Lakstift om kleine oneffenheden weg te werken

Cordoba

Forumguru
Blanke lak boven op de kleur lak is geen aanrader. Je zult altijd de raden blijven zien doordat de blanke lak doorzichtig is. Ik gebruik eigenlijk alleen maar de kleur lak

Vandaar ook dat ik al eerder noemde het laten mengen van de lak zodat je zonder blanke laklaag geen kleurverschil krijgt. Als ik bij mijn eigen auto/lakkleur kijk: zonder blanke lak erover is de originele lakstift veel te licht van kleur, met blanke lak is het vrijwel onmogelijk om het mooi strak te krijgen.

Kinv

Lid
Denk aan de buitentemperatuur. Op dit moment is het te koud om de lak goed uit te laten vloeien en droog te kasten worden.

Altos

Banned
Stickerfix is ook een leuke oplossing voor kleine beschadigingen. Bij een schadeherstelbedrijf te verkrijgen, daar spuiten ze een dun stickervel in de kleur van je auto, en daarna gaat hij door een soort snijmachine die allerlei soorten vormen voorsnijdt, die je over je beschadigingen heen kan plakken.
Een sticker plakken is geen lakbeschadiging bijwerken...waardeloze oplossing lijkt me...mijn mening natuurlijk :)

CDK

Forumguru
Ik heb de stickerfix oplossing gezien toen ik bij @s-line op het werk geweest ben, voor een auto op leeftijd op een niet al te opvallende plaats is het een mogelijkheid, voor een jonge auto zou dit mijn keus niet zijn.

Joske

Forumguru
Denk aan de buitentemperatuur. Op dit moment is het te koud om de lak goed uit te laten vloeien en droog te kasten worden.
op het uur dat jij het postte wel waarschijnlijk :D

maar nu is het overdag hier toch wel 16 graden geweest, lekker in het zonnetje hoor! ;)

Desperado

Forumguru
Ik heb een auto op leeftijd, maar ik ga geen stickers plakken om schades te verdoezelen, of het moet al een complete bestickering zijn over de hele auto :D

• Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Zie die lakstickers meer als bij carglass die uitgedeelde glasstickers.
Dus als een tijdelijke bescherming zodat er minder tot geen vuilophoping in het beschadigde deel kan komen.
Maar voor de lange duur is het mijnziens geheel niets en zou er zelfs voor kunnen zorgen dat je vochtophoping eronder krijgt met kans op roestpitten..

MaRco2

Forumguru
Niet het kwastje gebruiken, maar een kaasprikkertje. Dan gebruik je nooit teveel (vaak zie je meer lakstift smeersel dan de beschadiging).

Tipje bij zwart: camoufleren kan ook met een dikke zwarte stift.;)

Bovenaan Onderaan