Laurin en klement stoel verwarming

yprgwt

Lid
Hi allemaal,
We hebben vandaag de Skoda opgehaald; het is echt een fantastische auto...

Alleen jammer dat de dealer vergeten is een aantal opties aan te zetten met de computer, zoals de dagrijverlichting, coming-leaving home functie en waarschijnlijk nog meer maar daar ben ik nog niet achter.

Weet van jullie misschien of de stoelverwarming ook achter geinstaleerd hoort te zijn of dat dit een optie is? Cfm de folder zou er in de L&K voor en achter stoel verwarming in zitten maar dat is in mijn geval dus niet zo... Zijn ze dit nu vergeten te monteren in de fabriek of heb ik de folder verkeerd gelezen?

Zijn er op het forum anderen die een L&K uitvoering hebben en die hier misschien antwoord op kunnen geven?

Wat ook wel jammer is, en waar je achter komt na dat de auto geleverd is, dat de bluetooth installatie met bijna alle Nokia's werkt behalve die van mij (6310i) ook de sony erricson van mijn vrouw doet het dus niet ondanks de bluetooth die er op zit. Ik zal op zoek moeten naar een andere wel werkende telefoon...

Maar voor de rest is het een fantastische auto!
groet Frank

Falcon

Donateur
Dan zou ik ook even je hele auto nakijken of alle opties van de oude lijst er in zitten en daarna op naar de dealer.

Dealer zijn probleem!

Piet

Nieuw lid
stoelverwarming

In het verleden (2008) was de achterbank verwarming een optie die tegen meerprijs besteld kon worden.

yprgwt

Lid
Morgen ga ik naar de dealer om even een a4-tje aan opmerkingen weg te laten werken...
De achter zitting verwarming wordt vervolgd...

Vacaro

Senior Member
Weet wel dat je met de folder geen waterdicht argument hebt om afgebeelde of vermelde opties,accesoires te verkrijgen, staat er ergens in kleine letterkes op.
Maar sommige zaken zal je dealer wel willen aanvinken in de VAG-com, als ie service wil leveren toch.

floris

Lid
Inderdaad, in de folder zoals door jou beschreven zit het er niet in; deze folder is van 01 juni 2009, en op het moment dat ik m bestelde was de oude folder nog van kracht en daar staat het wel in...

en dan komen de kleine letters....................aan zet en druk fouten kunnen geen rechten worden ontleent.

Ik heb zelf een L&K van september 2008 (de "oude" variant dus), daar was de L&K ook nog voorzien van een mooi sierstuk a la de RS uitvoering (dikke verchroomde pijpen).
Zat er bij mij ook niet op bij aflevering. Na aangeven bij de dealer is het zonder morren verholpen.
Deze optie is helaas komen te vervallen in de nieuwe L&K uitvoering (alleen nog dubbel uitlaateinde, geen sierstuk).

Ik zou het in ieder geval aangeven bij de dealer (met de folder in de hand), moet volgens mij geen probleem zijn als hij jou een aantal jaren als onderhoudsklant wil hebben :grin:

Succes!

floris

Lid
ik weet niet of het orgineel skoda ook achteraf kan, maar bij alba die mijn leer heeft gedaan plaatst ook achteraf stoelverwarming

MarcoO2

Forumguru
en dan komen de kleine letters....................aan zet en druk fouten kunnen geen rechten worden ontleent.

Maar... het is in dit geval helemaal geen zet- of drukfout, maar gewoon de correcte folder die van kracht was op het moment van bestelling. Dat is iets heel anders. 't Is in principe heel simpel: je hebt iets besteld in een specifieke uitvoering, en daar heb je dan ook recht op. In de praktijk is het vaak wat lastiger, dan hangt het er ook van af hoe expliciet je het over dit soort opties hebt gehad. Maar ik zou voorlopig maar eens de poot stijf houden en kijken hoe ver je komt!

Roboman

Nieuw lid
Bleutooth instellen

Hi allemaal,
We hebben vandaag de Skoda opgehaald; het is echt een fantastische auto...

Alleen jammer dat de dealer vergeten is een aantal opties aan te zetten met de computer, zoals de dagrijverlichting, coming-leaving home functie en waarschijnlijk nog meer maar daar ben ik nog niet achter.

Weet van jullie misschien of de stoelverwarming ook achter geinstaleerd hoort te zijn of dat dit een optie is? Cfm de folder zou er in de L&K voor en achter stoel verwarming in zitten maar dat is in mijn geval dus niet zo... Zijn ze dit nu vergeten te monteren in de fabriek of heb ik de folder verkeerd gelezen?

Zijn er op het forum anderen die een L&K uitvoering hebben en die hier misschien antwoord op kunnen geven?

Wat ook wel jammer is, en waar je achter komt na dat de auto geleverd is, dat de bluetooth installatie met bijna alle Nokia's werkt behalve die van mij (6310i) ook de sony erricson van mijn vrouw doet het dus niet ondanks de bluetooth die er op zit. Ik zal op zoek moeten naar een andere wel werkende telefoon...

Maar voor de rest is het een fantastische auto!
groet Frank

Hey Frank,

Maandag heb ik even in mijn nieuwe O2 2.0TDI Elegance Business edition kunnen zitten, deze week wordt het leer geleverd en mag ik rijden. Maar ik had in eerste instantie ook probleem om mijn N95 aan de praat te krijgen op de columbus. De truuk is dat op de Nokia een instelling voor de Bleutooth staat, "Externe SIM-Modus" (zoheet dat in mijn N95) die bepaald of een extern apparaat op de SIM kaart mag kijken. Deze moet je aan zetten en dan gaat het direct goed. Let wel: de telefoonnummer inhet telefoon geheugen worden Niet opgehaald vanuit de telefoon. Knap lastig maar het is zo ... Ik hoop dat je er wat aan hebt

floris

Lid
. Let wel: de telefoonnummer inhet telefoon geheugen worden Niet opgehaald vanuit de telefoon. Knap lastig maar het is zo ... Ik hoop dat je er wat aan hebt

toch raar al die verschillen. ik heb een nokia 2600 waarbij verbinden geen enkel probleem is en ik in het maxidot zelfs kiezen tussen sim geheugen of telefoongeheugen of beide! tegelijk

Bakkertje

Forumguru
toch raar al die verschillen. ik heb een nokia 2600 waarbij verbinden geen enkel probleem is en ik in het maxidot zelfs kiezen tussen sim geheugen of telefoongeheugen of beide! tegelijk

Dat heeft alles te maken met de software die op je nokia staat. De N95 en andere hebben een symbian OS, wat niet lekker babbelt met de diverse bluetooth carkits.

yprgwt

Lid
Ik heb vanavond de auto afgeleverd bij de dealer. Daar gaan ze morgen met het a4-tje wat ik vol geschreven heb aan de slag. De hoofdmonteur/chef werkplaats ging er vanuit dat iig alle zaken die te maken hebben met instellingen van de boordcomputer opgelost gaan worden.
Ook de hulpverbinding (ofzo) van de trekhaak wordt gemonteerd.
De bluetooth set van de auto gaat waarschijnlijk nog een apart verhaal worden. Chef werkplaats heeft contact gehad met de importeur en deze heeft aan gegeven dat ook de Sony Ericson die mijn vrouw en ik heben het moeten doen.
Op zich is het grappig; vijf minuten zoeken op het internet en ik had een lijst uit 2008 met daar in de telefoons die wel werken; ongeveer 150 modellen Nokia, een 20 samsungs en een paar onbekende merken, maar in ieder geval geen SE....
Ik hoor het morgen wel.
De afdeling verkoop is in conclaaf gegaan met de importeur vwb de achterbank; we zullen zien waat dit toe leidt...

Groet, Frank

Maareh het rijdt wel fantastisch die auto, ik ben er behoorlijk blij mee!!

yprgwt

Lid
Bijna alle problemen zijn opgelost; alle dingen die te maken hadden met de computer zijn opgelost.
De achterbank verwarming wordt na geleverd en door de dealer ingebouwd (Hulde!)
De telefoon bluetooth wordt nog een gevechtje; Hun (de verkopers) vinden dat het duidelijk genoeg in de optie lijst staat (rSAP) dat niet alle telefoons worden ondersteund en wij vinden dat ze wel even hadden kunnen vertellen dat bijna alleen Nokia telefoons worden ondersteunt.
Ik heb nu een lijst van ze gekregen met ondersteunde telefoons (waarvan er 10 rSAP ondersteunen en de rest toch stiekem gewoon werkt!) en ik vind dat ze dit hadden moeten vertellen op het moment van de bestelling; ik had dan niet gekozen voor de telefoonvoorbereiding en MFstuur; is toch bijna 1000 euro bij elkaar.
Volgens mij koop ik daar een prima parrot systeem met twee werkende telfoons voor...
Wordt vervolgd...

Bovenaan Onderaan