Help.
Ik heb sinds kort, het lampje van het uitlaatsysteem branden (motorblok in oranje). Zelf dacht ik aan de EGR klep of een lambdasonde.
Na uitlezen bij de dealer, blijkt de 2e elektrische waterpomp stuk te zijn en de koelingfan. Er is besloten om eerst de waterpomp te vervangen, en kijken of de fan weer aanslaat. Helaas na het vervangen van de pomp is deze foutmelding verdwenen, maar blijft de melding van de koelingfan in het management staan. De motor temperatuur blijft gewoon op 90graden. Wat me wel opvalt de airco wordt niet meer koud, en de koeling fan slaat niet meer aan. Niet als ik de airco vol koud zet, en niet na het rijden contact uit geparkeerd. Voorheen draaide de fan nog na een autorit.
Heeft iemand misschien een idee waar ik eens naar kan kijken? De dealer wil de dan vervangen, maar dit kan blijkbaar als gehele unit!? Er wordt naar mijn mening ook niet echt gezocht, het enigste antwoord is “fan vervangen als unit”
Ik rij een 3/2015 SuperB 1.6tdi.
Ik heb sinds kort, het lampje van het uitlaatsysteem branden (motorblok in oranje). Zelf dacht ik aan de EGR klep of een lambdasonde.
Na uitlezen bij de dealer, blijkt de 2e elektrische waterpomp stuk te zijn en de koelingfan. Er is besloten om eerst de waterpomp te vervangen, en kijken of de fan weer aanslaat. Helaas na het vervangen van de pomp is deze foutmelding verdwenen, maar blijft de melding van de koelingfan in het management staan. De motor temperatuur blijft gewoon op 90graden. Wat me wel opvalt de airco wordt niet meer koud, en de koeling fan slaat niet meer aan. Niet als ik de airco vol koud zet, en niet na het rijden contact uit geparkeerd. Voorheen draaide de fan nog na een autorit.
Heeft iemand misschien een idee waar ik eens naar kan kijken? De dealer wil de dan vervangen, maar dit kan blijkbaar als gehele unit!? Er wordt naar mijn mening ook niet echt gezocht, het enigste antwoord is “fan vervangen als unit”
Ik rij een 3/2015 SuperB 1.6tdi.