Lampje uitlaatsysteem, koelfan stuk.

turboturbo

Forumguru
Dat Heron je zoiets banaals en vrij gemakkelijk zelf op te zoeken als een motor code al niet wil 'vrij geven' was natuurlijk al een teken aan de wand.

Hard wegrennen van daar.
 

Bbskoda

Nieuw lid
Account manager van Heron Auto heeft vanmiddag contact opgenmen, ik heet hem dan ook welkom aangezien ze graag meelezen op het forum bij Heron Auto. Toch heb ik de vrijehid mijn mening te ventileren.

Het werd me eigenlijk al snel een hoop duidelijk. Ze houden niet van slechte publiciteit, zeker niet als ook Skoda Nederland wordt geïnformeerd. Ook zou ik ze oplichter hebben genoemd, dit is waarschijnlijk gebaseerd op het skodaforum waar ik mijn probleem met de auto geplaatst had. Daarin had ik aangegeven dat ik mij opgelicht voelde/voor de gek gehouden.

De argumenten die ik aanbracht, waarbij ik in twijfel trok of de pomp mogelijk niet vervangen is als een niet defect onderdeel. Was gebaseerd op helemaal niks, bewijs heb ik dan ook niet wat betreft de uigebouwde pomp. Tijdens het fout zoeken heeft Heron bij navraag van Skoda Nederland alles nagekeken, dit lijkt me in zijn geval ook het enigste correcte antwoord naar de werkgever. Blijkbaar is er een foto van de defecte elektrische waterpomp gemaakt. Echter op een foto is niet te zien of de pomp defect is. Bij mij de vraag of ze de uitgebouwde pomp nog hadden, bleek deze niet meer beschikbaar. Maar hoe komen ze dan nog aan een foto van de defecte pomp (Vrijdag uitgebouwd, en op maandag niet beschikbaar. Mijn klacht is ook van maandag)? Wordt standaard een foto gemaakt van een mogelijk defect onderdeel?

Mechanisch of Elektrisch je zou zeggen met een defecte waterpomp de motor warm zou moeten lopen loopt, helemaal de laatste dagen. Dit is echter nooit gebeurd, niet met het koelwater, niet met de olietemperatuur. Op dit moment berust ik mijn bevindingen op de contra expertise die ik bij een lokale garage heb laten uitvoeren met obd apparatuur en oud VW werknemer. Heron is van mening dit had met hun opgelost moeten worden, ik kan mij daar in vinden. Echter was ik alle vertrouwen al kwijt in Heron.

Ik zoek nu nog uit welke functie de electrische waterpomp heeft, in combinatie met de koelventilator. De airco wordt uit veiligheid afgesloten om bevriezing te voorkomen. zal hier later nog op terug komen.
 

turboturbo

Forumguru
Tja, wij zijn ook maar internet-toetsenbord ridders, dus wij roepen natuurlijk ook maar wat: wij zijn er niet bij geweest. True. That said:

...ben ik met je eens dat de feiten toch op z'n minst twijfelachtig liggen zoals je er zelf ook een voorbeeld van geeft. En bleek, los van of de waterpomp nu wel of niet daadwerkelijk stuk was en/of vervangen, het simpelweg een zekering te zijn die stuk was (wat je nota bene zelf hebt moeten ontdekken)

De communicatie/servicegerichtheid liet ook te wensen over (je krijgt op een simpele vraag het simpele antwoord niet (motorcode) ) wilden niks doen met jouw goedbedoelde adviezen/meedenken, en de tekst en uitleg nav de diagnose omhelsde ook niet bijzonder veel argumentatie en uitleg. De account manager heeft je nu verteld wat er allemaal wel niet gedaan is bij die diagnose, maar dat heb je de daarvoor niet uitgelegd gekregen (toch?) En idd is het nu ook te laat voor hen om eea te kunnen bewijzen en hun gelijk te gaan halen (wat volgens mij niet zo zinvol is meer op dit moment; het gaat immers om jouw vertrouwen wat een deuk heeft opgelopen)

Het zou Heron sieren als ze niet gaan verdedigen en tekst en uitleg geven als mosterd na de maaltijd, maar je een bloemetje sturen met een sorry en een deel terugbetaling doen op de reparatie kosten van de waterpomp niet mogelijk niet vervangen had hoeven worden. Immers, al was die niet stuk, je hebt nu wel degelijk een nieuw onderdeel waar je weer jaren mee vooruit kunt, dus daar ben je wel iets mee opgeschoten uiteindelijk. Mijn 2 cents.
 
Laatst bewerkt:

Jewepe

Forumguru
Of we er nu bij geweest zijn of niet, dit is zó slecht van Heron Auto! Ik, en ik denk vele mede-forumleden, zal bij elk verjaardagsfeestje jouw ervaring met Heron natuurlijk vertellen om maar weer eens aan te geven dat dealers weliswaar grote, mooie glaspaleizen hebben, snelle accountmanagers in dienst hebben en geweldige computers waar dikke rekeningen uitrollen, maar dat het constateren van een kapotte zekering te moeilijk voor ze is. Ik heb ooit tijdens mijn studie begrepen dat een Franse topmanager gezegd zou hebben: Il n'est rien rire, qu'un contre reference. Er is niets ergers dan een contra referentie. Nu, bij deze dus Heron Auto.
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij is @EdK ook klant bij Heron en niet ontevreden (en hij zal als elektra-man wel eerst zelf zijn zekeringen nalopen). Het feit dan motorcodes, foutcodes en dergelijk niet doorgeven worden aan betalende klanten vind ik zonder meer vreemd. (bij andere garage ook al gehoord dat foutcode niet gegeven wordt). Er zijn motorblokken met 2 waterpompen: een gewone mechanisch aangedreven pomp als de motor draait, en een kleine elektrisch aangedreven pomp die motor/turbo nog even van een koelvloeistofdoorstroming voorziet na een (stevige) rit. Ik weet niet of jouw auto 2 waterpompen heeft, maar dat verklaart waarom er tijdens de rit niets bijzonders aan de hand is. De grote koelvin is bedoeld voor de airco, dus dat de airco niet werkt als de vin niet aanslaat is ook logisch.

Wat de foto betreft: wie zegt dat die foto van de pomp uit jouw auto is?

Overigens heb ik jaren terug bij dealer Versluis in Zoetermeer een soortgelijke ervaring gehad: ABS lampje brandde, dus bij de dichtstbijzijnde Skodadealer langsgereden. Chefmonteur heeft de auto bekeken, geprobeerd om foutcodes uit te lezen (dat lukte al niet :banghead: ) en vervolgens geen oorzaak kunnen vinden. Later zelf thuis onderzoek gedaan, en kapotte zekering op de accu gevonden (die bleken later wel vaker te scheuren onder invloed van trillingen na verloop van jaren). Dit was een speciale metaalstrip, dus geen standaardzekering, dus zekering gehaald en geplaatst, en Versluis gevraagd om de auto uit te lezen op foutcodes. Ondanks dat ik daar speciaal een afspraak voor had gemaakt, lukte het de chefmonteur en zijn collega niet om de auto uit te lezen (ik wilde zeker weten dat er niet nog iets anders aan de hand was, buiten de kapotte zekering), de monteurs zijn 2 manuren bezig geweest en niet uit kunnen lezen. Ik ben vervolgens naar een naburige Seat-dealer gereden en daar was het binnen 5 minuten gepiept, en een rekening van pakweg 20 euro in plaats van de 150 euro die Versluis rekende voor 'niet uitlezen'. Moraal van dit verhaal: een zekering is te moeilijk voor een dealer-monteur.
 

oco1979

Forumguru
elektrische waterpomp is een klassieke pomp maar met een ring rond de schoepen.
Voordeel : aangezien de pomp via de distributieriem constant draaid en deze niet kunnen uitschakelen,hebben ze doormiddel van een ring die elektrisch verschuifbaar is,kunnen ze de koeling bijregelen,hierdoor zal motorblok vluger warm zijn.
maar aangezien het een S2 is deze klassieke pomp 105 PK ,opvolger 120PK S3 zou elektrische zijn.
 

EdK

Forumguru
Volgens mij is @EdK ook klant bij Heron en niet ontevreden
Bij twee filialen ben ik klant.
één zakelijk in zaanstreek en de ander was Lakeman die is overgenomen door Heron P'end
En van de laatste ben ik redelijk tevreden , maar dat komt ook meer doordat het lakeman personeel er voor grootste deel nog werkt
Maar waar ik zeker niet tevreden over ben is de dealer te pakken krijgen om een afspraak te maken of te wijzigen.
Dan krijg ik echt het idee van , ze willen dat IK blij ben dat ik bij HUN mijn onderhoud MAG laten doen.
Je kunt elk willekeurig nummer bellen die is gekoppeld aan Heronfiliaal maar je krijgt zo'n call center.
Dan krijg je zo'n huppelK#tje die je gaat doorverbinden en dan gaat het altijd fout.
Ze kunnen NOOIT in één keer jou doorverbinden en vragen ze of ze je mogen laten terugbellen
Wel een dat is het TWEEDE punt waar het bij ze fout gaat, want je word nooit teruggebeld. ( waarom weet ik niet )
Dus na een 2 a 3 uur bel je weer en verval je weer in bovenstaand.
Op bepaald moment had ik eens een afspraak staan voor onderhoudsbeurt en moest plotseling naar klus met overnachting in het zuiden.
Dus denk zal netjes afspraak annuleren en meteen nieuwe datum prikken.
Tsja 3 dagen van bellen en was nog steeds niet gebeld, tsja toen was ik het goed zat en heeft degene op zaak die over auto's gaat met ze gebeld.
Op dat moment had ik idee van ik krijg onze lieftallige maxima nog eerder aan de lijn.
En dit ervaarde ik met Heron Pénd op bepald moment ook, nu zitten ze redelijk om de hoek dus rij ik maar langs.
En bij aanschaf laaste wagen heb ik dit ook geuit aan de verkoper, die meteen een kaartje gaf met zijn 06 nummer.

Verder heb ik nog geen servicebeurten gehad in nieuwe pand, dus hoe het daar verder met monteurs en de communicatie verloopt ... dat moet ik nog gaan ervaren.
Heron Zaanstreek daar ben ik zeker niet tevreden over en zal ik prive nooit heengaan, maar zakelijk kan ik niet anders.
 
Bovenaan Onderaan