Lampje kapot of niet aanwezig

@Rallye : misschien verwacht ‘ie dat Antera hem de RTFM voor gaat lezen..?

:arghh:
Nee, dat verwacht ie niet. Ik stel gewoon een vraag of iets mogelijk is omdat het dus niet in mijn menu staat. Als ik dan verder nog een vraag stel is dat omdat er misschien iemand daar meteen een logisch antwoord op heeft in normale taal ipv dat ik een manual moet gaan doorbladeren. Ik dacht dat een forum hiervoor was, maar blijkbaar heb ik me daarin vergist...
 
@nb_rs230 : welke kanten kan de hendel voor de ACC allemaal op?

Naar je toe, van je af, naar onder en naar boven. Bovenop zit een hendeltje om instellen hoeveel afstand je wenst te houden tot je voorligger en aan de zijkant zit de "set" knop. Als de ACC aan staat en ik wil de snelheid verhogen of verlagen gaat dit in stappen van 10 km/h. Maar als ik bv de ACC inschakel als ik 122 km/h rijd en ik wil deze af regelen op 125 km/h springt ie dus naar 130 km/h en 1 stap omlaag is dan weer 120 km/h. Het is voor sommige misschien compleet nutteloos, zoals blijkbaar ook een verlichting-indicator op de dashboard aangezien ik niet altijd op de automatische stand rij, maar het is schijnbaar te programmeren en mij lijkt het handiger om stappen van 1 km/h te hebben ipv 10 km/h
 

hemi24

Forumguru
Kijk nog even naar mijn vorige post, daar staat het netjes uitgelegd hoe het werkt met de stappen van 1 km/h..!

De truc zit in SET en RESUME, zoals gebruikelijk bij meer modellen van het VAG concern

:cheers:
 
Kijk nog even naar mijn vorige post, daar staat het netjes uitgelegd hoe het werkt met de stappen van 1 km/h..!

De truc zit in SET en RESUME, zoals gebruikelijk bij meer modellen van het VAG concern

:cheers:

Excuses, dat plaatje met de uitleg had ik eerder niet gezien. Hartelijk dank hiervoor. Het is dus inderdaad via de hendel in te stellen door deze bij een ingeschakelde acc naar je toe te trekken. Dan hoeft dit uiteraard niet gecodeerd te worden.
Ik heb zojuist online gezocht, handleiding voor een octavia 3 uit 2018 gevonden en het betreffende plaatje met bijbehorende tekst ook gevonden. Ik zal in het vervolg eerst even de handleiding raadplegen voordat ik een vraag stel. Ik heb namelijk geen boekje bij de auto...
 
Maakt niet uit, ik zit soms te snel op de kast. Maar ik ben iemand die liever 10x iets vraagt dan 1x iets verkeerd doet. Daarbij, als ik een vraag stel dan hoop ik dat ik juist een antwoord krijg die "niet uit het boekje is". Hier zitten mensen die meer verstand van zaken hebben als ik of al eens met hetzelfde probleem hebben geworsteld waar ik op dat moment mee zit en dan krijg je misschien een antwoord waar een trucje in zit of een tip wat je beter kunt doen in een bepaalde situatie. Uiteraard hadden de berichten over die ACC ons bespaard kunnen blijven als ik wat eerder mijn grote vriend google had gevraagd :censored:
 

SuperBeeb

Forumguru
Heb ik in mijn auto trouwens iets zitten wat het geluid heftiger maakt tijdens flink doortrekken? Of hoor ik puur de uitlaat/motor? Ik heb namelijk het vermoeden dat er ook wat geluid uit de speakers komt...
Dat zal de sound actuator zijn. Zoiets als de wasknijper met een kartonnetje op je 1e fietsje.
Kunstmatig geluid, velen vinden t nix.
Schijn je te kunnen uitschakelen.
 

Rallye

Forumguru
Klopt. Het is ofwel een echte speaker, ofwel een membraan dat gekoppeld is aan de inlaat. Bij de PFL RS was het een membraan voor de benzineversie een een speaker voor de diesel, volgens mij. Bij de FL zoals jij hebt weet ik het niet. Bij de instelling “Sport” staat deze altijd aan. Ik had/heb dus bij de persoonlijke instellingen dus alles op sport, behalve het geluid (en bij de Golf de dempers, die iets meer naar comfort staan - en vorige week in Italië nog een stapje extra naar comfort).
 
Ik ga het morgen eens proberen. Ik heb nu alleen onder het knopje vRS de opties normal en sport aangeklikt. Eco klinkt vies en die wat helemaal rechts staat zal dan zijn om de boel aan te passen naar wens. Daar gaan we morgen eens naar kijken
 
Bovenaan Onderaan