Lastig kiezen

CDK

Forumguru
@Redcap, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel veilige en plezierige kilometers toegewenst!
Ik ben bang dat @ertromp wel eens een punt kan hebben....

ertromp

Forumguru
Of die floepers adverteren met een uitrusting van een Businessline terwijl het een normale Elegance is.
Dit om het verkoop plaatje wat interessanter te maken

• Leuk
Waarderingen: CDK

Redcap

Lid
Prijs was 9445 met 395 afleverkosten en nog een klein beetje erbij om de garantie naar 100% te tillen. Net over de 10 heengegaan, terwijl het streven was daar net onder te komen. Maar geen LPG hoor, was wel toepasselijk geweest inderdaad :jaja:!
Ik zie ook geen koplampsproeiers, terwijl die wel bij de opties staan genoemd. Dat is dan weer jammer. Ik zie nu ineens bij de optie '+ hard disk' staan. Is me net niet opgevallen. Iemand anders die dit wel heeft/kent?

ertromp

Forumguru
Die harddisk zit in een Columbus die weer standaard in de businessline zit.
De advertentietekst is dus blijkbaar plak en knippert geweest

Redcap

Lid
@newwolf84 Hij reed erg goed! Had trouwens vanuit het verleden wel ervaring met de 1.2 TSI, maar was toch even weer wennen. Komt denk ik voornamelijk ook omdat ik nu diesel rijd. De diesel is wel directer in de turbo, maar uiteindelijk voelt de Skoda toch sportiever.

Redcap

Lid
Pagina met opties klopt inderdaad niet zegt ook de handelaar die met de dealer heeft gebeld. Heeft nu dan ook contract met softwarepakket hiervoor opgezegd. Er staan een paar zaken zoals Xenon en adaptieve verlichting (bestond toen nog niet voor Octavia) en de hard disk die er dus niet op zitten. Maar wat er weer niet bij stond is dat het wel weer een apart type koplampen zijn (katachtig ofzo) en er een speciaal geluidssysteem in zit met heel veel speakers en er een cd wisselaar in zit voor 6 cd's. Volgens de originele dealer wel een business line, maar dan weer behoorlijk aangepast. Klinkt mij meer als Elegance met extra's, maar wat maakt het uit. Xenon hoeft van mij ook niet perse en dat is toch met het navigatiesysteem het enige verschil volgens de site van Autoweek. Al is het wel weer vreemd wat voor enorm verschil dat oplevert in de koerslijst van de ANWB (€1650, terwijl nieuw het verschil €900 is).

Joske

Forumguru
apart type koplampen zijn (katachtig ofzo) en er een speciaal geluidssysteem in zit met heel veel speakers en er een cd wisselaar in zit voor 8 cd's.
wat een onzin.. sorry hoor, maar zijn typische verkopers-praatjes om er zich vanonder te kunnen lullen!

op ELKE O2 FL (xenon even buiten beschouwing) zitten er lenskoplampen. (super goed iets, daar niet van, maar zeker niet "uniek")
cd-wisselaar: kan makkelijk achteraf ingebouwd geweest zijn of een extra vinkje op de optielijst geweest
"heel veel speakers" .. tja, zullen er oftewel 4 zijn of 8 é. Zeker een meerwaarde maar nog steeds geen wauwfactor bij mij :nono:.

En daar mee bedoel ik: dit rechtvaardigt niet de "foute" advertentie.. ik ken de prijzen niet in Holland maar bij mij speelt het idee dat je alsnog te veel betaald hebt?
(zonder je plezier te willen vergallen, ik hoop werkelijk waar dat je hier een leuke auto gekocht hebt waar je tevreden van zult zijn :bloemen: )

newwolf84

Forumguru
hmzz en hij kan niets meer met de prijs doen ? je kan uitleggen dat je juist voor die opties gegaan bent en dat ze er nu niet opzitten dat het niet helemaal de vraagprijs rechtvaardigt.

Niet geschoten is altijd mis toch ? en om die paar dingen is het nog steeds een fijne auto !

Redcap

Lid
Er zaten wel op elke speaker labeltjes met 'Sound system' en hij had het ook over een equalizer. De cd wisselaar zit intern in de Bolero. Wat ik er nu in ieder geval bij heb gekregen door deze fout is dat ie de iets minder fraaie versnellingspook (het enige echt mindere punt aan de auto) nu goed en gratis oplost wordt ipv provisorisch.

Redcap

Lid
4 extra speakers als ik wat rondzoek op internet, 12 in totaal dan. Met een extra versterker onder de passagiersstoel. En de Bolero schijnt erg goed te zijn als ik dat zo snel lees.

Heard the octavia with as well as without the sound system. The sound system is definately worth the little extra.
Instead of the std system which has a total of 8 speakers, the sound system has 12. In every door there is a midrange speaker extra. Also the woofers in the doors are larger.
And this difference is well heard. Basses are deeper and more massive.
The sound system has an extra 12 channel amplifier, which is on the latest cars, totally controlled over the Can Bus.

newwolf84

Forumguru
Ach maakt ook niet uit, het belangrijkste is dat JIJ er nu een goed gevoel aan over houdt en dat je een mooie auto hebt waar je nog veel plezier mee kunt beleven.

Ik gooi hem er nog weer eens in, de koffer bak mod ! zeker een leuke gadget !

h dejong

Actief lid
Gefeliciteerd met je aankoop!!
Het belangrijkste is genieten en uiteraard veel veilige kilometers.

Er staan een paar zaken zoals Xenon en adaptieve verlichting (bestond toen nog niet voor Octavia) en de hard disk die er dus niet op zitten.

Xenon en adaptieve verlichting waren toen ook al aanwezig.
De mijne is van 2009 en beschikt over deze optie.
Ik heb dan ook een Elegance Business

Gr.

Hans

MarkvdD

Forumguru
Allereerst van harte met je aankoop en heel veel veilige en plezierige kilometers gewenst .... :thumbsup:

Misschien een beetje off-topic maar wat houdt adaptieve verlichting nou precies in? En hoe weet je of je dat in je auto hebt of niet?

newwolf84

Forumguru
Met adaptieve bochtenverlichting werkt de verlichting samen met de stuurbewegingen van de bestuurder. Wanneer de bestuurder een bocht instuurt, draait de verlichting mee om meteen de lichtbundel in de bocht te richten. Zo heeft de bestuurder beter zicht op het wegdek en kunnen eventuele gevaren eerder worden opgemerkt.

Kwam er trouwens ook pas achter toen ik een rondrit in het donker maakte.. dacht eerst zie ik het nu goed ? en jawel ik zag het goed. Na een bocht, hoe scherper hij is hoe beter je het kunt zien dat de koplampen zich bij stellen.

Bovenaan Onderaan