Lamp vervangen halogeen voor led.(projector koplamp)

ertromp

Forumguru
Google maar een op ECE keur. Lampen en hun behuizingen hebben daaraan te voldoen en zijn daarop gekeurd

Tees

Donateur
@Chrisjemol Het kán prima (iig in het geval van LED, xenon is iets lastiger), er zijn een aantal sets (eerder door mij genoemd) die in en voor Duitsland goedgekeurd zijn voor gebruik op de openbare weg in een aantal specifieke types (o.a. Octavia II). Maar zoals aangegeven mág het niet, het is niet gekeurd en kan mogelijk problemen opleveren met bijv. lichtbeeld.

Willywortel

Nieuw lid
Nu nog even een filmpje hoe je het rechter dimlicht vervangt van de fabia diesel want het brandstoffilter zit er pal voor ik krijg de dop eraf net mijn vingers er tussendoor maar kan dan geen beweging meer maken.

Laatst bewerkt door een moderator:

Frup

Forumguru
Aanvullend op eerdere berichten: ik word de laatste tijd nogal eens verblind door verkeerd afgestelde led-lampen van elektrische fietsen. Die verblinden mij, als automobilist, in het donkere buitengebied soms behoorlijk. Dat gebeurt vaker dan dat ik door auto’s word verblind. Het zou fijn zijn als er in NL eens een stap genomen zou worden mbt led verlichting in auto’s.
Fout afgestelde lampen komen toch niet door de APK in NL?

Canon-Eye

Forumguru
Ik discrimineer niet tussen tegenliggende fietsers en auto's. Als ze me teveel verblinden dan heb ik maar één mogelijk antwoord: zelf (ook) groot licht aan zodat ik toch blijf zien waar ik rij.
Automobilisten snappen dat meestal direct; nu die fietsers nog... ;)

Pindasaus

Forumguru
Ik heb zelfs een keer iemand horen zeggen dat de fietslamp bewust omhoog scheen, omdat verkeersborden dan zo goed zichtbaar zijn.:arghh:

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Canon-Eye

Forumguru
Met die 6volts voorwieldynamo's van lang geleden was dat ook niet erg, daar kwam sowieso bijna geen licht uit. Sommige LED-lampen op e-bikes echter schijnen zowat tot achter in je hersenpan...

Bovenaan Onderaan