie is 3 jaar en de carrosorie 10 jaar ,maar nu komt het , ik ben van mening dat het geen lak probleem is maar de onderliggende kitnaad die onderdeel uit maakt van de carroserie , dus ik de PON bellen .......ehh we nemen het nog een keer door meneer ..... wat een service!!! Fabia lak.jpg

Nou maar afwachten !!!!! wat er gebeurd

VEEJAY

Forumguru
Na 4 jaar spoot ik zo wat lak van de voorbumper af, kwam niet in mij op dit te claimen gezien de leeftijd van de auto. In ieder geval succes met proberen!

dendek

Lid
van de 1000 die dit geintje gaat kosten , moet ik zelf 300 betalen . gaat niet om het geld maar principe

VEEJAY

Forumguru
Okay ik snap het, door een carroseriefout is dit lakprobleem ontstaan. In dat geval: Een expert naar laten kijken en op papier jou 'aanname' bevestigen en dan rechtsbijstand maar inschakelen en veel geduld hebben! Alhoewel je kunt de 300 euro onder protest betalen en daarna proberen terug te vorderen?

dendek

Lid
ja daar zat ik ook aan te denken , maar binnen 10 werk dagen reageren ze bij de PON en als dat op niks uitloopt dan gaan we de rechtsbijstand in schakelen

EdK

Forumguru
zoek eens even hier op forum, staat me bij dat er soortgelijke gevallen zijn geweest met leden die ook die scheurtjes hadden.
Ben je in ieder geval op de hoogte hoe het met hun is afgehandeld en kun je eventueel aan je dealer dan laten lezen als jij benadeeld word in deze tov van de andere leden

lawewing

Forumguru
Jammer dat de garantie net verlopen is. Dat had de discussie een stuk eenvoudiger (zelfs non-existent) gemaakt. Nu ben je niet 'rechteloos', maar moet jij (zo nodig) aantonen dat het een verborgen gebrek betreft en er dus sprake is van non-conformiteit (in de zin van artikel 7:17 BW). Dat zou, zoals Veejay al aangeeft, eigenlijk alleen kunnen worden vastgesteld door een deskundige.

Let wel, als je betaalt onder protest, hetgeen best kan, dan moet je wel de lak door een deskundige laten onderzoeken voordat de lak gerepareerd is. De kans is namelijk klein dat je naderhand nog kunt bewijzen dat er sprake was van een gebrek.

Suc6!

Bakkertje

Forumguru
Bij normaal gebruik mag dit echt niet optreden, zeker niet na 4 jaar!
Ik zou heel even de reactie van Pon afwachten en eventueel alvast jouw verwachting daar neerleggen (dat het volledig hersteld wordt op kosten van Pon). Bij negatieve reactie gewoon je rechtsbijstand inschakelen.

Kan het mogelijkerwijs komen door een te hoge last op het dak? (Ik probeer de tegenargumenten van PON te bedenken waarom zij vinden dat ze niet hoeven te vergoeden..)

dendek

Lid
het is haast te schandalig voor woorden dat ze hun fout niet toegeven en met een duidelijke oplossing komen .
Ze deden net alsof ik de enige was met het probleem .
dak last heeft het onder mijn beheer niet gehad en aan de dakrails kan je niet zien dan deze ooit gebruikt is .
Zou fijn zijn als iemand van de PON zijn verhaal hier zou doen of op zijn minst hier het forum leest om de mening en teverdenheid te controleren

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat ieder merk wel zo z'n problemen heeft. Seat valt ook onder Pon, dus ook daar zul je soortgelijke garantieafhandeling kunnen verwachten.

Als het mij zou overkomen zou ik gewoon de rechtsbijstand inschakelen en het de op laten lossen. Mocht je geen rechtsbijstand hebben dan is dit een goed moment om het af te sluiten ;)
Zonder gekheid, dit is echt een probleem dat ze op moeten lossen. Het is ook neit aan Pon om te bepalen of het acceptabel is of niet, dat bepaal jij als eigenaar en ik denk dat 99% van de mensen het met je eens zal zijn dat dit opgelost moet worden en ook binnen garantie.

dendek

Lid
ik kan de rechtsbijstand pas in schakelen als ik het met PON niet eens wordt.dus moet nog 9 dagen geduld hebben!!!

Bakkertje

Forumguru
Tijdens mijn recente akkefietjes vond ik het wel prettig om alvast ruggespraak te houden met DAS. Sowieso om je gesterkt te voelen in je standpunt en omdat ze dan alvast een dossier aan kunnen maken. Kun je in 1x een vliegende start maken mocht je er zelf niet uitkomen.

Antera

Donateur
Je gaat het vermoedelijk niet winnen. Aangezien carroserie garantie gegeven word en niet op de kit naden.

Maar ben benieuwd

dendek

Lid
waar vallen die kit naden onder , onder de lak of de carroserie? want de lak garantie is 3 jaar en de carroserie is 10 jaar . dus ik vindt het zelf moeilijk te bepalen , maar ben er van overtuigd dat als het een bekend probleem is dat hier wel iets meer van toepassing moet zijn dan alleen de garantie vormen! je wilt je klanten toch wel tevreden houden , want er gaat niks boven positieve mond tot mond reclame . en dat de mensen toch jouw merk blijven rijden!

Bakkertje

Forumguru
Het heeft mijns inziens weinig te maken met de constructie, of het nu kit is of de carosserie, dit mag gewoon niet gebeuren (bij normaal gebruik). En op die gronde moet het gewoon opgelost worden. (kosteloos)
We hebben het hier niet over een MP3 speler waar de hoekjes van afgesleten zijn, het gaat om een auto van 18.000 euro!

Antera

Donateur
Tja succes met voet krijgen aan de grond hiermee. PON is niet makkelijk en hoe wij er ook over denken hun denken er "vaak" anders over

Bovenaan Onderaan