lastige tankvulopening

De vulopening van mijn O2 -diesel - blijkt af te wijken van benzine versies. Je kunt het vulpistool nl. maar net in de opening hangen. In de opening zitten "geleidingsarmpjes", die eindigen in een ring die het vulpistool tegenhoudt. Zodra je de handle van het vulpistool volledig inknijpt, slaat hij automatisch af. Zo duurde het 5 min. om 30 liter te tanken.
Volgens de autoverkoper moet je het vulpistool een kwart of halve slag draaien. Maar dat lost het probleem niet op.

Herkennen andere O2-rijders met dieselmotor dit probleem? Hoe tanken jullie?
 

skodaoctavia2

Actief lid
ik heb het zelfde en ik draai hem inderdaad een slagje en dan gaat hij er wel verder in.
het is inderdaad een gepruts.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb een benzine-versie, maar ook vaak last van een te vroeg afslaande pomp. Sta ook iedere keer te prutsen om het pistool er zo in te steken dat'ie niet afslaat.
 
Inderdaad beetje draaien. Al heb ik bij sommige pompen waar het altijd goed gaat en zo zijn er ook waar hij vaak afslaat. Maar inderdaad beetje draaien en dan gaat het bijna altijd goed.
 
Enkel bij sommige tankstations heb ik het probleem maar dat zal dan wel aan hun pistool liggen zeker. Voorts geen probleem.
 

Michel

Forumguru
Bij mijn Octavia hangt het af waar je tankt. Bij Shell en Argos stations slaat het pistool om de haverklap af en moet je zeer behoedzaam tanken. Wat wel wil helpen is om inderdaad het tankpistool een kwart te draaien of niet volledig in de tankopening te steken.

Als ik tank bij een BP station heb ik er bijvoorbeeld weer geen last van.
 

Gieliovd

Forumguru
En soms wil het gewoon echt niet en dan wordt het tijd een andere te zoeken waar het wel altijd wil.

Met sommige heb je gewoon altijd problemen. Klik, klik, klik...
 

TL@

Forumguru
Ik heb ook een TDI, nooit last met tanken. Zet gewoon de pomp vast en na een paar minuten zit er weer 55liter nieuwe diesel in.
 

LenK

Forumguru
Ik had op vakantie in Frankrijk bij 1 pomp dat het vulpistool er zonder probleem in ging.
Maar na het tanken kreeg ik het er maar ternauwernood uit. Er zat een verdikking in het vulpistool, die werkte als een soort weerhaak.
Was bijna genoodzaakt om Christiaan Albers na te doen en met de slang aan mijn auto weg te rijden :D
 

Rallye

Forumguru
Ik heb ook een TDI, nooit last met tanken. Zet gewoon de pomp vast en na een paar minuten zit er weer 55liter nieuwe diesel in.

In Nederland kun je het vulpistool niet vastzetten. Daar zijn we als volk te dom voor.
 

EdK

Forumguru
In Nederland kun je het vulpistool niet vastzetten. Daar zijn we als volk te dom voor.

Moet ik je toch teleurstellen.
Er zijn er toch nog een paar in nederland
Waar ik regelmatig kom met bedrijfswagen heb je die luxe namelijk nog wel van het vastzetten.
 

Gieliovd

Forumguru
Deels gelijk ja.... hééééél veel pompen hebben die pinnetjes eruit gehaald... geen pistool vastzetten meer dus.

Gelukkig zie ik ze weer al vaker met pinnetjes! Zelfs splinternieuwe pompen.
 
Diesel is veel minder ontvlambaar dan benzine.
Als het gevaar van statiesche electriciteit de reden was, dan zouden de dieselpompen toch niet aangepast hoeven worden?

Overigens kan je de pompen in het buitenland vaak nog wel gewoon vast klikken..
 
Bovenaan Onderaan